Martin R - Met mijn Saffron V70R & C70C

Gestart door Martin-R, 06-08-2013 09:06:19

Vorige topic - Volgende topic

Martin-R

Citaat van: V70geRwin op 23-05-2015 16:48:09
Is het nog een optie om met een flush te proberen de zuigerveren los te maken (als het dus idd niet door de kleppen komt)?

Denk dat het nog belangrijker is om naar een oorzaak te gaan zoeken dan maar blokken te blijven vervangen (2dehandsjes of gereviseerd, dat is gewoon een keuze) om de 30K.

Flush durf ik zo niet te zeggen, geen idee of dat iets zal helpen!

En uiteraard is dat belangerijker.. Echter de vorige keer dacht ik tja kan een keer gebeuren, eeen keer net te weinig olie of gewoon iets versleten (uit de metingen leek het ook alsof er toen een scheurtje tussen de cilinders zat) En dat had ik op dat moment niet gelinkt aan een mogelijk ander probleem waardoor het blok stuk ging.
Dat is nu dus wel het geval.

Gister door de anwb weer op gang geholpen.. De dynamo heeft het (weer) begeven..
Nu dus (tijdelijk?) geen lopende auto..

(ja ik kan een nieuwe dynamo halen en plaatsen en wachten tot ik deze weer verzuip in de olie.. maar beter eerst de oorzaak oplossen ;)

Remo1970

Echt balen joh, hoop dat het goed komt en dat je de oorzaak vindt!

Martin-R

Remo1970, bedankt voor de steun.

Vooralsnog weinig geluk. En helaas stiekem ook aan het rondkijken naar andere mogelijkheden.
Deze (in onderdelen) verkopen en een andere proberen is iets wat steeds logischer lijkt.. (Verstand / economisch)
Evt iemand vinden die hem als project over wil nemen is uiteraard ook een optie!

Deze schorsen, in de schuur zetten (ruimte maken) en gaan repareren is iets wat momenteel niet mogelijk is want ik verwacht zelf met enkele maanden te gaan verhuizen etc. (komende tijd niet bijzonder veel tijd omdat ik bezig ben met afstuderen, en dan ook de onderneming die moet draaien!) Komt allemaal wat onhandig uit!

Mochten er dus liefhebbers zijn.. Meld u aan!

V70geRwin

Flush kan je zelf doen door een bekertje ATF bij de olie te doen.
Warm rijden en rustig een stukje toeren.

Dan nieuwe olie en filter en kijken of het beter is.

groen V70

kan je gelijk een goede kopen met LPI  installatie  :eusa_whistle: :eusa_whistle:

;D
I have my Dream

V70R^2

Ik wil m wel voor 1000 euro ;D

Geintje natuurlijk, zonde als de auto vertrekken zou, maar wel begrijpelijk, het zal nog behoorlijk wat werk kunnen zijn eerdat die helemaal goed is.

Martin-R

Groen V70, de VSCI systeem is wel een mooi systeem als je het mij vraagt. er is meer af te stellen etc. Zeker voor deze blokken kan dat intressant zijn. (plus het trekt lekker bekijks op een R meeting haha)

V70R^2 nah das me net ff te weinig! Ik wil hem ook niet echt weg doen maar ik moet ook reeël blijven. De Vivaro gaat er ook uit (ivm bedrijfsveranderingen) en ik moet een auto overhouden.. En eigenlijk het liefst 2. Waarom? uhm.. ik houd van afwisseling.

Mogelijk dat er tijdelijk even een betrouwbare "saaie/nieuwere" V70/V50 komt..

MartijnGLT

Je kan ook nog proberen om remvloeistof in de cilinders te gooien.
De remvloeistof wil nog wel eens zuigerveren los krijgen daarna natuurlijk wel olie verversen

liebers

Citaat van: Martin-R op 28-05-2015 14:57:21

Mochten er dus liefhebbers zijn.. Meld u aan!

Bij deze meld ik mijzelf aan als liefhebber, maar niet voor project maar eventuele onderdelen.
Alhoewel ik natuurlijk hoop dat ook deze V70R behouden blijft.
Mocht het anders zijn, dan hoor ik het graag.
Enne ....ik weet hoe K walitatief U iterst T eleurstellend het is om je auto in onderdelen te moeten verkopen aan " aasgieren " ;-)
V70R   AWD LBP 1999
V60D6 Black 2014
Alfa Romeo Spider IV rood 1992

Martin-R

Heren,
Na aardig wat berichten beantwoord te hebben weet ik wat ongeveer de meest voorkomende vragen zijn.
Laten we beginnen met

" wat is de vraagprijs"
Een dergelijke auto in goede staat gaat op marktplaat weg tussen de 7500 en 9000
Voor het gemak pak ik even dat hij +/- 8500,- waard zou worden

Haal daar de kosten af:
Blokwissel € 3000,-
Cosmetisch spuiten e.d. € 600,- (beide bumper delen)
regulier onderhoud € 1000,-
Remmen € 250 (zijn nog goed, behalve de remblokken achter maar wellicht heb je dure blokken)
Blijft er een 3650,- over
Nu moet er natuurlijk ook nog wat overblijven voor random dingen..
Een bod van € 3000,- zou ik dus als reeël zien.

"Het is een AWD, maar je rijd hem FWD?"
Dat is correct, de as is er onderuit gehaald, heb er nooit AWD mee gereden. De haakse overbrenging heeft nooit gefunctioneerd, de as heb ik wel gehad maar hier heb ik een ander volvo liefhebber gelukkig mee gemaakt.

"het is een '99er heb je een elektronisch gasklephuis of een gas kabel?"
Het is kwa bouwjaar een 99er, maar hij is gebouwd in 98, en heeft een gaskabel.

Voor meer vragen, neem gerust contact op.

Martin-R

Ik heb mij niet kunnen weerhouden..
En er is een "andere" R aangeschaft!

Saffron, V70R, AWD, Automaat, Met dakraam! It's a beauty!

Oh ja maar nu ben ik wel door mijn spaargeld heen :X #verslaving...

V70R^2

Mooie aankoop! Hopelijk zorgt deze wel voor vele probleemvrije kilometers :)

Martin-R

Citaat van: V70R^2 op 09-06-2015 00:06:02
Mooie aankoop! Hopelijk zorgt deze wel voor vele probleemvrije kilometers :)
hij is een jaartje ouder, dus jaar meer ervaring?

is wel in andere prijscatogorie dan de andere.. zit echt super strak in de lak, geen steenslag, met deze durf ik bij een meet wel bij de ingang te staan :P

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Martin-R

Ja.. Maar dat kan echt maar HEEL tijdelijk.
Schorsen van de andere en in onderdelen verkopen lijkt het meest rendabel.

(ook omdat ik dan zelf de koplampen bijvoorbeeld over kan zetten en misschien nog wat dingetjes zoals alle led verlichting)