Nondepatat: nieuw, en zojuist een 850 estate 2.5 10v aangeschaft!

Gestart door Nondepatat, 28-06-2013 20:20:23

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Gefeliciteerd en veel plezier ermee, maar dat gaat vast goedkomen.

Alaintje

Nondepatat

8)

Inderdaad. Poetsen tot ik een ons weeg! Eerste 150 km er trouwens opzitten. So far so good!

Nondepatat

Goed, inderdaad druk lopen poetsen vandaag.
Ik wil over een tijdje de voorbumper en de achterbumper vervangen. Beide zijn lelijk - krassen, butsen, geen porem. Tzt eens kijken of ik een mooi setje in metallic blue kan vinden. Verder is de auto van buiten ook niet de mooiste die je ooit gezien hebt, maar zo fris gepoetst mag hij er best wezen. Dezer dagen ook een sierstrip voor de linker achterdeur op de kop tikken, want dat zit er niet meer op. Beetje armoedig. Interieur is zeer fris eigenlijk, zeker nu ik het heb schoongemaakt.

Verder geen klachten over de auto. Ja, de voorbandjes zijn aan vervanging toe. Laat ik 'm meteen uitlijnen, voor de zekerheid.

Ook leuk: de auto heeft niveauregeling.
eerste wapenfeit: de stoelverwarming aan bijrijderskant gefixt. draadjes van thermostaat waren losgeraakt. Aan bestuurderskant ook, maar die zijn in de plug afgebroken. Dat wordt nog ff knutselen.

grijzev70tdi

Zo'n strip heb ik nog wel liggen als ik het goed heb.

Ziet er weer netjes uit zo :)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

The Volvoboy

Inderdaad, strakke voor- en achterbumper erop, strip op de la deur, setje matjes erin en een setje verse kentekenplaten en je hebt echt een super nette auto :D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Nondepatat

Nondepatat

Weer 250 km verder vandaag. Gaat nog steeds uitstekend :-) Wel wat dingetjes natuurlijk:
- deurvanger bestuurdersdeur knakt. Morgen maar eens kijken of ik 'm kan vastdraaien, anders een keer vervangen.
- als ik de kofferbak opendoe treedt de cv in werking en gaan alle deuren op slot. Vreemd.
- de richtingaanwijzer gaat niet terug bij sturen naar rechts. Nokje van klokveer afgebroken? Ook maar eens uitvogelen.
- motor dieselt soms na. Als ik 'm even stationair laat lopen voordat ik de sleutel omdraai niet. Relais 103? Bougies? Stationair toerental te hoog?

Grappig dat zo'n Volvo weer heel eigen dingen heeft. Saab had dit allemaal niet, maar die had weer zo z'n eigen eigenaardigheden :-)

Nondepatat

ook doen: deurvanger linksvoor vervangen. die is kapot en ik wil niet dat de zaak inscheurt. Lassen kan ik niet...

En ik ben op zoek naar een originele blauwe mattenset voor mijn blauwe interieurtje. Wie o wie? :-)

Nondepatat

weer een puntje: volgens mij is de motorsteun aan distributiezijde gaar. Motor schudt nogal bij gas loslaten, bij wegrijden en bij (vooral) zachtjes achteruit rijden met half opgekomen koppeling. Die ga ik dus maar eens vervangen. Volgens dit forum moet ik dat zelf kunnen :-)

Motorsteun bovenop motor heb ik gecheckt en die is goed volgens mij.

V70geRwin

Controleer ook even de baksteun, grofweg tussen bak en voorbumper/mainframe.
Die is zeker makkelijk te doen.

Nondepatat

Het gaat nog steeds goed met de blauwe roffel. Auto geeft geen krimp. Gebruikt wel wat olie: 1 liter per 3-4000 km. Bovendien gooit hij er langs de vuldop wat olie uit, ook na vervanging van rubberen ring. Dop blijft overigens wel stil liggen als je 'm los op de motor legt en een beetje gas geeft, dus er staat niet echt druk op 't carter. Komen ook geen rookpluimen uit de pijp van de oliepeilstok. Heb voor de zekerheid gisteren toch maar even de vlamdover verwijderd. Zat half verstopt en bovendien zat de bajonetsluiting wel heel erg los.

Verder: de auto beweegt nogal in de achtertrein, zeker bij een stevig zijwindje. Ik verdenk de nivomats. Valt prima mee te rijden overigens. Ten slotte schakelt de auto wat stroef bij warme motor. Denk dat de bak maar eens ga verwennen met wat litertjes 75w90 gl4.

blastaway

Prachtige auto. Wil ook een estate na de huidige. Blijft een schip om te zien.
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

Nondepatat

Dank je! Ben er ook erg blij mee. Moet nog beetje wennen aan de (relatief) matige prestaties (had hiervoor een getunede Saab 9000 2.3 turbo (240pk/370nm)), maar zo'n roffel werkt wel heerlijk onthaastend. En het ding klinkt geweldig.

Het allerfijnst: wat kan ik een ongelooflijke hoop zooi in die auto kwijt zeg...