Jawel, ook bij mij de koppeling(nu al.....????)

Gestart door Kapitein Haak, 16-07-2013 21:14:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kapitein Haak

Morgen moet ik terug langs de garage waar ze naar het olie lek gaan kijken.
Ik weet bijna zeker dat het de krukaskeering is dus wil ik er ook een nieuwe koppeling in hebben.
Vandaag viel me op dat ie wel erg slecht in 1 wilde en de neiging had om iets vooruit te willen lopen op het moment dat ik de 1 wilde inschakelen. Maw, de koppeling lijkt niet helemaal vrij te komen.
Nu is mijn vraag; wat heb ik naast een frictieset( plaat, drukgroep en druklager) nog nodig want ik lees hier een aantal dingen over een druklager met stift...
Heeft de 20V dat ook of is het nog gewoon bediening met een gaffel?
Ik geraak er middels de zoek functie niet aan uit.

De onderdelen van de frictieset zal ik toch zelf moeten bekostigen aangezien ik de auto zonder garantie heb gekocht, ik mag al in m`n handjes klappen dat ze de boel op hun kosten uit en in bouwen...
Wat nou downsizen...... Groet, Jef

de geneRaal

is het niet gewoon de kabel die parten speelt?
Blackstone under construction

Kapitein Haak

Dat wordt lastig bij een hydraulisch bediende koppeling ;D
Wat nou downsizen...... Groet, Jef

de geneRaal

Blackstone under construction

Kapitein Haak

Nee gelukkig niet, daar heb ik als eerstes naar gekeken.
Wat ik wel heb gevonden nu en deze keer zonder de zoekfunctie is dat de ingaande as van de bak waar de kop.plaat over schuift vervuild kan zijn met aangekoekt vet waardoor de plaat niet goed meer schuift....

Ennuh, de bak olie. 75W90 dacht ik gelezen te hebben.
Maakt het nog iets uit welke merk of is Kroonoil ok?
Wat nou downsizen...... Groet, Jef

UserID6342

Kroon olie is zowiezo gewoon goed.  Gebruikt het hier voor alle motoren en bakken.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

thuur

Kroon schrijft de SP1051 voor voor onze MTs.


Gr :D

Kapitein Haak

Vandaag ff op de brug gestaan. Was geen twijfel over mogelijk, lekke krusaskeering...
Afspraak gemaakt voor aanstaande dinsdag ochtend er zelf al aan te beginnen en rond 13u zal er een monteur zijn die me nog wat zal helpen. Er is daar geen 2 kolomsbrug, enkel 4-kolomers...
Da`s minder handig maar altijd nog beter dan thuis op de oprit...

Bij het bestellen van de onderdelen kwam ie met 3 verschillende type`s krukaskeringen. Wel alle drie 98x110 maar 3 verschillende diktes nl 7- 8 en 8,5 mm. Wie van de drie is goed?
En ik kan hier in geen enkel topic iets vinden over de aandrijfaskeringen in de bak. Worden die nooit vervangen of zijn die niet te vervangen?
Wat nou downsizen...... Groet, Jef

clemturbo

Keringen gewoon bij de dealer bestellen.
V70 2.5-20V G3 Bj.97 533400 km.

volvobug

Keerringen in de bak zijn te vervangen, heb de rechter al eens gedaan wegens lichte lekkage na 15 jaar dienst.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Kapitein Haak

Morgen ff langs de dealer dan, zou stom zijn ze niet vervangen nu. Zal me de kop niet kosten...
Wat nou downsizen...... Groet, Jef

twotone

Citaat van: Kapitein Haak op 18-07-2013 18:10:17
Morgen ff langs de dealer dan, zou stom zijn ze niet vervangen nu. Zal me de kop niet kosten...

Beetpakken waar je bij kan, 't grote werk is dan toch al gedaan ;D

Jari.
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

Kapitein Haak

Nou, de klus is geklaard. :eusa_clap:
Gister om 10u begonnen en vannacht om 12u ging daar helaas de tent dicht want ik had nog een dik half uurtje werk. Een Micra-tje meegekregen om naar huis te crossen en heden ochtend om 11u kon ik weer roffelen ;D
Het is wel ontzettend veel sleutelwerk mede omdat het subframe d`r van onder moet.

Het koppelinspedaal gaat lekker licht nu, zoals het hoort maar pakt wel heel laat. Bijna als het pedaal helemaal op is gekomen pakt de koppeling pas, is dat normaal?
Wat nou downsizen...... Groet, Jef

volvobug

Yep, is normaal en ook logisch bij hydraulisch bediende koppeling.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.