B-blog Ocean Race sub

Gestart door Bouke, 03-08-2013 22:20:07

Vorige topic - Volgende topic

leons850

Citaat van: Bouke op 15-07-2014 23:59:19
Vanavond met Sander en Léon Leon bezig geweest om wat dingen met die van Sander zijn auto uit te wisselen om het een en ander uit te sluiten. We zijn begonnen met de turbodruksensor , dat maakte geen verschil.  Vervolgens de lmm, interkoelerslangen, luchtfilter, bougies en de pijp op de etm beter vast gezet en de bezinedruk gemeten maar dat maakte niks uit. Nu hebben we via Léon Leon contact gehad met Schutten en die gaf aan na het verhaal te hebben gehoord dat het zeer waarschijnlijk met de tuning te maken heeft en er niet te veel mee gereden moet worden.
Dus morgen maar eens bellen met Volvotune en het verhaal maar weer uitleggen en kijken wat het wordt.

Sander en Léon Leon weer bedankt echt top!!

@Léon Leon hij trek leuk door je S ;D

;D

Was gezellig en ging allemaal wel redelijk vlot.
Komt vast goed met die software!
Ook leuk Sander weer gesproken te hebben, tevens weer wat geleerd over verlengstukken en de-tunen. ;D

En de S doet wel aardig mee met zn 16T ja, ben er zelf ook tevreden mee.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

triton

Hoop dat je het snel opgelost hebt , Bouke.
Heb je ook nog andere ecu erin gehad?
Om te testen om ea. uit te sluiten
Professioneel raddraaier

Bouke

Citaat van: triton op 16-07-2014 08:21:00
Hoop dat je het snel opgelost hebt , Bouke.
Heb je ook nog andere ecu erin gehad?
Om te testen om ea. uit te sluiten
Dat kan niet door het canbus, het is een domme wagen die dat niet snapt ;D

Sbv

andere ECU gaat niet zo werken en mijn ETM erin stoppen ook niet.

Hopelijk dat het dan in de tuning zit dan is het redelijk makkelijk opgelost en is het niet turbo of bak die aan gort is

)()()sT

Waar zit de turbodruksensor?

Sbv

Citaat van: )()()sT op 16-07-2014 14:29:38
Waar zit de turbodruksensor?
Bij ons op de leiding van bovenste aansluiting intercooler naar ETM toe

Bouke

Net contact gehad met Volvotune en gevraagd of de file er weer af mag en mijn centen terug. Obbe gaf aan dat dat geen enkel probleem was. Hij vroeg wel de fout meldingscode die ik kreeg en hij gaat als nog uitzoeken waar het hem in zit en ik krijg de file van hem via de mail zodat de volgende tuner er naar kan kijken wat die er van vind en kan zien wat er evt fout is gegaan.
Ik wil verder niets dan lof over Volvotune geven, het is echt een nononsens bedrijf en erg vriendelijk , maar misschien toch beter in diesel motoren. De file had hij dan ook uitbesteed.

V70geRwin

Citaat van: Bouke op 16-07-2014 16:02:04
Net contact gehad met Volvotune en gevraagd of de file er weer af mag en mijn centen terug. Obbe gaf aan dat dat geen enkel probleem was. Hij vroeg wel de fout meldingscode die ik kreeg en hij gaat als nog uitzoeken waar het hem in zit en ik krijg de file van hem via de mail zodat de volgende tuner er naar kan kijken wat die er van vind en kan zien wat er evt fout is gegaan.
Ik wil verder niets dan lof over Volvotune geven, het is echt een nononsens bedrijf en erg vriendelijk , maar misschien toch beter in diesel motoren. De file had hij dan ook uitbesteed.

Netjes en nu  ;D

leons850

Goed geregeld zo!
Wat er nu gaat gebeuren weet ik al, Bouk aan jou de eer. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Lunadust

Jammer Bouke dat de tune niet goed is.
Gaat nu het lambda lampje weer branden?
Techneut, geen dichter.

Bouke

Ja het lampje gaat weer aan  ::) eerst maar kijken of het nu door chippen kwam als de file er af is  ;) zo ja dan naar Schutten en kijken wat hij er mee kan.

leons850

Citaat van: Bouke op 16-07-2014 17:29:10
Ja het lampje gaat weer aan  ::) eerst maar kijken of het nu door chippen kwam als de file er af is  ;) zo ja dan naar Schutten en kijken wat hij er mee kan.

En dan schrijft hij het lampje er wel weer uit.  :eusa_whistle:

Bouke

De contacten zijn gelegd met Sebastiaan Schutten, we gaan na de vakantie aan de slag met Dop1. En morgen laat ik bij Hooftman de standaard software er weer inzetten en dan kijken of het probleem weg is. Eerlijk gezegd weet ik niet of dat het is maar wat moet het onderhand anders zijn ??? We gaan het morgen mee maken :eusa_pray:

grijzev70tdi

volgens mij heb je aardig gekloot met de Dop1 sinds je hem hebt of niet?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Sbv

Citaat van: Bouke op 17-07-2014 20:58:56
De contacten zijn gelegd met Sebastiaan Schutten, we gaan na de vakantie aan de slag met Dop1. En morgen laat ik bij Hooftman de standaard software er weer inzetten en dan kijken of het probleem weg is. Eerlijk gezegd weet ik niet of dat het is maar wat moet het onderhand anders zijn ??? We gaan het morgen mee maken :eusa_pray:
Als het morgen weer normaal rijdt dan was de software wel de oorzaak. Indien nee, dan is het echt verder zoeken wat dan nog..