De Volvo's, de Bug en de Mattie(s) van volvobug

Gestart door volvobug, 03-07-2013 19:20:23

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

elianmars

Citaat van: volvobug op 24-12-2014 15:17:40
Zo, de V70 is ingeruild  :o. Maar komt 5 januari weer terug  :D.

Tot die tijd moet ik me behelpen met dit:

http://iloapp.familieleenen.nl/data/_gallery/public/3/141943026306006100_resized.jpg

:eusa_dance:

Gekke collega ook, verhuist liever met een oude V70 dan dat hij een busje huurt  :eusa_think:

(foto overigens genomen op een Porsche Driving School event met mijzelf achter het stuur  8))

Zo dan, dat lijkt me geen straf  8)

volvobug

Citaat van: petrolhead op 24-12-2014 16:10:14
Moet die dan zoveel keren op en neer rijden dat je de Volvo pas 5 januari terugkrijgt :eusa_think:

Zal wel gezien de auto waar hij mee rond rijdt ;D

Kicken Ruud!

Mocht jij in de tussentijd even wat ruimte nodig hebben voor vervoer; geef maar een gil. Mag je nog kiezen ook ;D

Dank voor het aanbod Charles.

Kom morgenochtend 07:00 uur met de platte kever naar de hoek Schelmseweg / Amsterdamseweg, kijken wie het eerst bij de toerit A12 is  ;D

Is zeker geen straf. Het lijkt mischien alleen maar uitnodigend om snel te rijden maar het is subliem 120 - 130 rijden op de cruise. Geen enkel rijgeluid en een fatastische bose geluidsinstallatie.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

volvobug

487.400 km

[slaapverwekkende modus aan]

Zo, even een doekje door het gasklephuis gehaald en wat remmenreiniger door de stationairregelaar. En 0, 4 liter olie bijgevuld, met de eerdere 0,2 liter na de  laatste oliewissel levert dat een olieverbruik op van ca. 0,5 liter per 5.000 km. Niets van te zeggen met deze km-stand  :D.

[slaapverwekkende modus uit]

Reminder voor mijzelf: knietjes voor aansluitingen onder gasklep bestellen. Nr's 9125615 en 9155862. Meebestellen 1332454 en 9135137 (verbindingstukjes vacuumslang) en pakking 9135990.

-edit: nr's toegevoegd.

volvobug

Lang leve de trekhaak en het zweedse staal !!!

Stond vandaag stil voor het rode stoplicht, klabang!!!! Zit er eentje achterop met zijn bestelautootje (berlingo ding oid, weet het niet eens meer).

Ik stap uit, vraag verbaasd wat doe je nou? Tja zegt hij, heb je wel gezien, ook geremd maar blijkbaar niet hard genoeg of te laat  :eusa_wall:.

Afijn, mijn trekhaak rats door zijn voorbumper heen en de radiateur kapot gedrukt, koelvloeistof zeikte er uit. En de volvo? Niets  :eusa_dance: alleen het zoute vuil van de achterbumper geveegd met zijn bumper.

elmarconi

Ik heb een verwijderbare trekhaak maar om deze reden  en als mechanical PDC haal ik hem er nooit af.

(En ik ben het sleuteltje kwijt...)  :eusa_shhh:
--
Autogas Inside . . .

UserID6342

Beter zo Ruud, dat je zelf geen schade hebt !

WhizzMan

Hopelijk heeft niemand er letsel aan overgehouden.

Weet je ook zeker dat er achter het plastic van je bumper alles nog heel is? Ik denk dat Roffels redelijk goed in elkaar zitten en je kokerbalken nog wel recht zijn. Bij sommige andere auto's wil zo'n aanrijding nog wel eens scheve balken opleveren en moet ie toch op de trekbank. Als je naden ineens anders kieren bij je achterdeuren en je klep zou ik toch even bij de schadeboer langs gaan.

volvobug

Het klonk harder als dat werkelijk ging, denk dat de beste man al de meeste vaart eruit had. En die haak kan wel wat hebben. De bumper zelf is alleen maar "aangeraakt"  door zijn bumper die over de trekhaak heen geschoven was. Alles zit nog recht, naden ok, klep ok, niets verschoven.

En nee, geen letsel. Kan me niet eens heugen dat ik tegen de hoofdsteun aangeklapt ben, dus zo hard ging het echt niet.

JeroenV70

Iets dergelijks had ik met mijn eerste Volvo een 244 GLE van 1979. Opel Corsa achterop geklapt aan het einde van een file. Bij mij dus wel de kofferbak wat gezakt en gevolgen bij de kieren rond de achterportieren. Ging ook wel iets harder want ik werd zelf naar voren gedrukt en reed er bij de Peugeot 205 voor mij nog de bumper eronderuit.

Eerste indruk nadat ik uitstapte en de achterkant schadeloos dacht te zien "ik dacht toch echt dat er net een auto achterop gereden was!"  :o
En dat terwijl de radiateur van de Corsa om zijn motorblok heen gevouwen zat.
Een van de Volvo koplampen was gesneuveld, maar dat was het dan wel.

Schade-expert erbij: auto total-loss.
Dit was 2 weken na aankoop. Ik kreeg de restante (de auto) plus geld om hem eventueel op te knappen. Dat was meer dan ik er voor betaald had  ;D Zelfs nadat de koplamp vervangen was.
De auto is nooit op de trekbank gegaan want er was niets aan te merken tijdens het rijden.
Na 3 jaar ingeruild voor 500 gulden minder dan waar ik hem voor gekocht had.
Daarna nooit meer zo voordelig gereden.

Fijn om te horen dat alles bij jou OK is en dat het deze keer met een sisser lijkt af te lopen.
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

Broabander

Ugh, die trekhaak... De veroorzaker hiervan had er ook zo ene

Wel mooi dat je zelf niks hebt!
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Lunadust

Citaat van: elmarconi op 04-02-2015 20:34:44
Ik heb een verwijderbare trekhaak maar om deze reden  en als mechanical PDC haal ik hem er nooit af.

Ik heb laatst een nieuw slotje besteld. Het oude slotje ging open met het nieuwe sleuteltje... :eusa_think: proberen???
Techneut, geen dichter.

elmarconi

Citaat van: Lunadust op 05-02-2015 06:10:35
Citaat van: elmarconi op 04-02-2015 20:34:44

Ik heb laatst een nieuw slotje besteld. Het oude slotje ging open met het nieuwe sleuteltje... :eusa_think: proberen???

Zal er eens een fotootje van maken. D'r staat ook een nummer in meen ik.
--
Autogas Inside . . .

volvobug

Citaat van: Broabander op 05-02-2015 00:22:27
Ugh, die trekhaak... De veroorzaker hiervan had er ook zo ene

https://farm9.staticflickr.com/8628/16195972321_dacfb5d9b9_b.jpg

Wel mooi dat je zelf niks hebt!

Oeff, dat is zo te zien toch een stukkie harder gegaan dan bij mij.

petrolhead

Gelukkig heb je zelf niets Ruud