Nürburgring Nordschleife 2013

Gestart door R o b, 02-04-2013 11:01:45

Vorige topic - Volgende topic

R o b

En nog plannen dit jaar?

Ben van het weekend de sneeuwhoogte maar eens gaan checken:

René70

Looks good Rob. :eusa_clap:
Zoals je weet zijn wij er met Pinksteren.
Niet de baan op helaas. :eusa_wall:

Arjanestate

Ik ga 30 juni naar de Nordschleife met de T-5

Gr Arjan
854 T-5 ROOD 1994

grijzev70tdi

Wil ergens dit jaar de GLT even loslaten daar :) Waneer nog geen idee
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Martijn_B

Zondag 8/maandag 9 juni voor mij
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Martijn_B

Net zo groot als kromme drijfstangen...

Niet echt te zeggen dus. Doordeweekse dag gaan scheelt al in drukte en risico.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

René70

Citaat van: koen.s op 02-04-2013 22:48:59
Dit jaar wil ik er ook een keer heen.
Alleen wat mij tegen hou is, hoe groot is de kans dat je schade rij?

Google eens op de ring en je gaat van allerlei filmpjes vinden.
Behoorlijke hoogte verschillen en natuurlijk goed uitkijken.
Ook een ander kan je schade toe doen.
Niet te hard van stapel lopen en ik raad je aan om eerst eens mee te rijden met een ervaren chauffeur.
Krijg je toch een ander beeld van de ring. ;)

R o b

Citaat van: koen.s op 02-04-2013 22:48:59
Dit jaar wil ik er ook een keer heen.
Alleen wat mij tegen hou is, hoe groot is de kans dat je schade rij?

1e 5 (tot 10) ronden een ervaren iemand meenemen. Zeer goed je spiegels in de gaten houden en knipperlicht naar rechts aan (en naar rechts gaan) wanneer er een snellere jonge aan komt. Het is een eenrichtings tolweg en er gelden de reguliere verkeersregels.
Zorg ook dat je wagen goed onderhouden is zeker qua banden en remmen.

Oja, als je geen natuurlijke angst hebt.....niet de baan op gaan!  ;)

Na een paar ronden als je de spelregels kent en een beetje het reilen en zeilen ga je proberen lijnen te rijden....met nog steeds goed spiegelen.

TIMON

Morgen nog mensen van hier op de ring?

Ik ga morgen weer eens een kijkje nemen.
85011940

tom_850t5

net weer terug van n weekendje bij de ring.
4 rondes gereden waarbij ik in de laatste ronde n dop t5r tegenkwam die achter me bleef hangen, ff gegroet ronde uitgereden in konvooi daarna ff gepraat.
bleek een hele aardige kerel te zijn die.me.gelijk uitnodigde een rondje mee te.rijden.
en man man wat een ronde was dat, onderweg nog beetje over de wagen gehad.
wagen had 500+ pks sperdif semislicks 6bak rolkooi kuipstoelen 4 punt gordels. er was voor ongeveer 15k geinvesteerd in de auto.
en de heer in kwestie...ongeloofelijk hoe deze man die wagen over het.circuit heen jaagt, echt serieus genoten :D
het lullige is alleen dat ik geen idee hwb wie het is geweest, ook al heeft hij het wel verteld. hij was in bezit van n jaarkaart voor de ring. na wat geblader op t forum meen ik dat t een zekere theo geweest moet zijn.
al met al weer n leuk weekend gehad en gezien hoe je dus wel de ring rond hoort te gaan.
maar genoeg geratel, tijd.voor.nog n biertje.
fijne avond nog allen en 'theo' , bedankt!

FrankvdAa

Citaat van: tom_850t5 op 30-06-2013 21:47:54
net weer terug van n weekendje bij de ring.
4 rondes gereden waarbij ik in de laatste ronde n dop t5r tegenkwam die achter me bleef hangen, ff gegroet ronde uitgereden in konvooi daarna ff gepraat.
bleek een hele aardige kerel te zijn die.me.gelijk uitnodigde een rondje mee te.rijden.
en man man wat een ronde was dat, onderweg nog beetje over de wagen gehad.
wagen had 500+ pks sperdif semislicks 6bak rolkooi kuipstoelen 4 punt gordels. er was voor ongeveer 15k geinvesteerd in de auto.
en de heer in kwestie...ongeloofelijk hoe deze man die wagen over het.circuit heen jaagt, echt serieus genoten :D
het lullige is alleen dat ik geen idee hwb wie het is geweest, ook al heeft hij het wel verteld. hij was in bezit van n jaarkaart voor de ring. na wat geblader op t forum meen ik dat t een zekere theo geweest moet zijn.
al met al weer n leuk weekend gehad en gezien hoe je dus wel de ring rond hoort te gaan.
maar genoeg geratel, tijd.voor.nog n biertje.
fijne avond nog allen en 'theo' , bedankt!

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,54226.msg1249357.html#msg1249357
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

tom_850t5

)()()sT

Citaat van: koen.s op 30-06-2013 21:55:31
500+ pk´s  :o  8)

Dat had ie een paar jaar geleden nog niet.

Martijn_B

Ik ga op Zondag de 11e van Augustus een dagje naar de ring, op de terugweg van de Nitrolympix in Hockennheim.

Martijn_B

Was een geslaagde dag, helaas weinig Holländer gezien maar lekker gereden. Wel erg druk, na de 2 bocht lag er al een nieuwe Jag van €130k compleet in elkaar..

Door de drukte eerst even rustig gedaan om wat ruimte te creëren, daarna gas erop. Merk toch dat ik nog een hoop te leren heb, ondanks ervaringen op Zandvoort en Spa Franchorchamps blijft de NS andere koek. Techniek is hier zó belangrijk, tezamen met het leren kennen van het circuit (daar rij ik gewoon te weinig voor). Meer vermogen betekend ook hard remmen voor de bocht, en dat tezamen met een veiligheidsmarge die ik wilde behouden zorgde toch voor rokende remmen na het eerste rondje.

Na 3 uurtjes, een sleutelhanger, een hoodie  en een vader met doodsangsten rijker weer terug richting huis gegaan. Over 3 weekjes weer! :)