400 pk makkelijk te halen met B5234T5?

Gestart door Mr Rens, 24-06-2013 18:42:02

Vorige topic - Volgende topic

Martijn_B

Hij rijdt een 20v zonder turbo, dat is ook niet echt te vergelijken.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Volvo850Luxury

Citaat van: Piet op 26-06-2013 00:35:05
Een auto die goed trekt over het hele toerenbereik is saai voor de sportieve rijder ???
Ja dat vind ik saai, heb liever dat het vermogen er in een keer uitkomt ipv geleidelijk.
Het voelt ook sneller, zoals ik al uit had gelegd bij mijn vorige bericht ( 150pk audi met meer gewicht voelt een stuk sneller als mijn 170pk volvo )
Bedoelde ook niet echt voor de sportieve rijder, maar ik ben zelf een sportieve rijder en vind het gewoon leuker rijden als het vermogen er in een keer in knalt.

Broabander

Moah vind ik wel meevallen, als ik de Audi 2.6 vergelijk met mijn 144pk 10v vond ik ze wel vergelijkbaar. De 20v is bij lage toeren inderdaad geen beest.

Maargoed mijn 131pk dieseltje voelt dan weer ongeveer 8x zo snel als beide voorgaande, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik liever een regelmatiger vermogen zou hebben, als ik bij volgas de 1600 toeren voorbij ga in de eerste versnellingen beginnen de banden te piepen en daaronder kun je plankgas geven maar gebeurd er niks, en het trekt tot 3500 toeren door maar dan is de puf er ook wel uit. Ik denk dat de meeste rijders niet per se bij het stoplicht als een idioot weg willen jakkeren maar dat zodra ze het gas eens intrappen gewoon tot het rode gebied lekker door willen trekken zonder dat je tot de 5000 toeren (benzine)  powerrrrrr hebt en daarna niks meer. Ikzelf zou dan liever een iets rustiger inkomende turbo willen die doortrekt tot 5000 toeren.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Piet

Ieder zijn meug, natuurlijk!! .. maar ik snap niet hoe je sportief kan rijden als je steeds op je vermogen moet wachten. Bij sportief rijden vind ik het wel prettig dat als ik het gaspedaal beroer er ook direct wat gebeurt. Hoe anders wil je nu een paar "sportieve" bochten maken of je "sportief" en soepel tussen je medeweggebruikers bewegen. Zal een verschil van opvatting van "sportief" rijden zijn denk ik dan....

scania164

Mee eens. .
Dit vind ik ook een zeer sterk punt van oa de software van Mte die ik er op heb..
Het blijft sleuren :evil:

Turbobiker

Het zijn keuzes die je maakt (en ligt dus niet aan een bepaald merk tuning!). Vermogen en koppel over een groot bereik betekent een stuk minder piekvermogen en koppel. Het is dus maar waar je voor kiest.

In de praktijk kan een breed koppel erg snel zijn, kijk naar die diesels. Je bent eerder weg (buiten het effect van snelle automaatbakken en sneller opspoelende turbo's om!!!) maar die wagen met hoger vermogen zal je toch weer bijhalen.

Teveel koppel onderin is ook niet waar je auto zo dol op is, alles krijgt flink op zijn donder.

Veel koppel over een breed bereik is dus vooral lekker voor dagelijks gebruik (en daarvoor worden onze wagens vooral gebruikt). Maar als je er even voor gaat zitten en een versnelling lager gaat rijden, heb je de beschikking over meer vermogen en koppel. Sportief rijden heet dat geloof ik...

;)
De Tussenpaus

Piet

Zeker, maar ik geloof toch niet dat je het nu over hetzelfde hebt als volvo850luxury

V70 classic

Citaat van: scania164 op 26-06-2013 09:15:29
Mee eens. .
Dit vind ik ook een zeer sterk punt van oa de software van Mte die ik er op heb..

