Martin R - Met mijn Saffron V70R & C70C

Gestart door Martin-R, 06-08-2013 09:06:19

Vorige topic - Volgende topic

v0lv0freak

Er is toch een gebrek aan de motor, hij verbruikt olie?
Dus je krijgt je geld sowieso niet terug :P

Zonder ongein, succes! Dit is geen leuke zaak. En doordat er 2 partijen in het spel zijn ook een hele lastige (onmogelijke?) zaak voor bijvoorbeeld een rechtsbijstand.

classicT5

Wat is er aan gedaan dat niet meer teruggedraaid kan worden?

Lijkt erop uit te draaien dat je dit blok zelf kunt opentrekken en de oorzaak wegnemen op je eigen kosten :(

Andere optie is een technische expertise te laten uitvoeren, waarbij de expert aangeeft wat de oorzaak is, maar dat zal kostbaar zijn en dan nog de vraag of je dan alsnog je gelijk krijgt en alle kosten vergoed worden (gelijk hebben is 1, gelijk krijgen helaas 2). Is de leverancier aangesloten bij iets a la Bovag? Dan zou je nog naar de geschillencommissie kunnen gaan.

Persoonlijk blijf ik het een broodje aap vinden, de aanpassingen die gedaan zijn kunnen dit gevolg niet hebben.

BTW, ze communiceren lekker klantvriendelijk ;)

V70geRwin

Zou proberen deze even te negeren en op de inhoud blijven focussen.
Ze wimpelen de garantie nu wel heel makkelijk af.
Natuurlijk mag je aanpassingen doen zonder overleg met hun, het is tenslotte jouw motor.

Welke van de door "jou" gedane aanpassingen hebben invloed op de klacht oliegebruik?
Laat ze die vraag maar eens beantwoorden.

)()()sT

Fijne reactie altijd van dat soort lui.

NinaPaul

Juridisch de juiste stappen ondernemen.

-Eerst een ingebreke stelling per post en aangetekend, waarin duidelijk de vordering(en) en bewijzen staan.

Zoek een juridisch adviseur of advocaat, wanneer je het niet zelf kan.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Martin-R

- Ik ben in overlag met Harrie Den Besten, wellicht bij sommige van jullie bekend, Nu dus bezig met de complete mail en data geschiedenis bij elkaar te zetten.
Gelijk hebben is 1, gelijk krijgen is 2. Maar als je gelijk hebt kun je dit op den duur ook aantonen. Want zoals hier al meer word gezegd. De aanpassingen die gedaan zijn, zouden de complete motor kunnen slopen als ze niet goed uitgevoerd zijn. Maar:

1) ze zijn goed uit gevoerd
2) stel ze zijn niet goed uitgevoerd; dan zou het hele blok defect zijn en niet een olie verbruik / Rook / 1 cilinder probleem geven.

Dit kan een vervelend lang verhaal worden, waar ik eigenlijk niemand op zit te wachten. Maar ja ik ga ook niet zomaar nog een keer duizend of meer euro in de auto gooien voor iets dat niet eens echt mijn fout is!

classicT5

Als je schade 1000 is, lijkt me de kosten/ baten nog lastig, verhaalkosten zullen dan niet in verhouding staan. Maar neem aan dat Harrie dat wel in ogenschouw neemt.

Beetje gemiste kans van die sloop, als die 50/50 had gedaan had hij er goed vanaf gekomen en had die geen negatieve publiciteit.

Anyway, hoop dat het niet te lang gaat duren of dat je mogelijkheid ondertussen wel door te gaan en snel weer kunt rijden. En dan weer mooi verhaal kunt schrijven, mis nu wel je humor :)

Martin-R

)()()sT

Ze zetten je wel voor het blok nu  :eusa_eh:

Martin-R

toch vreemd aangezien lego uit denemarken komt, en niet uit zweden.

