gas ellende op vakantie.

Gestart door StefanCJ, 10-08-2013 18:13:59

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

Hallo,

Ik heb een s70, 2.5t op vialle lpg. We zijn nu op vakantie in Budapest. Onderweg geen problemen maar vlakbij aankomst ging de S70 stotteren en inhouden op lpg. Over op benzine en dat was ok. Terug op lpg geprobeerd maar dat ging nog steeds niet lekker. Op benzine toen ook niet meer. Lambda lampje aan, inhouden, minder vermogen, bijna afslaan en soms een benzinelucht. Accu vannacht los gehad, lambda lampje brandde niet meer maar na tien min rijden weer dezelfde problemen. Lokale dealer was gesloten, toen een Boschgarage opgezocht maar kregen de auto niet uit gelezen. Anwb gebeld en monteur langs geweest, kon m ook niet uitlezen. Samen ook nog onder de kap gekeken, bougies, rotor,  erdeelkap en kabels zijn nieuw. Toen we het niet meer wisten hoorden we getik en geknetter uit het grijze lpg onderbrekingsrelais. Kabels zien er ok uit. Stekker van dat ding gehaald en schoongemaakt, was wat vies. Nu loopt het weer ok, zowel lpg als benzine. Echter, ik verwacht niet dat stekkertjes schoonmaken het geknetter in het relais kunnen voorkomen. Heb er nu ook niet mee gereden nog.

Wat kan ik doen om lpg helemaal uit te schakelen? Zonder onderbrekingsrelais start de auto niet dus er moet meer gebeuren.

Grt. Stefan.

volvobug

Is dat niet een kwestie van de lpg zekering eruit trekken?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

-D©©©L-

De zekering eruit trekken brengt precies net zoveel als de LPG installatie op Benzine mode zetten. Onderbreek relais doorsolderen is een optie, of 1 laten opsturen uit nederland.

Johann

Blijft ellende dat gas...  :P

StefanCJ

Kak. Als dat ding dus weer raar gaat doen sta ik weer met pech. Op een andere manier lpi buitenspel zetten gaat dus niet?

Ik heb al de site van vialle bekeken en de lokale gasboer gebeld maar die doet al lang geen vialle meer. Info op de site is verouderd helaas.

-D©©©L-

Citaat van: Johann op 10-08-2013 18:34:46
Blijft ellende dat gas...  :P

Zonder dat gas stak jij je peuk nog aan met zwavelstokjes.  ;D

Citaat van: StefanCJ op 10-08-2013 18:37:09
Kak. Als dat ding dus weer raar gaat doen sta ik weer met pech. Op een andere manier lpi buitenspel zetten gaat dus niet?

Daar komt het wel op neer. Informeer eens hoe moeilijk het is om zo'n ding daar te krijgen binnen een redelijke termijn (DHL ? Koerier ?).
Ze zijn echt wel te krijgen, ook op zondag.

rifwachter

Is dit nu precies het zelfde onderdeel waar "KIM" deze week ook problemen mee heeft gehad?
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Ludo

Of koop plaatselijk een soldeerboutje.  :D

StefanCJ

Yep. Hetzelfde onderdeel als kim. Ik kan niet solderen  :eusa_shhh:

UserID6342

Denk dat dat relais hier zo tussen de 70 en 100 euro doet en dan het opsturen naar Budapest een eurootje of 15 denk ik.  Maar hoelang dat gaat duren allemaal, geen idee.

Domaso

Citaat van: Dirk342 op 10-08-2013 19:19:29
Denk dat dat relais hier zo tussen de 70 en 100 euro doet en dan het opsturen naar Budapest een eurootje of 15 denk ik.  Maar hoelang dat gaat duren allemaal, geen idee.

Volgens mij regelt de ANWB ook opsturen van 'n onderdeel.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

KIM

Ik heb via het lijstje met links van Yits een leverancier gevonden die ze voor 68 Euro levert:

http://abk-autogasonderdelen.nl/index.php?route=product/product&path=60_69&product_id=290

Misschien dat deze ook naar je vakantie adres gestuurd kan worden. Wat Domaso zegt klopt; ik heb ooit een elekrtronische ontsteking voor de TR7 op laten sturen door de ANWB. Volgens mij is dit als lid zelfs ook kostenloos.

StefanCJ

De link bevat een omschakelrelais voor 6.6. Hoe weet jk of ik deze heb, Kim, weet jij dat?

-D©©©L-

Citaat van: StefanCJ op 10-08-2013 20:44:14
De link bevat een omschakelrelais voor 6.6. Hoe weet jk of ik deze heb, Kim, weet jij dat?

Probeer eens een foto te maken van wat je nu hebt....

StefanCJ