240000km rekening

Gestart door bover, 02-11-2004 10:37:56

Vorige topic - Volgende topic

bover

Even naar de garage voor een grote beurt van 240000km. Dat is dus zonder vervanging van remschijven, remblokken enz,
Tandriemset           56,= ex btw
Oliefilter                 15.15
pollenfilter              23,=
V snaar                   32
Bout                         12.45
Tandriem                 26.50
Riemspanner           61.50
ruitenwisservloei        3.85
Helix Ultra 5/40         64.80
Waterpompset          101.
Koelvloeistof                   4.10
Roetmeting                   32.56
APK                                5.88
Kleinmat                       15.88              
Onderhoudsbeurt       307.98
=========================================
Totaal arbeid               419.49
Onderdelen                  456.10
Diversen                         23.98
Totaal                             899,57
BTW                                170,92
Totaal                             1070,49 Euries

Even schrikken dus. Hebben jullie ook zul;ke hoge rekeningen ?
Dit was een offerte van de Volvo dealer.

Mijn vraag, waar kan het goedkoper aub????

Groet bobv.

Spin!

Heilige Poep!!! Dat is idd hoog...was je auto er zo slecht aan toe of is dit gewoon DE prijs die je betaald voor een grote volvo 850 beurt...als dat zo is dan ga ik vast met de billetjes samen naar het moment toe dat mijn 850 zijn 1e beurt mag krijgen in mijn periode van eigendom!

www.vm-parts.nl

Walter

Dat is geen gekke beurt voor een TDi met 120/240/360DKM. En doe die waterpomp nou maar anders ben je echt meer geld kwijt. Het is even slikken maar de ervaring heeft geleerd dat deze items echt vervangen moeten worden.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

thuur

Citaat van: bover op 02-11-2004 10:37:56
Even naar de garage voor een grote beurt van 240000km. Dat is dus zonder vervanging van remschijven, remblokken enz,
Tandriemset           56,= ex btw
Oliefilter                 15.15
pollenfilter              23,=
V snaar                   32
Bout                         12.45

Een bout van 12 en een halve euro???? Dat vraagt om opheldering.

Wel een flink beurtje hoor, distributie, APK en waterpomp. Zijn toch normale dealerprijzen..  ::)

Ben net terug van de dealer (270dkm):
Oliewissel + filter
Draagarmrubbers
Uitlijnen

310 euro incl. btw.

De rest doe ik zelf. Is voornamelijk nakijken, smeren, en klein spul vervangen (indien nodig).

Maar die bout van 12,45 wil ik wel graag weten wat dat is..?

Gr 8)

BartT5R

Tja,
ik heb wel de indruk dat (Nederlandse) Volvo dealers stevige prijzen hanteren, ik verschoot zelf van 75 euro voor een oliefilter, ringetje en 5,8 liter olie. En dit was dan blijkbaar met clubkorting ingerekend.

Bij Makro koop ik 25 liter volsyntheet voor 65 euro.

Ik heb trouwens zelf de olie gevuld en de slangf teruggehangen ;)
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

bover

Nou die bout is de krukas poelie bout.
Maar ja eigenlijk komen daar nog remblokken bij en remschijven dus nog een paar honderd euries. Ik ben nog steeds onder de indruk.
Mijn auto is in tip top conditie, gewoon regulier onderhoud dus. Nou ik zoek graag een vrijwiller dus om samen te klussen met........ ;D

De onderdelen moeten betaald worden, maar vijfhonderd euro werkplaats tarief is niet mis in de garage. Nogmaals goedkoper adres bekend??qua werkplaats tarief.  :o

TTT242

Ik heb voor hetzelfde onderhoud (waterpomp +spanners en rollen)+/- 730 Eur. moeten betalen; Belgische dealer.

PS; die olie die ze bij de dealer gebruiken is natuurlijk geen goeiekope rommel!
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

BartT5R

Eeuuhh,
is Castrol dan goedkope rommel?
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

TTT242

Laten we het zo zeggen: Ik en m'n Volvo garage gebruiken "iets duurdere rommel" en als je het zelf doet is het natuurlijk goedkoper. Alhoewel, de laatste keer dat ik zelf olie ging halen in de winkel verschrok ik toch even van de prijs en dat verklaarde ook al veel waarom die oliewissel in de vakgarage nogal aan de prijzige kant is. 'T is maar wat je wil... :-*
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

de geneRaal

zo wordt je roffel vanzelf goud waard ;D
heb nog niet te klagen zie ik :D
mijn roffel heeft pas 355000 aangetikt ::)
kosten tot nu toe 700 euries

wees blij dat het geen jap is    :o
Blackstone under construction

BenC70ES

Citaat van: kleppie op 03-11-2004 20:17:35
wees blij dat het geen jap is    :o

Omdat je daar niks aan hoeft te vervangen?  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

mr T

Hoort het niet bij het Volvo gevoel? Lekkere dealerkoffie en goed onderhoud? Mag wat kosten maar dan rij je ook als een prins. Of prinses ;)

Een jap blijft een jap........
Gr. Marcel

de geneRaal

tja dat is dan wel weer zo ::)
Blackstone under construction

The Saint

Het blijft ook moeilijk te bepalen wat duur is. Je zou eigenlijk een auto ergens moeten aanbieden voor onderhoud, dan alles weer teniet doen, en dan dezelfde auto nog ergens anders brengen.
Pas dan heb je denk ik een eerlijke vergelijking, maar ja, dat is onbegonnen werk natuurlijk.

De uren die betaald moeten worden vind ik ook moeilijk. Ik kan me voorstellen dat het de ene keer mee zit, en de andere keer tegen. Dat scheelt dus meteen in de rekening.
En dan zit je nog met de vraag hoe lang de vervangen onderdelen het uithouden etc. Zoals ik al zei, blijft moeilijk om te bepalen wat duur is. :-\
No shirt no shoes, no pinball

Walter

Volgens mij vergeet iedereen dat het hier een TDI betreft, is qua distributieriem vervangen ietsjes anders als bij een benzine.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937