Martin R - Met mijn Saffron V70R & C70C

Gestart door Martin-R, 06-08-2013 09:06:19

Vorige topic - Volgende topic

V70geRwin

Man wat een pech.
Succes met dit nieuwe blok.

elianmars

Hopelijk gaat het nu allemaal wel goed en kun je eindelijk eens een tijdje zorgeloos rijden....  :eusa_pray:

Vulk

Goeie beslissing denk ik.
Mooi kerstkado ook. :)

UserID6342

Wat een geouwehoer allemaal zeg.... Het zit je ook ff niet mee :(  Zou je eens een paar goede foto's van het blok willen posten aub ?  Dus van dat blok waar ook Christ naar heeft gekeken ?  Ik zeg niet dat het mij/ons op voorhand lukt maar wil wel even moeite voor je doen en kijken of er iets te regelen valt.... Lijbers is namelijk familie van Ronny ;D.  En eerder als tip bedoelt, maar zal Schutten zeer zeker weten; als je een B5234T3 niet goed behandelt heb je ook dit blok zo gaar....  En wil je het echt serieus aanpakken, reken dan op een hele hoop geld om het blok echt hufterproof te maken en ook op zo'n manier dat hij echt een heel groot vermogen kan draaien.  Vele malen groter als de hele auto in principe aan kan ;D.  Seen it, done it, T-shirtje heb ik ook al...

vincent-mk1

Gaar blok dus...   Mooi klote dus voor je... Enfin ..verlies nemen en snel weer verder...
Succes!  (zal wel goed komen!)

elianmars

Citaat van: Dirk342 op 13-11-2016 18:10:11
Wat een geouwehoer allemaal zeg.... Het zit je ook ff niet mee :(  Zou je eens een paar goede foto's van het blok willen posten aub ?  Dus van dat blok waar ook Christ naar heeft gekeken ?  Ik zeg niet dat het mij/ons op voorhand lukt maar wil wel even moeite voor je doen en kijken of er iets te regelen valt.... Lijbers is namelijk familie van Ronny ;D.  En eerder als tip bedoelt, maar zal Schutten zeer zeker weten; als je een B5234T3 niet goed behandelt heb je ook dit blok zo gaar....  En wil je het echt serieus aanpakken, reken dan op een hele hoop geld om het blok echt hufterproof te maken en ook op zo'n manier dat hij echt een heel groot vermogen kan draaien.  Vele malen groter als de hele auto in principe aan kan ;D.  Seen it, done it, T-shirtje heb ik ook al...

B5244T5 had misschien een betere optie geweest?

Martin-R

Er is geen wens om een zeer hoog vermogen te draaien oid. Wil gewoon goed kunnen rijden. De standaard specificaties van een R zijn voor mij meer dan voldoende!

Dirk, ik zal je wat toesturen heb ze zelf alleen ook bericht en geen reactie meer gekregen..

SB T-5R

Wat een pech Martin.
Succes met (hopelijk) de laatste motor wissel van deze R.

Martin-R

En de C70C heeft weer nieuwe APK!

wat vroeg dit keer, maar de garage had toch al zoveel moeten doen ivm een defect stuurhuis dat de de apk er ook maar meteen bijgepakt hebben.
Wel bleek de uitlijning niet 100% goed te krijgen ivm de spacers en cratus velgen..
Dus misschien toch maar terug wisselen en geen broertje maken van de R.

RoelNL

Is er weer iets meer bekend over de V70?
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Martin-R

Daar ben ik weer eens;
Ja er is iets bekend over de V70R..

Hij is veranderd van kleur.. vorige week redelijk impulsief, zonder te kijken, zonder proefrit en enkel aan de hand van 3 slechte foto's een V70R "erbij" gekocht.
Eigenlijk met het idee om velgen te verkopen, en de wagen dan ook weer en zo even makkelijk een paar euro te verdienen.

Maar ja, dan heb je eindelijk weer een V70R. ga je toch eens kijken wat de staat nou echt is, en of er apk over te krijgen is.
En jawel, 1 week later zit er weer APK op, en eb ik hem overgeschreven op mijn naam. En jawel.. blijft hij (voorlopig) of niet.. of wel..

Al met al veel twijfel dus. Want 4 wagens is wel erg, erg veel..
Nu dus
1x V70R Saffron AWD, schuifdak, automaat, LPI , zonder motorblok (340 dkm)
1x C70 Saffron 2.4T, cabrio, automaat, LPI (423dkm)
1x Peugeot/Volvo partner. (990dkm+) 
1X V70R Black Stone, FWD, Handbak (363dkm)

De wagen bleek in veel betere staat dan verwacht en met wat kleine reparaties en wisselen van banden/velgen is hij nu al iets gepersonaliseerd (Staat op Cratus velgen)
De Saffron R zal zeer zeker nog gerepareerd worden. momenteel staat er een afspraak voor de laatste week van januari.

En wat ga ik dan rijden als alles het doet..   
De partner over de miljoen heen rijden is leuk, plus deze wagen is stiekem wel praktisch + kan ik aan iedereen uitlenen ivm werk dingen
cabrio is leuk voor de zomer.. en natuurlijk in een leuk kleurtje wat hem best uniek maakt
2x V70R, de saffron als daily, en de black stone voor fun? of toch maar de black stone verkopen?
keuzes keuzes... voor nu is het een prettig uitzicht op de parkeerplaats!

leons850

Gefeliciteerd met het zwarte schaap.
Ook goed om te horen dat de Saf toch gemaakt gaat worden.
Door wie/wat/waar wordt hij gemaakt? ;)
Wilde het je nog vragen op de KBM maar helemaal vergeten.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Martin-R

Citaat van: leons850 op 14-01-2017 00:00:16
Gefeliciteerd met het zwarte schaap.
Ook goed om te horen dat de Saf toch gemaakt gaat worden.
Door wie/wat/waar wordt hij gemaakt? ;)
Wilde het je nog vragen op de KBM maar helemaal vergeten.

In de planning; Volvo Mensink ;)

Martin-R

En..

Zaterdag was een zwarte dag in het bestaan van de zwarte V70R..
Ik ging naar een medeforummer om de distributie en wat andere dingetjes aan te pakken.. En toen onderweg.. jawel kwam ik stil te staan!
Nee he, niet weer.. Jawel.

Martin en 2.3 motoren zijn echt geen succes.

Maar goed, ANWB gebeld en eigenlijk al geconcludeerd dat de koppakking er door was.
Ook de ANWB was het hier mee eens, afgesleept naar huis.
Thuis nog verder onderzoek gedaan, onder andere KVS op de cilinder blij dat ik dus niet verder ben gaan proberen te starten om erger te voorkomen.

Nu had ik de keuze, reparatie.. maar ja ik had al een "project" auto staan..
Of verkopen met het huidige defect..

De auto was dusdanig goedkoop aangeschaft dat de kans dat ik verlies zou maken (ongeacht de defecte motor) niet erg groot was.
En vandaag iemand de hand geschut en is de V70R zwart weer verkocht.
Jammer maar helaas.

Ag wellicht vinden we nog eens wat.. werkends..
Morgen langs mensink om eens te overleggen over de Saffron!

innocenti

Sjonge jonge. T is je echt niet gegunt. Zonde.
Succes met de saffron.