Klap sleutel X70

Gestart door arjen850, 04-08-2013 22:50:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bluemaster

Citaat van: pwberg op 04-09-2013 18:59:30
Sleutel vandaag mogen ontvangen, het huisnummer bleek te missen op de adressering. sjips happens, kan gebeuren.

Vrees alleen dat ik een "oude" versie ontvangen heb, er zit redelijk wat speling op de baard in vrijwel alle richtingen.
Tevens mis ik de handleiding wat betreft het plaatsen van de transponder.

Maar even wachten met het slijpen van de baard.........  :eusa_wall:

@Arjen850; Kan ik dit met jou opnemen om loopt dit verder via Praid?

De handleiding kreeg ik gemaild tegelijk met de vezendbevestiging. Als je hem niet hebt moet je maar even gillen, dan mail ik hem naar je.
Heb hem van de week binnen gekregen, en hij is alleen wat gammel als hij ingeklapt is, maar volgens de handleiding moet je sowieso de veer nog spannen, begreep ik. Van de week maar even aan de knutsel.

pwberg

Citaat van: bluemaster op 04-09-2013 19:45:26
Citaat van: pwberg op 04-09-2013 18:59:30
Sleutel vandaag mogen ontvangen, het huisnummer bleek te missen op de adressering. sjips happens, kan gebeuren.

Vrees alleen dat ik een "oude" versie ontvangen heb, er zit redelijk wat speling op de baard in vrijwel alle richtingen.
Tevens mis ik de handleiding wat betreft het plaatsen van de transponder.

Maar even wachten met het slijpen van de baard.........  :eusa_wall:

@Arjen850; Kan ik dit met jou opnemen om loopt dit verder via Praid?

De handleiding kreeg ik gemaild tegelijk met de vezendbevestiging. Als je hem niet hebt moet je maar even gillen, dan mail ik hem naar je.
Heb hem van de week binnen gekregen, en hij is alleen wat gammel als hij ingeklapt is, maar volgens de handleiding moet je sowieso de veer nog spannen, begreep ik. Van de week maar even aan de knutsel.

Gil!!!!!!!!  ;D

Dat wist ik dan weer niet vanwege het ontbreken van de handleiding. Wacht deze even af, alvast bedankt. Zie profiel voor mailadres.
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

bluemaster


pwberg

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

pwberg

Godverdegodverdegodverdegodver...........

Tijdens het opnieuw opspannen van het klapmechanisme het veertje naar de galemiezen geholpen  :eusa_wall: :eusa_wall:

Met alle respect, maar

Citaat van: dopie op 22-08-2013 21:20:34
4 keer met de klok mee het veertje ronddraaien

4 keer is dus te veel...

Priad maar even mailen of ze zo lief willen zijn om een vervangend veertje op te sturen.....
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

elianmars

Citaat van: pwberg op 04-09-2013 20:46:13
Godverdegodverdegodverdegodver...........




Denk om je hart, Pascal  ;D

pwberg

Citaat van: elianmars op 04-09-2013 22:00:58
Citaat van: pwberg op 04-09-2013 20:46:13
Godverdegodverdegodverdegodver...........




Denk om je hart, Pascal  ;D

Dat is vanavond al 3x richting mijn tenen gedonderd.....  >:( >:( >:(
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

dopie

Citaat van: pwberg op 04-09-2013 20:46:13
Godverdegodverdegodverdegodver...........

Tijdens het opnieuw opspannen van het klapmechanisme het veertje naar de galemiezen geholpen  :eusa_wall: :eusa_wall:

Met alle respect, maar

Citaat van: dopie op 22-08-2013 21:20:34
4 keer met de klok mee het veertje ronddraaien

4 keer is dus te veel...

Priad maar even mailen of ze zo lief willen zijn om een vervangend veertje op te sturen.....

Werkte bij de mijne prima 4x, maar idd zeer irritant dat ie nu naar de ......... is.

pwberg

Citaat van: dopie op 04-09-2013 22:13:51
Citaat van: pwberg op 04-09-2013 20:46:13
Godverdegodverdegodverdegodver...........

Tijdens het opnieuw opspannen van het klapmechanisme het veertje naar de galemiezen geholpen  :eusa_wall: :eusa_wall:

Met alle respect, maar

Citaat van: dopie op 22-08-2013 21:20:34
4 keer met de klok mee het veertje ronddraaien

4 keer is dus te veel...

Priad maar even mailen of ze zo lief willen zijn om een vervangend veertje op te sturen.....

Werkte bij de mijne prima 4x, maar idd zeer irritant dat ie nu naar de ......... is.


No prob, jij post jouw ervaring en ik ging daar (stom genoeg) blind in mee......

Hoop op een nieuw veertje van Praid en dan maar met wat meer souplesse aan de gang.  ;D
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

pwberg

Vanochtend verrast door een telefoontje van Priad. Ene Arjan, niet te verwarren met onze eigen Arjen(850) wat ik dus wel deed. Begin van het gesprek was achteraf gezien erg onduidelijk  ;D

Ander veertje opsturen was geen probleem, heb hem ook verteld wat er fout gegaan was. Daarop heeft hij me uitgelegd hoe ze daar het klapmechanisme opspannen. Voor de liefhebbers:

De sleutelbaard in uitgeklapte positie voorzichtig in een bankschroef inklemmen. De behuizing er aan de onderkant tegenaan houden en het spanmechanisme aanbrengen. Vervolgens de veer spannen met 1 1/4 tot 1 1/2 slag tegen de klok in. En daar ligt precies het verschil met de beschrijving van Dopie (wederom, no offense....).

Daar ben ik dus ook de fout mee ingegaan. Met 4 volle slagen met de klok mee vond hij het niet vreemd dat het veertje naar de gallemiezen was.

