Nondepatat: nieuw, en zojuist een 850 estate 2.5 10v aangeschaft!

Gestart door Nondepatat, 28-06-2013 20:20:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Nondepatat

dank voor de input allemaal! Heb inmiddels een aantal exemplaren op het oog. Net terug van vakantie, dus kan mij de komende tijd gaan wijden aan proefritjes. Keep you posted!

Nondepatat

#16
kleine update: ga morgen naar een auto kijken. Uit '94, oorspronkelijk 10-klepper, maar er is door de huidige eigenaar ivm motorschade een 20-klepper ingelegd. Distri is in 2010 vervangen en is 40.000km oud, de condensor van de airco is vorig jaar vervangen en de auto heeft bijna een vol jaar apk. Klinkt hoopgevend :-)

Edit: hoor net van de verkoper dat de hoofdkoppelingscilinder is gaan lekken... Dat houdt dus alweer op. Tenzij ik dat makkelijk zelf kan repareren?

Ries van de Zilverschuit

Schijnt veel werk te zijn, maar niet moeilijk. Zo'n cilinder, helemaal nieuw, staat hier op het forum nog te koop.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

)()()sT

Let wel op dat een volledige ombouw van 10V. naar 20V. best ingrijpend is en dat het wel goed is gebeurd.

Nondepatat

Ik heb inmiddels besloten dat ik deze auto aan me voorbij laat gaan. Wil een auto waar ik meteen mee weg kan rijden, niet eentje waar ik eerst aan moet knutselen ;-)

Volgende kandidaat: 20v, 345k km, dark olive green, beige interieur, automaat, airco, stoelverwarming, kinderbankje, nieuwe koppakking...

Ries van de Zilverschuit

Auto's met nieuwe koppakingen en die te koop staan, vragen wat alertheid. Koppakkingen gaan bij onze auto's niet snel stuk, maar vaak worden ze wel vervangen bij bijvoorbeeld koelwaterproblemen. Blijkt later dat de problemen er nog zijn... Hup, in de verkoop ermee. Geld genoeg gekost, denkt men dan.

Hoeft natuurlijk niet, maar je bent gewaarschuwd.  ;) 
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Nondepatat

dank voor de tip! Ik zal in elk geval checken of het systeem geen druk opbouwt.

Nondepatat

Vandaag de eerste kandidaat bekeken: 20v, aut, schuifdak, 263000km. Maar ook: weigerachtige airco, flinke walm vanuit gat oliepeilstok, mayo aan de peilstok en tikkende klepstoter. Dat wordt m dus niet. Jammer, want ding reed lekker!

V70geRwin

Citaat van: Nondepatat op 05-07-2013 12:47:59
Vandaag de eerste kandidaat bekeken: 20v, aut, schuifdak, 263000km. Maar ook: weigerachtige airco, flinke walm vanuit gat oliepeilstok, mayo aan de peilstok en tikkende klepstoter. Dat wordt m dus niet. Jammer, want ding reed lekker!

afdingen en repareren geen optie?
elke kandidaat zal wel iets hebben denk ik...

ZC3rr0r

Mwoah, ben ik niet met je eens.
Je kunt voor relatief weinig geld (pakweg 1500 euro) prima een roffel kopen waar je niet gelijk aan hoeft te sleutelen en waarje (buiten de beurten om) prima een aantal jaar mee kan roffelen zonder al te veel ellende.

Het is alleen een kwestie van goed zoeken en een eigenaar treffen die net het groot onderhoud heeft gedaan.

V70geRwin

Citaat van: ZC3rr0r op 08-07-2013 16:29:02
Mwoah, ben ik niet met je eens.
Je kunt voor relatief weinig geld (pakweg 1500 euro) prima een roffel kopen waar je niet gelijk aan hoeft te sleutelen en waarje (buiten de beurten om) prima een aantal jaar mee kan roffelen zonder al te veel ellende.

Het is alleen een kwestie van goed zoeken en een eigenaar treffen die net het groot onderhoud heeft gedaan.

Zou kunnen maar de combinatie met opties die je wel niet graag wil hebben (kleur/leer/open dak etc) kan er toe leiden dat je keuze wel behoorlijk beperkt wordt...

OT: Maar bovenstaande is wel een van de redenen dat ik nog niet gereageerd heb op je aanbod voor een proefspot poetsen, kijken toch stiekum naar een iets verser modelletje. Houdt je op de hoogte!

Nondepatat

Meeste opties zijn nice to have, maar geen moetje. Ik wil in elk geval (werkende) airco en stoelverwarming, andere (cruise control, boordcompu, leer) kan ik zelf inbouwen, automaat en 20v zijn leuk maar handbak en 10v vind ik ook prima.

Het wordt m'n eerste Volvo en het belangrijkste is dat de auto technisch ok is. Butsen en krassen vind ik ook niet zo'n punt - deurtje/bumpertje wisselen en roest wegwerken kan ik ook nog wel.

Ik ga morgen naar een '96er handbak kijken, metallic donkerblauw met blauw interieur (best kek vind ik), niet teveel km's, vrij recente distributiewissel, pas opgeknapte airco en inderdaad wat butsen en krassen. Keep you posted :-)

Nondepatat

en...gekocht! Uiterlijk niet de mooiste, maar erg goed rijdend en onderhouden. Alle zwakke punten nagelopen en geen problemen gevonden. auto heeft 280.000 gelopen. Ik heb er 850 euro voor betaald. Gepleegd onderhoud:
- condensor, twee maanden terug
- nieuwe katalysator en lambda bij 200.000
- nieuwe radiateur bij 215.000
- nieuwe koppeling bij 206.000
- nieuwe aircopomp bij 188.000
- nieuwe bougiekabels, rotor, verdeelkap bij 245.000
- nieuwe distributie bij 245.000
- nieuwe remblokken voor en remschijven en blokken achter bij 255.000
en verder regulier onderhoud: bougies, filters, olie, etc. Ik verwacht dus weinig problemen voorlopig. Kan ik me in de tussentijd richten op uiterlijke verfraaiing. :-)
Plaatjes:



Julius C.

Her name is Victoria and she has many secrets!
Jij mag Vicki zeggen...


V70geRwin