V70geRwin

Citaat van: Martin-R op 31-08-2016 10:59:42
toch vreemd aangezien lego uit denemarken komt, en niet uit zweden.

dat verklaard dan weer wel het gebrekkige nederlands  ;)

de Boeing

Citaat van: Martin-R op 31-08-2016 10:52:35
Citaat van: classicT5 op 30-08-2016 19:17:52
mis nu wel je humor :)

Ben blij dat ik geen blok aan me been heb.

ha, zuur lachje  :-\

Maar wel jammer, als ik de mail van die sloop lees ben ik toch weer blij dat ik zelf een rijdend blok gezocht heb. Het vat goed samen welk gevoel ik had bij het bezoek aan de gemiddelde sloop, ze weten in 50%? van de gevallen zelf niet wat ze verkopen, het zal vaker wel dan niet goed gaan en als het dan een keer mis gaat wordt je dus zo afgewimpeld, wat het (los van enige morele bezwaren) best een winstgevende business maakt...

In ieder geval succes met de afhandeling

RoelNL

Het zit op zijn zachts gezegd niet mee.

Ik hoop dat je tot een geode oplossing kan komen.

Zelf maak ik hieruit op dat je best een sloopblok kan kopen/ zelf controleren om te kijken of alles in de marges valt. Maar het is dan nog beter om dan het blok gelijk te reviseren zodat je weet wat je in handen hebt.

Al met al is het gewoon klote op deze manier en ook niet leuk.

Persoonlijk zou ik op het moment dat je zo'n reactie krijgt, even tot 10 moeten tellen om niet de deur dicht te gooien in de vorm van onderhandelingen.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

UserID6342

Ik zal wel weer de dooie l*l zijn en hoe lullig ik het ook vind (dat staat als een paal boven water en hoeft niet aan getwijfeld te worden verder), toch kan ik de sloperij heel goed begrijpen....

Situatieschets in het kort: er word door hun een motor verkocht waar vervolgens flink aan gehobbied word (tandwiel distributie vastgelast, ontsteking compleet veranderd, etc), motor is niet goed word er door de klant gezegd, dus word iemand ingeschakeld de er wel verstand van heeft (Christ dus en over zijn kunde / kennis hoef je echt niet te twijfelen want dan ben je gewoon dom als je dat doet), Christ heeft vervolgens twijfels over het een en ander en geeft dit door aan de sloperij wat zijn bevindingen zijn, vervolgens heeft de sloperij wat moeite met het 100% vergoeden van het blok.

Is dit nu zo raar ?  Nee dus en volstrekt normaal !

Beste optie is dan (in mijn ogen) blok terugbrengen in originele staat zoals het was, dus er een andere verstelbaar CVVT tandwiel weer erop zien te krijgen en die hele zelfbouw ontsteking er weer af halen, vervolgens terug naar de sloperij / naar Christ met dit naar origineel herstelde blok en dan waar je bij bent die motor demonteren (kop eraf, carterpan eronder uit, etc).  Dan is ook snel zat zichtbaar waar het nu precies aan heeft gelegen.....  En zal de garantie afwikkeling een heel stuk bespoedigen.

V70geRwin

Citaat van: Dirk342 op 31-08-2016 16:09:59
Ik zal wel weer de dooie l*l zijn en hoe lullig ik het ook vind (dat staat als een paal boven water en hoeft niet aan getwijfeld te worden verder), toch kan ik de sloperij heel goed begrijpen....

Situatieschets in het kort: er word door hun een motor verkocht waar vervolgens flink aan gehobbied word (tandwiel distributie vastgelast, ontsteking compleet veranderd, etc), motor is niet goed word er door de klant gezegd, dus word iemand ingeschakeld de er wel verstand van heeft (Christ dus en over zijn kunde / kennis hoef je echt niet te twijfelen want dan ben je gewoon dom als je dat doet), Christ heeft vervolgens twijfels over het een en ander en geeft dit door aan de sloperij wat zijn bevindingen zijn, vervolgens heeft de sloperij wat moeite met het 100% vergoeden van het blok.

Is dit nu zo raar ?  Nee dus en volstrekt normaal !

Beste optie is dan (in mijn ogen) blok terugbrengen in originele staat zoals het was, dus er een andere verstelbaar CVVT tandwiel weer erop zien te krijgen en die hele zelfbouw ontsteking er weer af halen, vervolgens terug naar de sloperij / naar Christ met dit naar origineel herstelde blok en dan waar je bij bent die motor demonteren (kop eraf, carterpan eronder uit, etc).  Dan is ook snel zat zichtbaar waar het nu precies aan heeft gelegen.....  En zal de garantie afwikkeling een heel stuk bespoedigen.

Hebben de aanpassingen invloed op de klacht oliegebruik?