Banaan: 850 handbak naar automaat ombouwen

Gestart door Sbv, 25-07-2013 11:12:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

StefanCJ

Bak Comp neem ik sowieso even mee voor je, dan heb je die er gewoon bij ook.

UserID6342

Beide bakken zijn gewoon te gebruiken, geen enkel probleem en passen er ook zo achter.  Voor als je daar waarde aan hecht, kun je de 1208 nummers van de bakken nog even vergelijken.  Er zweeft hier op het forum ergens zo'n mooi lijstje waar wie vermeld staan en belangrijker, waarvoor ze zijn.  

Zo meen ik, uit mijn hoofd even, dat de 1208 898 een turbo bak is en de 1208 897 een 2.5-10V bak

Sbv

Nummers zijn verschillend wat er achter de 1208 komt. 
we gaan binnenkort aan de slag

Sbv

Citaat van: StefanCJ op 06-12-2013 19:26:34
Bak Comp neem ik sowieso even mee voor je, dan heb je die er gewoon bij ook.
Heb ik ook wat delen voor je om mee terug te nemen

triton

Citaat van: Sbv op 06-12-2013 19:08:45
Inmiddels weer wat tijd verstreken.
Momenteel heb ik 2 bakken liggen. De oude bak van Stefan zijn S70 2.5T(97er) compleet met blok eraan en de oude bak van Dole van Mark. Deze is zo goed als compleet.

Zijn beide bakken te gebruiken ?beide wel hun eigen bak computer nemen


Zou ze niet beide gebruiken ;D

Professioneel raddraaier

KIM

#50
Dat lijstje waar Dirk het over heeft komt van Marco (DCCCL) en gaat over de koppelomvormers met name. De laatste drie cijfers zeggen iets hierover. Daar zitten nogal verschillen in.
Het lijkt mij dus dat je in ieder geval de koppelomvormer van de Dole moet gebruiken. Hoe het met de rest van de bak zit weet ik zo niet.

Hier kun je wel wat vinden:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,50572.0.html

Ik kan het originele topic van Marco zo snel niet vinden.

Sbv

Vandaag de bak van Stefan van het blok gehaald. Het viel me op dat op de 97-er bak geen sensor zit voor snelheidssignaal waarschijnlijk. Na wat zoeken op forum kwam ik tegen dat je deze van de ABS sensor RA kan aftappen.

Zijn er nog andere zaken van belang om een 97-er bak in een 95-er 850 te bouwen ?

Het vliegwiel zit met speciale bouten vast, wat voor gereedschap is dat ?

Ludo


UserID6342

#53
Citaat van: Sbv op 07-12-2013 21:51:47
Het vliegwiel zit met speciale bouten vast, wat voor gereedschap is dat ?
Je hebt eigenlijk 3 mogelijkheden; of dop 17 6 kant, of dop 17 veelkant of "Opel Torx" (niet de goede naam maar zoals ik ze noem, want bij de oude Opels zaten hier o.a. de kopbouten mee vast en is eigenlijk een Torx veeltand).  Elora 3230 dop, Stahlwille 10 Lg dop, zie:

http://www.ma-shops.nl/stahlwille/item.php5?id=98834320&lang=nl

Snelheidssignaal kun je idd van de RA ABS sensor aftakken, dus de kabel die normaliter boven de R aandrijfas in de sensor op de bak gedrukt word, sluit je nu aan op het RA ABS kabels (plaatjes en codes/foto's in mijn Blog bij de 854 van Stefan Huijser) maar je zult ook iets moeten met, ik meen, de rpm sensor rechts boven op de bak.....  Let wel, dit geld alleen voor de 'nieuwere' type bakken dus uitgerust met OBD-II

Sbv

Citaat van: Ludo op 08-12-2013 00:17:47
Bak met hydraulisch druklager?.
automaatbak van 97-er 2.5T  welke op een 95-er 850 zou moeten met oude type ABS controller

Ludo