B-blog Ocean Race sub

Gestart door Bouke, 03-08-2013 22:20:07

Vorige topic - Volgende topic

Bouke

Ja de middelste las is gescheurd van de linker klauw :-\

Martijn_B

Dat is vaag - wist ik niet. Zou het even opnieuw laten lassen en direct de las door laten lopen Bouke. Zo zie je maar wat voor krachten er op komen..
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Bouke

Ik zag het pas met schoonmaken van de klauw.

Bouke

Net ff de lassen,ik vond er nog een, laten uitslijpen en overnieuw laten lassen. De scheuren waren krimpscheurtjes van het lassen. maar nu zijn ze weer goed :eusa_dance: :eusa_dance:

Sbv

Vanavond Bouke en Richard even op bezoek gehad. Bouke had een gonzend wiellager. Van de week besteld en zelfde dag ook binnen.

Even de garage in en alles wou zowaar redelijk los. Aandrijfas had een klein duwtje nodig van de pulleytrekker(duwer) en daarna ging het erg voorspoedig.

Is het weer lekker stil nu ?

Oude lager voelde erg stroef aan met draaien en liep ook verre van mooi rond

Bouke

Wat is dat weer een genot met rijden zeg,dat had ik eerder moeten doen ,bedankt San.  :eusa_dance: het was best een leuk klussie om te doen en dat in 3/4 uur. Het koffie drinken duurde net zo lang ;D
Ries ook bedankt voor de gezelligheid.

Sbv

de klus duurde 1 bak koffie dus  ;D

Bedrading doormeten doen we binnenkort een keer

knoopie

We hebben niet stil gestaan op de Brieneroord, dus ook geen picture van Rotterdam.  ;D
De R loopt lekker stil nadat de radio uitgegaan was. Was gezellig  zo even met elkaar dank voor de koffie Sander.....

;)

Bouke

Zo gisteren met Sander en Mark aan de zoektocht begonnen naar de oorzaak van het irritante mm-lampje. Bij aankomst in Barendrecht stond de garage al op en schoof ik mijn R zo naar binnen, gelijk de kap open gezet om de boel te koelen. Vlak daarna kwam Mark ook met een mooi zes cilindergeluid, ook best lekker. Na wat taktiekbespreking de auto opgekrikt en de lambdastekker los gemaakt en de ecu ging er uit. We hadden al wat uitdraaien van de punten waar te zoeken in de punten op de ecu. Daar kon Mark zijn meetkunsten vertonen. We hebben alle kabels die naar zowel de voorste als de achterste lambda gaan doorgemeten en goed bevonden, hmmmm vreemd, maar wel fijn dat dat goed is. Daarna de boel weer terug gebouwd.  Toen maar vida er aangeknoopt en geen foutmelding meer. Auto gestart en het lampje wat al weken aanging met de start ondanks al een paar keer te zijn gereset bleef uit. Wel weer een ander lampje aan natuurlijk, maar dat was de kvs sensor de Mark had verbeterd door een paar blank liggende kabels in te tapen. Toen de kabels elkaar weer raakte bleef ie uit haha, dus daar moet ik ff een ander voor scoren. Daarna waren we klaar en hebben niet een direkte oorzaak kunnen ontdekken, alleen kunnnen concluderen dat er waarschijnlijk een stekker of zo niet goed zat tenminste daar lijkt het op. Op de terug weg natuurlijk zitten loeren naar de dash maar de hele rit bleef het braaf uit gelukkig, nu maar hopen dat dat zo blijft.

Mark en Sander weer bedankt en het was gezellig en op naar project 320

Sbv

Hopelijk blijft alles mooi en en was het een vuil contact of iets wat mogelijk los zat. Laten we duimen dat het nu opgelost is

StefanCJ

Hopen dat het lampje uit blijft nu. De komende weken zul je wel tuureluurs worden van het staren naar je dashboard  ;D

Taranis

Dat denk ik ook ja ;D

Mooi dat 't lampje uit is maar ik zou het zelf niet uit kunnen staan dat er geen duidelijke oorzaak gevonden is  :eusa_shifty:

Bouke

Citaat van: StefanCJ op 09-10-2013 10:03:56
Hopen dat het lampje uit blijft nu. De komende weken zul je wel tuureluurs worden van het staren naar je dashboard  ;D
Na dat zal idd wel ff de trekpleister zijn de komende tijd :eusa_shifty:

knoopie

Citaat van: Taranis op 09-10-2013 10:22:24
Dat denk ik ook ja ;D

Mooi dat 't lampje uit is maar ik zou het zelf niet uit kunnen staan dat er geen duidelijke oorzaak gevonden is  :eusa_shifty:

Fijn inderdaad dat het is opgelost maar geeft ook gelijk weer aan hoe gevoelig deze onderdelen zijn.
Als het een vuiltje is geweest vindt ik het gewoon toch wel een beetje bizar.

Mocht het lampje weer gaan branden laat mij er dan maar effe naar kijken.....

;D ;D

Bouke

Nee Ries het moet wel blijven werken :eusa_whistle: