StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

henry classic v70

Aan de binnenkant spuiten gaat makkelijker als je de velg bijv. op een "oude" parasolvoet legt, met om de buis een binnenband van een steekwagentje (of een oude band van een steekwagentje). Je kunt de velg dan ronddraaien en hoef je niet de ronddraaiende beweging te maken vanuit de pols...  ;)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

The Demon

Citaat van: StefanCJ op 08-04-2016 11:24:45
Waar ik nog wel over in zit; ik ben nogal een zeikerd qua trillingen, onbalans etc... Banden zijn pas allemaal gebalanceerd op een Hunter 9700 met meelooprol en rijden nu eindelijk goed. Ik heb eigenlijk geen trek om velgen te spuiten en dan weer te laten balanceren. Ik wil ze spuiten met band nog om de velg heen.

Iemand een idee of ik de velgen gewoon kan spuiten (zonder balanceren) zonder trillingen te krijgen?
Enerzijds vermoed ik van wel (immers; ik hoor ook niemand over plastidip en dat velgen opnieuw gebalanceerd moeten worden. Anderzijds luistert het allemaal best nauw, je haalt toch wat lak weg door schuren en brengt weer nieuw op.
Balanceren gaat meer om de band dan de velg, de onbalans door een laagje lak zal je amper merken.
Als dat wel zo zou zijn en je spuit de velg met de band erop krijg je alsnog dat je moet balanceren.

Die tip van Henry is een goede.

StefanCJ

Vorige week de D5 een beurt gegeven. Olie, oliefilter, brandstoffilter, luchtfilter en interieurfilter zijn weer nieuw. Remvloeistof moet ik over een maandje nog even doen, dan zal het ook wel weer tijd worden voor nieuwe banden. De teller staat inmiddels op 428.500, over 1.000 km heb ik 100.000km met de D5 gereden  :eusa_dance:.

Vorige week de auto nog even nagekeken, het ziet er verder allemaal prima ook. Toen ik vandaag aan kwam lopen hing de einddemper wat lager dan normaal; beugeltje afgebroken. Kak, en dat een halve week voordat we op vakantie gaan. Gelukkig is de dorpsgarage vlot van service en mag ik de auto er straks neerzetten, wordt het maandag of dinsdag al gemaakt! Dat noem ik nog eens service  :eusa_clap:

Gelukkig wordt het de komende dagen schitterend weer, kan ik met de C70 naar mijn werk  8)

elianmars

Zo'n C70 doet het ook als het regent, hoor :P

StefanCJ

Ik vind het rijden alleen leuk als het dak open is, dan heb je tenminste plezier van een cabrio. Als het dak dicht is, is het gewoon een oude torderende auto, dan rij ik liever in de N, die is dan ook oud maar wel lekker stil.

;D

leons850

Is zo'n cabrio zo veel slapper dan een normale classic dan?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

StefanCJ

Als ik de auto opkrik aan de zijkant kan ik de deur niet meer open doen; ja dus  ;D

leons850

Citaat van: StefanCJ op 01-05-2016 20:13:18
Als ik de auto opkrik aan de zijkant kan ik de deur niet meer open doen; ja dus  ;D

Ligt aan het feit dat het een cabrio is dus, niet dat het een classic is. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

StefanCJ

Ik zeg ook nergens dat het komt omdat het een classic is  ;)

leons850

Citaat van: StefanCJ op 01-05-2016 20:18:58
Ik zeg ook nergens dat het komt omdat het een classic is  ;)

Inderdaad, verkeerd gelezen. ;)

StefanCJ

Hieperdepiep. De N is inmiddels 100.000km in bezit. Een mooi aantal kilometers voor de 2,5 jaar dat de auto in mijn bezit is. Huidige stand is 432.000. De N bevalt nog steeds prima en hoop ik te kunnen rijden tot minstens 500.000.

Deze week hoop ik nog even tijd te hebben om de remolie te verversen (doe ik elk jaar) en dan maak ik gelijk de remmen even schoon. Over een paar weken nieuwe banden laten monteren, de huidige Michelin Pilot Sport 3 zijn nu wel op. Ik twijfel tussen weer PS3 banden óf Vredestein Ultrac Satin. Over deze banden hoor ik goede geluiden en zijn qua prijs gunstiger dan de PS3. Erg lastig, zeker omdat bandenkeuze een erg persoonlijk iets is. Ik vind goede grip bij nat en droog belangrijk, stil en weinig trillingen is een harde eis. Levensduur vind ik niet zo ontzettend belangrijk (al is langer natuurlijk wel prettig), ik wil vooral erg fijne banden om te rijden.

Als de banden gemonteerd worden laat ik de auto meteen even uitlijnen, de uitlijning lijkt iets verlopen want de auto trekt heel minimaal naar rechts (en stuur staat daardoor altijd iets naar links en das irritant).

:)

Sbv

Hoe zijn je draagarmrubbers ?
Banden keuze kan ik je niet bij helpen. De Michelin weet ik hoe ze rijden, de Vredestein helemaal niet

Lunadust

Techneut, geen dichter.

elianmars

StefanCJ

Citaat van: Lunadust op 18-05-2016 12:50:52
eeeh, Remolie?

Ja, er zat remolie in. Omdat dat me toch niet zo gerust stelde heb ik deze vervangen voor remvloeistof.   :angel:
Ook gelijk de remmen schoon gemaakt, zag er allemaal nog prima uit.

Ik heb mezelf verrekend met betrekking tot de banden. Ik was in de veronderstelling dat de banden er nu 20dkm onder lagen en op waren, dit is echter 40dkm. Aangezien ik hier best tevreden over ben heb ik maar weer gekozen voor Michelin banden, ditmaal Pilot Sport 4, de opvolger van de 3.