B-blog Ocean Race sub

Gestart door Bouke, 03-08-2013 22:20:07

Vorige topic - Volgende topic

leons850

Citaat van: Sbv op 17-07-2014 21:03:25
Citaat van: Bouke op 17-07-2014 20:58:56
De contacten zijn gelegd met Sebastiaan Schutten, we gaan na de vakantie aan de slag met Dop1. En morgen laat ik bij Hooftman de standaard software er weer inzetten en dan kijken of het probleem weg is. Eerlijk gezegd weet ik niet of dat het is maar wat moet het onderhand anders zijn ??? We gaan het morgen mee maken :eusa_pray:
Als het morgen weer normaal rijdt dan was de software wel de oorzaak. Indien nee, dan is het echt verder zoeken wat dan nog..

Dan gok ik toch de turbo en anders de automaat maja een turbo wisselen is makkelijker. ;)
Wat houd je anders over? injectoren wisselen misschien.
Maar tot op heden ga ik er van uit dat Schutten gelijk heeft en dat het aan de software ligt.
We gaan het zien, hou me op de hoogte Bouke. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

maartendeb

Als hij opeens rot gaat lopen, hoe kan het dan aan software liggen die er al een half jaar in zit? :eusa_think: Software lijkt me niet aan slijtage onderhevig ;D

elianmars

Citaat van: maartendeb op 17-07-2014 21:17:05
Als hij opeens rot gaat lopen, hoe kan het dan aan software liggen die er al een half jaar in zit? :eusa_think: Software lijkt me niet aan slijtage onderhevig ;D

Ik heb er ook mijn twijfels over. Maar goed, we gaan het zien.

Lunadust

Gat in een klep gebrand?
Techneut, geen dichter.

Sbv

Citaat van: Lunadust op 17-07-2014 21:24:14
Gat in een klep gebrand?
tja....morgen andere software en dan maar verder kijken

Lunadust

Is er compressie gemeten?
Een half jaar terug liep er een cilinder iets achter toch?
Techneut, geen dichter.

leons850

Bouke heeft hem vanaf het begin nog nooit echt vol op het gas gehad (op hoge snelheid bedoelen we dan).
De ecu leert tijdens het rijden de "leerwaardes" in hierdoor kan hij meer of minder druk gaan draaien waar de automaat niet tegen kan.
Mijn auto reed net na de tuning bijvoorbeeld rustiger maar met wat piekjes, nu blijft de turbodruk strak staan en gaat hij echt als een kanon.
tevens is het nu erg warm waardoor het luchtvolume in het uitlaatspruitstuk en de turbo groter is ivm de temperatuur, dan gaat de turbodruk omhoog en kan de auto ook weigeren.
Paar kleine ideeën die ik in de korte tijd dat ik er wel aardig druk mee ben heb geleerd.
Uiteraard mag iedereen mij verbeteren.

Dat is inderdaad ook nog een idee Bas.
Mocht je compressie willen meten Bouke, dan kan dit dan neem ik de meter even mee dit weekend, je roept maar. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

henry classic v70

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat is Leon; gaan als een kanon ;D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

leons850

Citaat van: henry classic v70 op 17-07-2014 21:44:01

Moet je dit weekend nog ergens heen Henry?
Daar zijn we dan zo. ;)

henry classic v70

Citaat van: leons850 op 17-07-2014 21:45:38
Citaat van: henry classic v70 op 17-07-2014 21:44:01

Moet je dit weekend nog ergens heen Henry?
Daar zijn we dan zo. ;)

Haha nee, ik hoef dit weekend nergens heen ;)
Maar eens afspreken met de Epe-posse voor een bakkie dan maar eens "gaan als een kanon"  ;D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Bouke

Citaat van: maartendeb op 17-07-2014 21:17:05
Nou niet in eens als ik goed terug denk , maar ik twijfelde bij de haperingen. Een paar keer richting de 200 gehad maar vond eigenlijk dat dat niet heel vlot ging maar dat had ook vaak met de drukte van het verkeer te maken. Toen ik naar Goes ging en op de a58 reed dacht ik hem ee s goed te testen maar toen wilde hij weer niet echt boven de 200, ja een keer met iets gas los en er weer op met moeite naar de 230. Maar aangezien we redelijk veel hebben uitgewisseld, zei zelfs de dealer tja wat zou het anders nog moeten zijn.

elianmars

Ik kan me nog een ritje op de snelweg herinneren. Toen ik het gaspedaal van mijn wagen iets dieper intrapte, leek het alsof jij de handrem er nog op had staan......  :eusa_think:

leons850

Citaat van: elianmars op 17-07-2014 22:33:08
Ik kan me nog een ritje op de snelweg herinneren. Toen ik het gaspedaal van mijn wagen iets dieper intrapte, leek het alsof jij de handrem er nog op had staan......  :eusa_think:

He waar zou dat aan liggen? ;D

Bouke

Citaat van: elianmars op 17-07-2014 22:33:08

Ja precies

Bouke

Nou de kogel is door de kerk hoor. Ik ben naar Hooftman geweest om de standaard software en weer in te zetten. Was een kwartiertje werk ongeveer. Toen testen en ja hoor hij rijd weer zoals het hoort, lekker door bleren zonder gezeur.
Conclusie de file was echt niet goed en ik ben heeeeel erg blij dat het er af is en dat het niet iets anders is.