Autogek of storingsverslaafd: Over een S60 D5 (2.4D) en een Toyota Urban Cruiser

Gestart door ZC3rr0r, 05-08-2013 08:02:40

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Ik was er vorig jaar inderdaad ook met een N. Op verzoek van maruska heb ik buiten het terrein geparkeerd.

ZC3rr0r

Ziezo, de hele rommel voor de V40 is ook besteld, dus nog ff en dan kunnen we weer.

ZC3rr0r

Citaat van: ZC3rr0r op 03-12-2013 14:23:07
Ziezo, de afspraak met Volvotune is ook gemaakt.
EGR uit, Max power bij 50% pedaalstand en optimalisatie voor maximaal koppel.

Ben heel benieuwd wat ik krijg als hij terug is...

Vannacht toch nog ff nagedacht over de wenselijkheid van WOT bij 50% pedaalstand.
Lijkt mij heel nerveus rijden, dus ik heb vandaag nog ff met Obbe gebeld, en we doen het nu als volgt:

Tot aan 50% pedaalstand heb ik de "normale" D5 mapping (met 163 pk)
Vanaf 50% tot aan 100% krijg ik de aangepaste mapping met max power (ik hoop de 500NM aan te tikken :D)

Zou dus in alle gevallen leuk te rijden moeten zijn (zou niet graag in de file bij 50% pedaalstand reeds met een map met 500NM te willen rijden... ):D

elianmars

Is stage 0 helemaal in orde eigenlijk? Ik denk niet dat je er op zit te wachten om nog meer problemen te krijgen.

ZC3rr0r

Citaat van: elianmars op 04-12-2013 13:18:17
Is stage 0 helemaal in orde eigenlijk? Ik denk niet dat je er op zit te wachten om nog meer problemen te krijgen.

Ligt eraan wat je stage 0 noemt.

Auto heeft gewoon grote beurten gehad, remvloeistof is vers, remschijven en blokken rondom zijn nieuw, remklauwen zijn allemaal goed schoongemaakt, handrem en kabel zijn vervangen, brandstofleidingen zijn vervangen, wiellagers rechtsvoor en achter zijn ook vervangen, remleidingen zijn allemaal nog gangbaar, schokbrekers voor en achter zijn verder ook oke.

Enige aandachtspunten die ik zo vlug weet is dat de veerpootschalen voor licht oxideren en dat ik de brandplaatjes bij de injectoren nog moet vervangen (doe ik bij de vlgende beurt over 2500 km).

Kan zijn dat ik wat vergeet, maar voor zover ik kan vaststellen heb ik alle belangrijke zaken (remmen, brandstofsysteem, sturen, ophanging) allemaal gehad en gecontroleerd...

[edit]
Vergat nog wat:

Auto is uitgelijnd, staat op verse banden met rechte en gebalanceerde velgen, stuur en fusee kogels hebben allen absoluut minimale speling.
Rubbers subframe zien er nog netjes uit, evenals de draagarmen voor en achter.
Homokineten hebben ook nog geen speling en ashoezen zijn nog netjes.

Spin!

Ben benieuwd,

Zit er ook aan te denken om langs die Volvotune te gaan voor aanpassing aan mijn rechtervoet ;D
(zegt vrouwlief, dan moet je toch naar een Orthopeed? Ik zeg, als jij last hebt van een gat in je hand sta je toch ook in de schoenenwinkel). Dus...

Nog wat gehoord van de ouwe trouwe blauwe? Waar die heen is gegaan etc?

www.vm-parts.nl

ZC3rr0r

Citaat van: Spin! op 04-12-2013 14:11:58
Ben benieuwd,

Zit er ook aan te denken om langs die Volvotune te gaan voor aanpassing aan mijn rechtervoet ;D
(zegt vrouwlief, dan moet je toch naar een Orthopeed? Ik zeg, als jij last hebt van een gat in je hand sta je toch ook in de schoenenwinkel). Dus...

Niks meer van gehoord, al had ik (met de kennis van nu) voor minder geld een ander blokje daarin kunnen laten lepelen als wat ik nu voor de S60 reeds heb uitgegeven :'(

Mis die roffel wel nog immer.

ZC3rr0r

Ben benieuwd,

Volgens mij is er wel iets mee aan het handje, volgens de RDW:

Vervaldatum APK 01-10-2013 geen APK meer :o
Hij is ook niet meer verzekerd, tenminste, niet WAM.

