Autogek of storingsverslaafd: Over een S60 D5 (2.4D) en een Toyota Urban Cruiser

Gestart door ZC3rr0r, 05-08-2013 08:02:40

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Dat is idd netjes Jorn !  Nog even een kleine tip mbt het uitlijnen....

Zorg ervoor dat jij  zelf in de auto zit, met lopende motor het stuur in de 0-stand inklemmen en met lopende motor uitlijnen en niet anders te werk gaan.  Dan komt dat ook helemaal goed.

StefanCJ

Dirk, wat maakt het voor verschil met draaiende motor of motor uit?

ZC3rr0r

Zo, na gisteren een paar uur te hebben gewacht is de uitlijning nu helemaal perfect.
Kreeg zelfs nog een compliment van het hoofd werkplaats dat ik er zoveel werk in had gestoken om hem in deze staat te krijgen (nieuwe stelbouten, draagarmen, endlinks, veerpoten, etc. etc.).

En de remschijven zijn al onderweg, dus dat komt ook goed :)

Nog even en (knock on wood) mijn Volvo's zijn daadwerkelijk betrouwbaar :o

ZC3rr0r

Citaat van: StefanCJ op 27-02-2014 11:25:11

Stuurbekrachtiging.

UserID6342

Citaat van: ZC3rr0r op 27-02-2014 11:41:09
Citaat van: StefanCJ op 27-02-2014 11:25:11

Stuurbekrachtiging.
Yep en hoogstwaarschijnlijk (ben er niet bij geweest natuurlijk) ook het probleem geweest als het nu wel goed is...

ZC3rr0r

Zo, vandaag tijdens het slechte weer een leuke bezigheid gevonden tijdens mijn (door de ergonoom verplichte) pauzes: Grill van de V40 demonteren, schoonmaken en dippen.
Resultaat mag er, zeker met de nieuwe koplampen, wel zijn, al zeg ik het zelf:

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

ZC3rr0r

Dankjewel, ik krijg echt jeuk van Picasa sinds de integratie met Google+, je kunt domweg nergens de link naar je foto meer vinden om te embedden.

[edit] Op je mobiel bedoel ik dan, op de pc is het kinderlijk eenvoudig.

elianmars

Citaat van: ZC3rr0r op 27-02-2014 23:22:33
Dankjewel, ik krijg echt jeuk van Picasa sinds de integratie met Google+, je kunt domweg nergens de link naar je foto meer vinden om te embedden.

[edit] Op je mobiel bedoel ik dan, op de pc is het kinderlijk eenvoudig.

Mijnalbum.nl is nu ook overgegaan in een app. Mij lukt het nu niet meer om de juiste foto´s te vinden op mijn mobiel  :eusa_wall:

V40 staat er netjes bij  :eusa_clap:

ZC3rr0r

Zo, gisteren de schakelbussenn van de V40 vervangen en de aanslag van de achteruit versnelling een beetje gesteld.
Schakelt weer als nieuw :)

Heb ook gelijk van het goede weer gebruik gemaakt om een set T4 sideskirts die ik op de sloop had opgepikt te monteren.
Staat fantastisch, al zeg ik het zelf ;)

Nu alleen de kromme schijven nog vervangen en de V is eindelijk 'klaar', op een nieuw interieur na dan.

Spin!

Citaat van: ZC3rr0r op 02-03-2014 22:06:47
Zo, gisteren de schakelbussenn van de V40 vervangen en de aanslag van de achteruit versnelling een beetje gesteld.
Schakelt weer als nieuw :)

Heb ook gelijk van het goede weer gebruik gemaakt om een set T4 sideskirts die ik op de sloop had opgepikt te monteren.
Staat fantastisch, al zeg ik het zelf ;)

Nu alleen de kromme schijven nog vervangen en de V is eindelijk 'klaar', op een nieuw interieur na dan.

Sideskirts? Hoe ziet dat eruit dan? Foto?

www.vm-parts.nl

elianmars

ZC3rr0r

ZC3rr0r

And now for something completely irrelevant...

Ik ga de Thor Black Chromes die ik van BR heb overgekocht naar de velgen spexialist brengen morgen en ik zit me een beetje af te vragen waar ik goed aan doe.
Korte toelichting: Ik ga de randen laten afdraaien en polijsten in regular chrome, ik vindt het contrast tussen black chrome en randen van normaal chroom echt heel erg mooi staan bij deze velg.

Begin me nu alleen steeds harder af te vragen of ik dan niet iets anders met het hart wil laten doen (die origineel gewoon black chrome zouden blijven) omdat daar toch ook wel aardig wat krasjes op zitten.
Heb online eens gekeken en de kleurencombinatie chroom - hyper silver / chroom - white silver / chroom - gunmetal grey zijn allemaal erg mooi te noemen.

Dus eigenlijk meer een adviesvraagje, wat zouden jullie doen?
Alleen de rand polijsten naar chroom? De hele velgen naar normaal chroom ompolijsten? Of de rand polijsten en het hart coaten (en zo ja, welke kleur)?

Snellebaksteen

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.