Autogek of storingsverslaafd: Over een S60 D5 (2.4D) en een Toyota Urban Cruiser

Gestart door ZC3rr0r, 05-08-2013 08:02:40

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

Citaat van: ZC3rr0r op 21-12-2013 20:06:38
Citaat van: StefanCJ op 21-12-2013 19:21:22
Heeft Obbe 'm onder handen genomen? Wat zijn je ervaringen nu?

...als een raket. :D

Neem maar vast een abonnement bij de bandenboer, het vermogen en het hoge koppel zijn erg verslavend. Ik merk dat ik vaak lekker doortrap als de motor warm is, berg koppel waar je U tegen zegt  :eusa_dance:.

ZC3rr0r

Citaat van: StefanCJ op 21-12-2013 21:07:55
Citaat van: ZC3rr0r op 21-12-2013 20:06:38
Citaat van: StefanCJ op 21-12-2013 19:21:22
Heeft Obbe 'm onder handen genomen? Wat zijn je ervaringen nu?

...als een raket. :D

Neem maar vast een abonnement bij de bandenboer, het vermogen en het hoge koppel zijn erg verslavend. Ik merk dat ik vaak lekker doortrap als de motor warm is, berg koppel waar je U tegen zegt  :eusa_dance:.

Dat abonnement had ik al...zie eerdere ellende met de ATU. ;)
Maar die bak koppel is idd erg leuk. :D

Ben ook erg blij dat ik mezelf heb overgehaald deze investering toch maar door te zetten.
Ondanks alle kosten die ik al had gemaakt. En ondanks alle mensen die me (met de beste intenties) hebben gepoogd over te halen deze pechbak weg te doen en een andere auto te kopen/leasen. Niks ten nadele van hen (Taranis, Elmar, mijn vader) maar ik ven nog steeds blij dat mijn auto ook echt van mij is, en niet van de leasemaatschappij of deels van de bank/leningsverstrekker.

ZC3rr0r

Zojuist een nieuwe rubberen mattenset besteld voor de V40.
Wil vriendinlief nog een extra kerstkado geven en een aanmoediging nog even vol te houden wat betreft haar automobiele ellende.

Kijken hoe dat uitpakt onder de boom...

ZC3rr0r

Mattenset heeft de boom niet meer gehaald helaas.
Ben gisteren wel lekker bezig geweest met de v40, lagers zijn nu vervangen en reactiestangen ook aan beide kanten.

Wel veel gedoe gehad met vastgeroeste lagerborgveren en stelbouten van de onderste reactiearm.
Die laatste zaten zo vergroeid met de oude reactiearm dat we ze door hebben moeten slijpen :o

Nu alleen binnenkort de draagarmbussen nig vervangen en dan zijn we d'r...en ff de nieuw ontstane lekkage in de kifferbak fixen, want die poel op de afdekrol vond ik toch ook niet zoln succes..

Spin!

www.vm-parts.nl

ZC3rr0r

Jaja...typfoutje :(

Lekkage is denk ik wel gevonden nu, kijken of het wegblijft.
Heb de achterruit opnieuw afgekit, en heb het vesleten rubber onder de ruitensproeier van de achterruit ook ff vervangen door een dot kit.

Meer lekkageopties zag ik zo vlug niet, dus ik ben benieuwd.

ZC3rr0r

Humor....auto halve week uitgeleend aan m'n zus (de S60 voor de goede orde) krijg ik hem terug onder de brandplekken van het vuurwerk op de lak(blijkbaar hebben een paar lolbroeken in Berlijn strijkers van het balkon naar beneden op straat staan te gooien...vol op mijn auto... :( ) en de motor die om de haverklap in noodloop springt.

Probleem 1 hoop ik met kleien en polijsten op te kunnen lossen, probleem 2 gaan we morgen eens analyseren samen met Obbe. Ik vermoed de railpressure sensor of een lekke verstuiver, maar mogelijk is het gewoon een vuil brandstoffilter.

En ja...ik hoor de 'hate to say I told you so' opmerkingen al komen, maar een sensorisch probleem was een voorziene mogelijke kostenpost na de tuning.

Spin!

www.vm-parts.nl

ZC3rr0r

Citaat van: Spin! op 03-01-2014 00:14:48
Jeetje Jorn, het houdt maar niet op.

Zie de naam van dit topic....autogek of storingsverslaafd...ik neig de laatste tijd (vooral ook gezien het feit dat ik niet meer aan rijden toekom) door te slaan naar storingsverslaafd ;)

ZC3rr0r

Zojuist bij Volvo setje brandplaatjes besteld voor de S60 en de kosten van een railpressure sensor opgevraagd.

Brandplaatjes waren niet al te duur (gelukkig) en hopelijk ben ik dan ook van de dieselstank af binnenkort :)

Die sensor daarentegen is wel weer in de categorie "Hoeveel zei u? :o" dus ik hoop dat Obbe me vandag weet te vertellen dat het probleem elders zit...

elianmars

Zeker net zo'n prijzig gevalletje de brandstofdruksensor, die ik pas heb mogen vervangen. Hoop geld voor zo'n klein dingetje  :eusa_shifty:

ZC3rr0r

Citaat van: elianmars op 03-01-2014 12:04:59
Zij=zei  ;D

Zeker net zo'n prijzig gevalletje de brandstofdruksensor, die ik pas heb mogen vervangen. Hoop geld voor zo'n klein dingetje  :eusa_shifty:

Dankjewel voor de correctie :eusa_shifty: soms maak ik echt hele domme fouten als ik snel wat tekst eruit wil rammen.

Ben overigens wel benieuwd of die dingen niet gewoon direct bij Bosch of andere toko's te bestellen zijn. Volvo moet ze immers ook ergens inkopen, nietwaar?

Heb jij (of iemand anders) een onderdeelnummer van VIDA bij de hand? Ben wel eens benieuwd of ik het er niet bij kan Googlen.