stekker bijrijdersairbag, kabelboom van het dashboard anders bij de alter 1 X70?

Gestart door Flinch, 17-07-2013 11:04:09

Vorige topic - Volgende topic

Flinch

Kan er verschil zitten in de kabelbomen van de alter 1 X70 serie? Mijn oude dashboard had geen klapzak, maar in het gekochte XC interieur zit wel een bijrijdersairbag. Ik heb in het oude dash wel een dikke oranje draad zitten maar deze past niet op de airbag. Is dit wel degene die de airbag aan zou moeten sturen? Of komt deze ergens anders het interieur in? In het XC dashboard kan ik helemaal geen airbagdraad vinden. Ik zoek me suf, maar ik denk dat ik verkeerd kijk. De streepjescode op beide kabelbomen geven andere nummers aan, maar de typecode is hetzelfde.

Tevens is ook mijn afstandbediening (3 knops, zonder alarm) er mee gestopt sinds mijn dashboard er uit is. De tellerbak (met de zwarte ontvanger) heeft natuurlijk een tijdje spanningsloos gestaan, maar dit kan toch nooit de reden zijn dat mijn ontvanger nu ineens niet meer werkt. CV doet het prima met de sleutel. Ik hoop niet dat ik het opnieuw moet laten programmeren door de dealer... Of zou dit ook nog iets met de kabelboom te maken kunnen hebben. Ik heb het nog niet kunnen doormeten.

Anyway, bovenstaande is mijn missie voor deze week. In het weekend de snelheidsmeter weer proberen te reanimeren, omdat de ABS sensor RV los geweest is. Accupool was los, maar heeft tijdens het opkrikken toch tegen de pool aangezeten.
Mooi excuus om gelijk de ABS controler te demonteren en solderen. Ik mis namelijk wat lampjes in de tellerbak. En dan weet je het wel, zeker bij een italiaanse import-bak.

Stapje voor stapje naar de 100% perfecte T5 :-)
V70 T5 2.0 MY1997 (belg), 16T, witte injectoren, chippie, 3 inch DP, 302mm, MBC, POV etc etc.