Nondepatat: nieuw, en zojuist een 850 estate 2.5 10v aangeschaft!

Gestart door Nondepatat, 28-06-2013 20:20:23

Vorige topic - Volgende topic

Nondepatat

Ok, eerste mankement: de startmotor is aan z'n eind. Bij koude start blijft de bendix steken, met allerlei onheilspellend gebrom na de start als gevolg. En bij warme motor begint het ding ook steeds amechtiger te klinken. Afspraak met Dirk342 voor ruilstartmotor is al gemaakt :-)

Ding heeft het 280000 km volgehouden. Lees zo hier en daar dat dat zo'n beetje de standaard levensduur is van de startmotor. En daar kan ik ook weinig van zeggen eigenlijk.

benjy

Ik rij ook een V70 2, 5T 20k met 353000 op de teller ik heb daar zelf 33000km van gereden maar bijten onderhoud rijdt mijn auto als een naaimachientje en idd alles kan kapot!!!

Nondepatat

en het klinkt zo lekker... dat is echt genieten geblazen.

Mijn auto heeft wel wat dingetjes hoor, maar die ga ik de komende tijd op mijn gemak aanpakken

- remmen voor piepen en achterremmen lopen soms een beetje aan (blokken en schijven zijn goed)
- kmteller staat stil (tandwieltje vervangen)
- deurvanger lv is kaduuk
- auto schakelt soms wat hakerig (geen gekraak). Olie verversen
- Auto dieselt soms na, vooral na korte ritjes met weinig toeren. Even dot gas geven voordat ik de auto uitzet doet wonderen.
- Stuurinrichting reageert nogal op oneffenheden. Draagarmen hebben hun beste tijd gehad denk ik
- Ik ga preventief de carterventilatie vervangen. Vlamdover heb ik al verwijderd. Staat overigens geen druk op t carter.
- Startmotor blijft soms beetje 'hangen' na koude start

Daarna is het tijd voor het koetswerk: nieuwe voor- en achterbumper, nieuwe achterlichtunit. Setje winterwielen.

Nondepatat

Lekker lopen knutselen vandaag: kachelmotor vervangen, boordcompu ingebouwd, lampjes van dashboard vervangen en een nieuw tandwieltje in de kmteller gezet. En: alles werkt. Behalve die vermaledijde dagteller dan, hoewel ik heb geverifieerd dat alle afgebroken tandjes eruit waren en dat de zaak soepel liep. Wellicht de pinnetjes van de aansluiting verbogen?

Morgen ga ik de deurvanger linksvoor vervangen en kijken of ik de plek kan vinden waar ik de buitentemperatuurmeter kwijt kan. Ergens linksvoor achter de bumper schijnt. Hoop dat ik erbij kan.

Maandag gaat de auto naar Dirk342 toe, voor nieuwe carterventilatie, nieuwe bakolie en nieuwe motorsteunen.

Nondepatat

Gisteren heeft Dirk het een en ander aan mijn auto vervangen: nieuwe voorste motorsteun en motorsteun aan distributiekant (die lag in twee stukken bleek), nieuwe versnellingsbakolie en nieuwe carterventilatie. Gevolg: de aandrijflijn schudt minder bij optrekken en de bak schakelt veel soepeler. Nu lekker verder tuffen!
To do op korte termijn:
-bus in bovenste motorsteun vervangen door PU-rubber
- torsiesteun versnellingsbak vervangen
- olie verversen.

Nondepatat

Rampspoed en onheil! Ik heb winterbanden laten monteren bij een zekere fastfitter. Daags erna merkte ik een olievlek op, op het plaveisel waar mijn Volvo had gestaan. Onder de auto gekeken en wat zie ik: een barst in het carter.

Fastfitter gebeld. Eerste wat-ie zei: 'dat heeft u zelf gedaan, meneer. U zult wel een stoepje gepakt hebben.' Viel verder niet mee te praten. Vanochtend auto op de brug laten zetten bij andere garage en om een deskundig oordeel gevraagd. Waarschijnlijk is de auto van de krik gegleden tijdens het opkrikken. Dat is niet alleen te zien aan het scheurtje in het carter, maar ook aan diverse krassen en butsen op het subframe. Moeten ze toch gemerkt hebben. En dan glashard ontkennen, knap hoor...

Heb foto's gemaakt en het webcareteam van de fastfitter een tweet gestuurd met de bewijslast.
To be continued...

kulk

Wat een varkens zeg  :eusa_wall:

'Dat heeft u zelf gedaan' ook nog, ik vind het knap dat je diegene niet terplekke mishandeld hebt  :eusa_clap: ik zou gek worden
als ik zeker weet dat iemand m'n auto sloopt en het niet toegeeft.

Ben je mooi zuur mee, veel sterkte!

V70geRwin

Even formeel per brief aansprakelijk stellen, aangetekend versturen!
Lijkt me duidelijk verhaal verder, succes!

hendrik32

pwberg

Lijkt inderdaad een redelijk duidelijk verhaal.... Stelletje beunhazen.......  :eusa_wall: :eusa_wall:

Ligt het nou aan mij of lijkt het steeds moeilijker om gemaakte fouten (wat, eerlijk is eerlijk, altijd kan gebeuren) gewoon toe te geven???  :eusa_whistle: :eusa_whistle:

Hoop dat je zonder teveel moeite je gelijk krijgt, want hebben is 1 maar................
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Laguna-S60R

S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

hertogjan6

Wie zet er nou een krik onder de carter!!!  :eusa_wall:

Succes met de afhandeling!
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

rpakuypers

Balen man ..... succes met de afloop. Toch niet bij de kwikke fastfitter geweest  :eusa_naughty:

Groet,
Roger

UserID6342

Wat is er met die auto gebeurt joh ?????  Heb het ding een paar weken terug nog hier gehad en was klokgaaf aan de onderkant !! ??

Nondepatat

inderdaad Dirk :-( hoop dat er geen laswerk aan het subframe zit. En dat de daders alsnog schuld bekennen.

Dank voor de steunbetuigingen allemaal!