Zou hij door een privepersoon gesloopt worden ofzo?

Wordt zo wel een beetje vaag verhaal....iemand iets op marktplaats gezien van de FJ-FF-09?

Taranis

Volgens de VWE is het kenteken nog geldig en niet gedemonteerd of geëxporteerd.

Aangaande de tuning: ik hoop wel dat je motorsteunen en de rest van je vacuumsysteem in orde zijn, anders wens ik je succes met de noodloop ;D Been there done that bla bla... bloedirritant dat ie niet harder dan 100-105 wil na even gas geven omdat 1 van de motorsteunen een voor het oog haast onzichtbaar scheurtje heeft en dus lek is.

ZC3rr0r

Citaat van: Taranis op 04-12-2013 14:57:59
Volgens de VWE is het kenteken nog geldig en niet gedemonteerd of geëxporteerd.

Aangaande de tuning: ik hoop wel dat je motorsteunen en de rest van je vacuumsysteem in orde zijn, anders wens ik je succes met de noodloop ;D Been there done that bla bla... bloedirritant dat ie niet harder dan 100-105 wil na even gas geven omdat 1 van de motorsteunen een voor het oog haast onzichtbaar scheurtje heeft en dus lek is.

Vacuüm heb ik nog nagekeken, dat is ook de reden dat de rembekrachtiger eruit ging.
Motorsteun boven is vervangen net als de baksteun, onder en achter zien er nog goed uit.

We zullen het zien, als één van de steunen toch moeilijk doet vervangen we die tzt ook gelijk.

Wat betreft de blauwe: Mag ik hieruit begrijpen dat de huidige eigenaar zonder APK en verzekering rondrijd? :o

pwberg

:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Lunadust

Voor de Blauwe, als deze in handelsvoorraad staat is geen apk en verzekering allemaal geen probleem
Techneut, geen dichter.

ZC3rr0r

Citaat van: Lunadust op 04-12-2013 16:14:57
Voor de Blauwe, als deze in handelsvoorraad staat is geen apk en verzekering allemaal geen probleem

Volgens Zomoto issie van een particulier.

)()()sT

Citaat van: ZC3rr0r op 04-12-2013 14:14:37
Ben benieuwd,

Niks meer van gehoord, al had ik (met de kennis van nu) voor minder geld een ander blokje daarin kunnen laten lepelen als wat ik nu voor de S60 reeds heb uitgegeven :'(

Mis die roffel wel nog immer.

Tjaaa, de deur stond open ;)
Maar ach, nu heb je wel een veel modernere zit 8)

rogerV701998

Citaat van: ZC3rr0r op 04-12-2013 13:33:42
Citaat van: elianmars op 04-12-2013 13:18:17

Ligt eraan wat je stage 0 noemt.

Auto heeft gewoon grote beurten gehad, remvloeistof is vers, remschijven en blokken rondom zijn nieuw, remklauwen zijn allemaal goed schoongemaakt, handrem en kabel zijn vervangen, brandstofleidingen zijn vervangen, wiellagers rechtsvoor en achter zijn ook vervangen, remleidingen zijn allemaal nog gangbaar, schokbrekers voor en achter zijn verder ook oke.

Enige aandachtspunten die ik zo vlug weet is dat de veerpootschalen voor licht oxideren en dat ik de brandplaatjes bij de injectoren nog moet vervangen (doe ik bij de vlgende beurt over 2500 km).

Kan zijn dat ik wat vergeet, maar voor zover ik kan vaststellen heb ik alle belangrijke zaken (remmen, brandstofsysteem, sturen, ophanging) allemaal gehad en gecontroleerd...

[edit]
Vergat nog wat:

Auto is uitgelijnd, staat op verse banden met rechte en gebalanceerde velgen, stuur en fusee kogels hebben allen absoluut minimale speling.
Rubbers subframe zien er nog netjes uit, evenals de draagarmen voor en achter.
Homokineten hebben ook nog geen speling en ashoezen zijn nog netjes.

Bij stage 0 denk ik ook aan ontsteking, sensoren etc. Wellicht heb je dat allemaal al in orde en heb ik dat gemist maar bij tuning lijkt me dit wel relevant.