gas ellende op vakantie.

Gestart door StefanCJ, 10-08-2013 18:13:59

Vorige topic - Volgende topic

clemturbo

Heb een tijd geleden ook problemen met lpg gehad, elke keer zekering eruit.
Andere lpi pomp erin, nog steeds zekering eruit.
Wat bleek uiteindelijk dat een van de kabels die vanuit het zekeringblokje( 4 stk) sluiting maakte.
Deze schuurde langs de carrosserie, en daar was de ommanteling doorgeschuurd.
V70 2.5-20V G3 Bj.97 533400 km.

Ludo

Citaat van: Dirk342 op 18-08-2013 06:03:59
Dit is een bekend iets hoor en is in principe bij alle auto's zo.  Vialle levert namelijk standaard setjes voor onze auto's en het is aan de inbouwer hoe ze daar mee omgaan cq wegwerken.  Al deze inbouwers zijn geen electronica mensen en 'knuppen' de kabels voor de injectors op de meest verschrikkelijke manier aan elkaar.  Daarna word alles afgewerkt met rollen tape, etc., etc.

Als hier een standaard setje in zit, heb je echt geen kilometer kabel over.
Met een standaard setje zijn de kabels nét lang genoeg, soms zelfs aan de krappe kant.

toonbinneveld

Citaat van: StefanCJ op 18-08-2013 08:44:38
Tjaa Walter, dat dit gebeurd valt niets aan te doen. Dat het nu net op vakantie moet zijn is vervelend.

Kostenplaatje: 140 onderbreekrelais, 90 bougies, 100 kabel benz injector repareren. En dan nog zo'n 2000km op benzine ivm lpg. Allemaal niet onoverkomelijk maar wel zonde.

wow! 90 euro voor setje bougies? Dat is heel wat anders dan de 48 euro hier bij de dealer. Ik heb medelijden.

Hopelijk rest van de vakantie meer geluk.

KIM

48 euro voor bougies van een turbo?
Dan krijg jij wel heel veel korting.

Sbv

53,41 was mijn prijs recent, origineel bij dealer met 35% korting

StefanCJ

Deze hing er ook nog. Je mag wel veel centen meebrengen voor het laten onderhouden van je classic in Hongarije.

StefanCJ

Inmiddels is de storing verholpen. Op vakantie is door een garage een breuk in een benzine injector kabel gerepareerd. Auto liep toen wel weer goed op benzine maar niet op gas, de gaszekering werd er steeds uit gegooid.

De reden waarom de lpg zekering er steeds uit gegooid werd was omdat de solderingen naar de gas injectoren brak waren. Ze zijn allemaal opnieuw gesoldeerd en het werkt weer zoals het hoort. Het geknetter in het onderbreekrelais kwam waarschijnlijk dus niet omdat het relais kapot was maar door sluiting tussen de bekabeling.

Problem solved dus. Iedereen bedankt voor het meedenken uiteraard.

:)

MarcoV

Mooi dat ie weer loopt Stefan, kun je weer mijn kant op komen  ;D

MarcoV

knoopie

Citaat van: StefanCJ op 30-08-2013 16:08:05
Inmiddels is de storing verholpen. Op vakantie is door een garage een breuk in een benzine injector kabel gerepareerd. Auto liep toen wel weer goed op benzine maar niet op gas, de gaszekering werd er steeds uit gegooid.

De reden waarom de lpg zekering er steeds uit gegooid werd was omdat de solderingen naar de gas injectoren brak waren. Ze zijn allemaal opnieuw gesoldeerd en het werkt weer zoals het hoort. Het geknetter in het onderbreekrelais kwam waarschijnlijk dus niet omdat het relais kapot was maar door sluiting tussen de bekabeling.

Problem solved dus. Iedereen bedankt voor het meedenken uiteraard.

:)

Kijk dat zijn weer de goeie berichten daar kan je mee verder Steef...

:D

Ries van de Zilverschuit

Hoelang hebben die solderingen gezeten? Ik bedoel wanneer zijn die door Mesman gemaakt en hoeveel km terug? 'k Heb ze nog nooit bekeken, mede vanwege de berg tape waarin de kabels gewikkeld zijn. Maar een controle kan zinvol zijn, gezien jouw ervaringen, lijkt mij.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

StefanCJ

6jr en ongeveer 90dkm km. Dirk en ik zijn zo'n 3 uur bezig geweest op ons dooie gemak. Buizen/luchtfilterhuis loshalen, kabelbomen los halen, dingen inspecteren, met de kabelbomen uit elkaar proefdraaien op gas, solderen, alles netjes terug inbouwen etc.

Het is al geen pretje als het ineens overkomt, als het je op vakantie overkomt is het drie keer zo vervelend. Als ik het geweten had dan had ik vooraf wel even een middagje de tijd genomen om bovenstaande te doen.

StefanCJ

Ries, het ging alleen om de solderingen die door Mesman gemaakt zijn. De halve km aan in elkaar geplakte kabelboom hebben we laten zitten. Je hoeft dus niet persé de berg tape/kabels los te halen.

Ries van de Zilverschuit

Goed om te weten! Tjsa, als we al die sluimerende kwaaltjes van te voren zouden weten... Zou natuurlijk best handig zijn. Gelukkig delen we veel hier met elkaar en zijn er veel bekend. Deze nu dus ook.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

UserID6342

Het is even jammer dat ik er niet aan gedacht heb om foto's te maken er van, maar zo tref ik ze dus wel vaker aan.  Vandaar dat dat ook het eerste was wat ik iep toen Stefan kapot onderweg stond.  Ook al vaker gezegd; het zijn gewoon standaard setjes van Vialle die een gasboer krijgt aangeleverd voor dit (en andere type's auto's).  Dus voor de auto van Stefan krijgt zowel Mesman als bijvoorbeeld Boertien exact dezelfde set van Vialle geleverd.  In de auto voor Stefan is deze set ook geschikt voor bepaalde 6 cilinders want de aansluiting voor de 6e cilinder zit al in de kabelboom verwerkt.

Daar zit ook het verschil niet in, maar wel in de methode van aansluiten, solderen, etc.  Bij Mesman kunnen ze er dus echt helemaal niets van en is , per mijn definitie, allemaal kaaiwerk.  Helaas voorbeelden te veel hier op het forum te noemen.  Nit in lijn solderen van de draad, maar gewoon 2 draden afstrippen, in elkaar draaien en een stukje tape erom en klaar is klara en dat meerdere malen.  Of 2 stukken draad wel in elkaar gedraaid en ook gesoldeerd en dan een open krimpkous erop (zijn ze vergeten eerst de krimpkous er over te schuiven voordat ze gingen solderen.) en nog meer van die 'grappen'.

Tot de garantieperiode en net eriets buiten blijft het allemaal wel zitten, maar ohwee als de auto's wat ouder worden.  Dan pas krijg je de storingen.  Het was leuk om te doen en ook leuk om netjes te veranderen zodat het weer lang mee kan gaan met goede materialen.  Groot voordeel; omdat ik die soldeerkunsten van Mesman ken, was het 'storingzoeken' erg makkelijk om te doen !