Morgen zal de nieuwe veer binnen zijn, dan kunnen we een nieuwe poging wagen. Keep you posted.
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Julian

Citaat van: pwberg op 05-09-2013 15:51:02
Vanochtend verrast door een telefoontje van Priad. Ene Arjan, niet te verwarren met onze eigen Arjen(850) wat ik dus wel deed. Begin van het gesprek was achteraf gezien erg onduidelijk  ;D

Ander veertje opsturen was geen probleem, heb hem ook verteld wat er fout gegaan was. Daarop heeft hij me uitgelegd hoe ze daar het klapmechanisme opspannen. Voor de liefhebbers:

De sleutelbaard in uitgeklapte positie voorzichtig in een bankschroef inklemmen. De behuizing er aan de onderkant tegenaan houden en het spanmechanisme aanbrengen. Vervolgens de veer spannen met 1 1/4 tot 1 1/2 slag tegen de klok in. En daar ligt precies het verschil met de beschrijving van Dopie (wederom, no offense....).

Daar ben ik dus ook de fout mee ingegaan. Met 4 volle slagen met de klok mee vond hij het niet vreemd dat het veertje naar de gallemiezen was.

Morgen zal de nieuwe veer binnen zijn, dan kunnen we een nieuwe poging wagen. Keep you posted.

Goede uitleg, ben benieuwd of het nu wel lukt! Maak je ook nog wat foto's?
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

pwberg

Citaat van: Julian op 05-09-2013 16:06:20
Citaat van: pwberg op 05-09-2013 15:51:02
Vanochtend verrast door een telefoontje van Priad. Ene Arjan, niet te verwarren met onze eigen Arjen(850) wat ik dus wel deed. Begin van het gesprek was achteraf gezien erg onduidelijk  ;D

Ander veertje opsturen was geen probleem, heb hem ook verteld wat er fout gegaan was. Daarop heeft hij me uitgelegd hoe ze daar het klapmechanisme opspannen. Voor de liefhebbers:

De sleutelbaard in uitgeklapte positie voorzichtig in een bankschroef inklemmen. De behuizing er aan de onderkant tegenaan houden en het spanmechanisme aanbrengen. Vervolgens de veer spannen met 1 1/4 tot 1 1/2 slag tegen de klok in. En daar ligt precies het verschil met de beschrijving van Dopie (wederom, no offense....).

Daar ben ik dus ook de fout mee ingegaan. Met 4 volle slagen met de klok mee vond hij het niet vreemd dat het veertje naar de gallemiezen was.

Morgen zal de nieuwe veer binnen zijn, dan kunnen we een nieuwe poging wagen. Keep you posted.

Goede uitleg, ben benieuwd of het nu wel lukt! Maak je ook nog wat foto's?

Thanx, zal proberen te denken aan foto's.
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

arjen850

Citaat van: pwberg op 05-09-2013 16:20:14
Citaat van: Julian op 05-09-2013 16:06:20
Citaat van: pwberg op 05-09-2013 15:51:02
Vanochtend verrast door een telefoontje van Priad. Ene Arjan, niet te verwarren met onze eigen Arjen(850) wat ik dus wel deed. Begin van het gesprek was achteraf gezien erg onduidelijk  ;D

Ander veertje opsturen was geen probleem, heb hem ook verteld wat er fout gegaan was. Daarop heeft hij me uitgelegd hoe ze daar het klapmechanisme opspannen. Voor de liefhebbers:

De sleutelbaard in uitgeklapte positie voorzichtig in een bankschroef inklemmen. De behuizing er aan de onderkant tegenaan houden en het spanmechanisme aanbrengen. Vervolgens de veer spannen met 1 1/4 tot 1 1/2 slag tegen de klok in. En daar ligt precies het verschil met de beschrijving van Dopie (wederom, no offense....).

Daar ben ik dus ook de fout mee ingegaan. Met 4 volle slagen met de klok mee vond hij het niet vreemd dat het veertje naar de gallemiezen was.

Morgen zal de nieuwe veer binnen zijn, dan kunnen we een nieuwe poging wagen. Keep you posted.

Goede uitleg, ben benieuwd of het nu wel lukt! Maak je ook nog wat foto's?

Thanx, zal proberen te denken aan foto's.

Idd Arjan ben ik niet ;D Mooi dat je ondertussen contact hebt gehad Pascal, is dat ook weer rond.. Wel zou iedereen die klapsleutel koopt bij Praid, er een beschrijving via MAIL bij moeten krijgen..

Succes der mee ;)

bluemaster

Gisteren bezig geweest met de sleutel. Transponder is uit de oude sleutel, zat trouwens aan de andere kant dan die de meeste sites aangeven.  ;D
Allen krijg ik de twee helften van het klapgedeelten niet van elkaar, ik was bang dat ik iets ging forceren.
Het liefst plaats ik de transponder op de daarvoor bestemde plek, dat gaatje boren zie ik eigenlijk niet zo zitten.
Heeft priad ze tegenwoordig dicht gelijmd of zo ? Er zit hier en daar wat wits tussen de delen, zie ik.
Voordat ik vakkundig ga slopen, wilde ik even hier navragen of die twee helften inderdaad zo moeilijk van elkaar gaan.

pwberg

Citaat van: pwberg op 05-09-2013 16:20:14
Thanx, zal proberen te denken aan foto's.

Klus is inmiddels geklaard, voor foto's kwam ik een hand tekort.  ;D
Maar met de beschrijving zoals ik hem mondeling van Praid heb gehad is het appeltje-eitje.

Citaat van: arjen850 op 07-09-2013 14:01:31
Idd Arjan ben ik niet ;D

Tsja, was even een beetje verwarrend   ;)

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.