Indeed lekker.
Ik trap nu een 0,4 bar bij 1500 rpm
Bij 2000 rpm ong. 1,1 / 1,2.
Dit blijft ie volhouden tot het rood.
Kortom hij begint onderin te sleuren en bouwt zn vermogen verder geleidelijk op.
Snelheid beleving is dan zowat 0, maar het gaat gewoon hard.

Ik vindt het lekker zo.
Anders kun je voor Rica kiezen.
Die werken wel met een schop in de rug.
T is naar wat je zoekt.

Grts
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Volvo850Luxury

Citaat van: Piet op 26-06-2013 08:37:12
Ieder zijn meug, natuurlijk!! .. maar ik snap niet hoe je sportief kan rijden als je steeds op je vermogen moet wachten. Bij sportief rijden vind ik het wel prettig dat als ik het gaspedaal beroer er ook direct wat gebeurt. Hoe anders wil je nu een paar "sportieve" bochten maken of je "sportief" en soepel tussen je medeweggebruikers bewegen. Zal een verschil van opvatting van "sportief" rijden zijn denk ik dan....
Ken je die stang in het midden van je console waar je mee kan roeren?
Als je sportief aan het rijden bent, ga je natuurlijk niet in een te hoge versnelling rijden...
Dus snap je reactie niet helemaal?

Piet

Citaat van: Volvo850Luxury op 26-06-2013 21:13:47
[Ken je die stang in het midden van je console waar je mee kan roeren?
Leuk overgenomen van Turbibiker, vond hem van hem toch origineler.

Met veel koppel over het hele bereik kun je ook gewoon terugschakelen hoor als je van in hoge toeren rijden houdt en je dat een sportief gevoel geeft.
Volgens jou kan je dus niet sportief rijden met een sterke motor over het hele toerenbereik en wel met een motor die pas laat inkomt met zijn vermogen.
Kijk en dat snap ik nou weer niet.....

Turbobiker

Citaat van: V70 classic op 26-06-2013 13:06:00
Mee eens. .

Indeed lekker.
Kortom hij begint onderin te sleuren en bouwt zn vermogen verder geleidelijk op.

Ik vindt het lekker zo.
T is naar wat je zoekt.

Grts

Kap nu eens met die onzin. RICA tuned zoals jij dat wilt. Het verschil kwam uit de tijd dat RICA goede software leverde en brute wagens voortbracht. En MTE leverde in die tijd regelmatig prut en gewoon minder vermogen. Logisch dat een RICA wagen stukken bruter aanvoelde. Punt.

Daarbij rijd jij een nieuwe motor en om die waarden hier te posten slaat werkelijk nergens op, dat haal je met een 850 motor gewoon niet. Nooit.

Tenzij je het aanpakt zoals Piet, dan kom je aardig in de richting... ;D
De Tussenpaus

M a r c

Wie praat hier nou onzin?

MTE prut?  Laat je nakijken.....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

UserID6342

Turbo-Geek

Citaat van: Turbobiker op 26-06-2013 22:44:25
Citaat van: V70 classic op 26-06-2013 13:06:00
Mee eens. .

Indeed lekker.

Ik vindt het lekker zo.
T is naar wat je zoekt.

Grts

Kap nu eens met die onzin. RICA tuned zoals jij dat wilt. Het verschil kwam uit de tijd dat RICA goede software leverde en brute wagens voortbracht. En MTE leverde in die tijd regelmatig prut en gewoon minder vermogen. Logisch dat een RICA wagen stukken bruter aanvoelde. Punt.

Daarbij rijd jij een nieuwe motor en om die waarden hier te posten slaat werkelijk nergens op, dat haal je met een 850 motor gewoon niet. Nooit.

Tenzij je het aanpakt zoals Piet, dan kom je aardig in de richting... ;D

Ja, Rica haalt 305 PK met een chip op een standaard T-5 .....     Me reet !
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

scania164

Volgens mij heeft meneer turbo fiets rica aandelen... :evil:
Dat mte gewoon top is mag duidelijk zijn!! ;D