De Pearlen Regentesse en de Cream Yellow

Gestart door 855T5+, 14-06-2013 23:18:42

Vorige topic - Volgende topic

855T5+

Ik heb mijn To-Do lijst drastisch aangepast, nu met links naar de montagebeschrijvingen cq. handleidingen cq. how-to´s op de tweede topic van mijn webdagboek:
To-do lijst met links naar mijn handleidingen.
Gaandeweg zal dit steeds verder uitgebreid worden.
Volvo: Mutatis Mutandis

855T5+

Moeten nog geïnstalleerd worden:

Iets voor achterin, RVS (nieuw):

Slechts twee schroefjes, ze zitten er al bijgeplakt, klaar,
kak, hij blijkt niet te passen in mijn 855, ca. 6,5 mm tekort en de zijbeugeltjes staan onder een verkeerde hoek (gemiddeld 6,5 graden verkeerd). Moet nog opgelost worden. Blijkt helaas onoplosbaar: de gaten in zijbeugeltjes horen assymetrischer te zitten (hoger), anders zakt de beugel niet tot op de "bodem" en lijkt hij te kort, maar zelfs als dat goed had gezeten dan klopt helaas de hoek waarmee de zijbeugeltjes aan de stang gelast zijn (111,5 graden vs. 105 graden) nog niet zodat er dan alsnog onderaan een geschatte 5 mm gap overblijft. Gelukkig kon ik deze overigens prachtig in elkaar gelaste RVS beugel weer inleveren. Hopenlijk komt er nog eens een goede betaalbare voorbij (40 euro).

Op de gok gekocht, waarschijnlijk voor iets teveel, want blijkt o.a. 2x 6816327, originelen en oud dus ;-) komt uit een 850R:

Maar ja, nieuwe nivomats voor verlaagde set (=-20mm) zijn nergens meer te krijgen (9173852 of 8626030, marked L,K,3), lijkt het...
Hier heb ik trouwens een vraag gesteld over de rode veren in het pakket.

Moet waarschijnlijk twee keer een nivomathoes ad 17,30 euro bijkopen zoals hierboven
(art. nr. 1387105 bij estateservices.nl),
want ze zijn gescheurd...maar geen idee hoe je die erom krijgt...inmiddels met hulp van dit forum wel dus!
Rest lijkt goed! Wel ietsje meer werk dan ik dacht ...

Eindelijk een niet gebroken afdekkap:

Gewoon inklikken, klaar! Is goed gelukt (ja, duh).

855T5+

Ik heb wat kleine wetenswaardigheden aan mijn topic over de booster toegevoegd:
hier

855T5+

In deze post over de verenset e.d. heb ik wat toegevoegd en een verwijzing naar een vraag over de rode voorveren gezet.

855T5+

Hier heb ik een vraag gesteld over hoe je nivomathoezen om een nivomat frommelt.
Daar zijn diverse antwoorden op gekomen en het kan dus, zonder de nivomats uit elkaar te hoeven halen. Klik de link hierboven voor meer informatie.

855T5+

Gisteren afgehaald. Vandaag schoongemaakt en gechecked:

SC-805. Strakke uitvoering in antraciet grijs (zwart).
Waarom? Ik wilde CDs kunnen spelen en dit was de elegantste oplossing. Call me old-fashioned.
Ik kon al MP3s via USB afspelen en iTunes muziek e.d., dus alleen CDs nog niet.

Ingebouwd en een lange testrit gemaakt (maruska weet waarheen  :P): Alles werkt, ook de CD speler en alle lampjes (had ik gisteravond al gezien) :eusa_dance: :D

Ah, tevens zichtbaar de ingebouwde andere telefoonhouder  ;D
Montage is zeer eenvoudig: één zwart zelftappend schroefje (torx 25 of kruis) dat wegvalt achter het dashboardkastdeurtje.
Verder klemt de console met een (scherp!) metalen randje om de rand van het middengedeelte van het dashboard.

Dus nu heb ik een andere telefoonhouder (Kuda 088080) over:

Deze is over en past nominaal in een x70, zoals te zien is op het plaatje, maar dus ook in de 850.
Binnenkort te koop. IS VERKOCHT!

Ook heb ik nu een goed werkende SC-800 over, ook binnenkort te koop.

855T5+

Ooit afgevraagd hoe zo´n SC-805 er van binnen uit ziet. Neen? Ik wel, dus hieronder wat foto´s.

Om het front van de SC-805 los te maken moest ik eerst drie schroefjes aan de zijkanten los maken.

Het zwarte kunststof front klikt met diverse lipjes om metalen nokjes aan de rand van de behuizing rondom.
Twee van die lipjes zitten met een schroefje vast, eentje aan iedere zijkant.
Daarnaast zit er nog een schroefje aan één zijkant (bij mij, misschien bij andere radio´s aan iedere zijkant) door een metalen lipje, vlak boven zo´n bovengenoemd schroefje: die moet er ook uit.
Daarna voorzichtig alle lipjes rondom een beetje oplichten en van het nokje afklikken.
Beetje gefriemel, maar het blijkt makkelijker dan het lijkt.

