Autogek of storingsverslaafd: Over een S60 D5 (2.4D) en een Toyota Urban Cruiser

Gestart door ZC3rr0r, 05-08-2013 08:02:40

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Eensch, maar het is een prutsert van een uitlijnert die dus totaal niet weet waar hij mee bezig is...

a)voordat je maar überhaupt wilt beginnen aan uitlijnen controleer je de wielophanging (anders heeft het toch geen zin)
b)weet totaal niet waar die mee bezig is
c)in het ergste geval had hij de vooras aan de rechtse kant iets naar binnen gezet (en gezegd) dan bleef de auto wel recht lopen maar hardere slijtage aan de RV band als gewenst/normaal

ZC3rr0r

Citaat van: StefanCJ op 02-12-2013 19:43:07
Oei ... Dualmass vliegwiel en koppeling gaan aardig in de papieren lopen. Bij wie ga je het laten doen en wat is de km-stand van de S60?

:)

Dennis850Estate / Volvoservice.eu gaan de vervanging doen.
Hij had voor de feestdagen nog tijd en we zijn het met elkaar eens geworden over de prijs.

Verder ga ik denk ik alsie daar staat ook eens met Volvotune babbelen, want als ik zoveel geld aan m'n auto uitgeef dan mag ik er ook wel wat voor terugkrijgen ;)

Citaat van: Dirk342 op 02-12-2013 23:50:18
Eensch, maar het is een prutsert van een uitlijnert die dus totaal niet weet waar hij mee bezig is...

a)voordat je maar überhaupt wilt beginnen aan uitlijnen controleer je de wielophanging (anders heeft het toch geen zin)
c)in het ergste geval had hij de vooras aan de rechtse kant iets naar binnen gezet (en gezegd) dan bleef de auto wel recht lopen maar hardere slijtage aan de RV band als gewenst/normaal

Tot die conclusie kwamen wij gisteren ook inderdaad.
Ben ook redelijk klaar met deze garagist.

Heb besloten geen halve maatregelen te nemen, achter vervang ik gelijk alle armen (draagarm onder, boven en stuurstang) en dan laat ik hem opnieuw uitlijnen, zijn we hier ook vanaf.

kulk

Juist, goed besluit!

Prima gasten daar met zeer scherpe prijzen, succes!

StefanCJ

Van een bezoek aan Volvotune wordt je erg blij kan ik je verzekeren. Als je Obbe ziet, doe hem maar de groeten van dat stel met die baby  ;)

Lunadust

Citaat van: Dirk342 op 02-12-2013 23:50:18

zoals ik gisteren kon zien heeft de uitlijner dat inderdaad gedaan.
er is onlangs een moordenaar op die spoorstok gezet.
bij normaal en correct gebruik hoef je daar nikss van te zien maar nu waren er toch een paar moeten en sleepsporen zichtbaar, niks ernstigs, maar niet netjes gedaan.

gaat wel weer helemaal goed komen met deze V.
Techneut, geen dichter.

ZC3rr0r

Ziezo, de afspraak met Volvotune is ook gemaakt.
EGR uit, Max power bij 50% pedaalstand en optimalisatie voor maximaal koppel.

Ben heel benieuwd wat ik krijg als hij terug is...

grijzev70tdi

Wat kost zoiets nou, dat chippen? Zitten er bij de D5 ook aan te denken, al heeft ie nu 354k gelopen...
Grolsch, het klinkt al lekkerder

elianmars

Citaat van: ZC3rr0r op 03-12-2013 14:23:07

Eerst de koppeling toch zeker?

ZC3rr0r

Citaat van: grijzev70tdi op 03-12-2013 14:26:42
Wat kost zoiets nou, dat chippen? Zitten er bij de D5 ook aan te denken, al heeft ie nu 354k gelopen...

330 euro incl btw.
Stukken schappelijker dan RICA bijvoorbeeld (830 euro).

Citaat van: elianmars op 03-12-2013 14:29:58
Citaat van: ZC3rr0r op 03-12-2013 14:23:07

Eerst de koppeling toch zeker?

Dennis vervangt eerst de koppeling, drukgroep, druklager, vliegwiel en krukaskeerringen uiteraard.
Daarna (omdat de S60 dan toch voor de deur staat) gaat Volvotune ermee aan de slag.

Dit was mijn "beloning" voor de berg geld dat die operatie me in totaal kost.

grijzev70tdi

StefanCJ

Je krijgt een hoop plezier terug kan ik je vertellen  ;D. Als je het wil ervaren dan moet je maar even langs komen, Obbe heeft bij mij ongeveer hetzelfde gedaan. Loopt echt heerlijk en dat voor een mooie prijs, zeker als je gaat vergelijken bij Rica bijv.

ZC3rr0r

Citaat van: grijzev70tdi op 03-12-2013 14:57:30
Hmm is te overzien, maar eens met pa overleggen

Citaat van: StefanCJ op 03-12-2013 14:58:17
Je krijgt een hoop plezier terug kan ik je vertellen  ;D. Als je het wil ervaren dan moet je maar even langs komen, Obbe heeft bij mij ongeveer hetzelfde gedaan. Loopt echt heerlijk en dat voor een mooie prijs, zeker als je gaat vergelijken bij Rica bijv.

Als de mijne terug is kun je daar ook een keer mee vergelijken als je wil.
Zal wel pas na de kerst zijn...

grijzev70tdi

Als ik weer in de buurt ben kom ik zeker even langs. Of is een van jullie toevallig nog opbde kerstboommeeting?

ZC3rr0r

Citaat van: grijzev70tdi op 03-12-2013 15:30:29
Als ik weer in de buurt ben kom ik zeker even langs. Of is een van jullie toevallig nog opbde kerstboommeeting?

Volgens mij mag je daar niet met een N komen :P

grijzev70tdi