Als je alle nokjes losgeklikt hebt kun je het front voorzichtig naar voren bewegen en komt helemaal los.
Aan de achterkant van het front zit een printplaat vast, die met een flatcable vast zit aan de rest van de radio,
dus het front kan niet helemaal los, tenzij je die flatcable losmaakt (heb ik niet gedaan, te fragiel).
Ook blijkt bij mij het front vast te zitten aan de printplaat. Niet met schroeven, maar anders, kom ik later op terug.

Als het front met printplaat los is kan hij neergelegd worden, als volgt:

Front los en neergelegd voor de radio.

Achterop het front zit een printplaat en die zit niet vast met schroefjes maar met omgebogen harde draad.
Ik heb geen idee of dit origineel is, of een "modificatie", maar ik heb niet geprobeerd die terug te buigen.
Op onderstaande foto zijn die omgebogen draden met een gele cirkel gemarkeerd. Ik heb nog nooit zoiets gezien.
Ook zijn de of enkele lampjes zichtbaar, d.w.z. de achterkanten van de fittingen. Ik weet niet of dat alle lampjes zijn.
Ze zijn aangegeven met rode cirkels. Van die van rechtsboven lijkt de fitting te missen.
Ik weet verder niet wat voor soort lampjes hierin horen en zoek dat nog uit

De bevestigingen (geel) en lampjes (rood).

De drives exposed: onder de cassettespeler, boven de CD-speler.

Tenslotte nog een foto met de bovenplaat verwijderd (slechts twee schroefjes).
Nothing to see  ;D

Hier staat (in´t Engels) een meer gedetailleerde beschrijving hoe je een SC-815/816 uiteen neemt.
De SC-815/816 is de Amerikaanse versie van de SC-805 (zonder RDS.eon enzo dus, rest zelfde).
Er staat ook in beschreven hoe je een DIY iPod input maakt en welke lampjes erin horen.
Als de link niet meer werkt heb ik hier een dump ervan in een pdf geplugd (1,64 MB).

maruska

zwarte sc805, bijzonder !
en ik weet idd dat jij naar de KFC wilde....
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

855T5+

Citaat van: maruska op 22-01-2014 08:53:36
zwarte sc805, bijzonder !
en ik weet idd dat jij naar de KFC wilde....
Dat ook  :eusa_shhh: :eusa_whistle:

855T5+

Ik heb een op´t web gevonden handleiding toegevoegd aan de posting over de SC-805.
Hier.

855T5+

Ik heb de prachtige RVS beugel helaas weer ingeleverd, hij was niet pas te krijgen. Ik heb de post hier erop aangepast.
Ik schreef op: 24-01-2014 21:42:19 De zoektocht naar een betaalbare VPBA is weer begonnen!

Inmiddels (20140204) heb ik gevonden en geïnstalleerd (20140206): zie hier

jrkalf

Citaat van: 855T5+ op 24-01-2014 21:42:19
Ik heb de prachtige RVS beugel helaas weer ingeleverd, hij was niet pas te krijgen. Ik heb de post hier erop aangepast. De zoektocht naar een betaalbare VPBA is weer begonnen!

Hoeveel meer VPB heb je nodig als je al een dikke ringtank achter in hebt liggen?
Ik heb altijd vernomen dat dit niet echt meer nodig is aangezien over de onderkant van de auto al een verstijving hebt liggen en aan de bovenkant een ringtank in bak. Dan schijnt er nog weinig te kunnen wringen. De inlichtende bronnen kunnen het mis hebben natuurlijk, maar dat is wat mij er altijd van heeft weerhouden om zo'n flinterdun tandenstokertje achterin te plaatsen.

Jelle
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

855T5+

Citaat van: jrkalf op 28-01-2014 23:02:05
Citaat van: 855T5+ op 24-01-2014 21:42:19
Ik heb de prachtige RVS beugel helaas weer ingeleverd, hij was niet pas te krijgen. Ik heb de post hier erop aangepast. De zoektocht naar een betaalbare VPBA is weer begonnen!

Hoeveel meer VPB heb je nodig als je al een dikke ringtank achter in hebt liggen?
Ik heb altijd vernomen dat dit niet echt meer nodig is aangezien over de onderkant van de auto al een verstijving hebt liggen en aan de bovenkant een ringtank in bak. Dan schijnt er nog weinig te kunnen wringen. De inlichtende bronnen kunnen het mis hebben natuurlijk, maar dat is wat mij er altijd van heeft weerhouden om zo'n flinterdun tandenstokertje achterin te plaatsen.

Jelle

😄

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

855T5+

Hoewel ik nog diverse andere dingen moet inbouwen, heb ik in de tussentijd eindelijk twee fatsoenlijke deurpanelen voor de achterdeuren op de kop weten te tikken.

Linksachter

Rechtsachter

Deze zijn vrijwel onbeschadigd: de kleine beschadigingen die er zijn, kunnen gerepareerd worden, blijkt.

Ook heb mijn Kuda telefoonconsole in de verkoop gedaan: hij was over. VERKOCHT.
Hier