koelvloeistof

Gestart door mathh, 11-11-2004 00:15:21

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

ik zou de radiator ook eens (laten) controleren, of die wel voldoende doorstroming heeft.

Jeroentjuh

Laat anders eens ff controleren of er uitlaatgassen in de koelvloeistof zit, is een mooi apparaatje voor. Of systeem op druk laten zetten en ff in de cilinders kijken. Of cilinders op druk zetten en kijken of je koelvloeistof begint te borrelen.........

Death Dealer

Gisteren dacht ik er pas aan dat m'n buurvrouw een doctoraat scheikunde heeft.
En ze gaat nu m'n koelvloeistof eens testen.  Maar ze kan (mag) enkel testen
of er minerale oliĆ«n in zitten.  Maar dat is toch al iets.  Of is
dat zinloos  ???

Marc O.

Zolang je geen volsynthetische olie gebruikt.......  :P
...The Nile isn't just a river in Africa...

Schnappi

waterpomp al eens goed bekeken?

Groeten

Death Dealer

Citaat van: Marc O. op 14-01-2007 14:21:04
Zolang je geen volsynthetische olie gebruikt.......  :P

10W40 :-)

Death Dealer

Citaat van: Red Venom op 14-01-2007 16:35:08

Groeten

Kan deze dan eventueel ook overdruk het systeem inpompen ???

thuur

Citaat van: Death Dealer op 14-01-2007 22:34:11
Citaat van: Red Venom op 14-01-2007 16:35:08

Groeten

Kan deze dan eventueel ook overdruk het systeem inpompen ???

Nee, maar hij kan wel lekken ;)

Gr 8)

Death Dealer

ja ok dat weet ik  :)
Maar het is duidelijk dat er overdruk op m'n systeem komt en dat deze druk ontsnapt langs m'n dop  ::)
Ik hoopte dat dat ondertussen wel duidelijk was.  Als ik na een tijdje de dop van m'n reservoir neem
zit er nog een beetje druk op.  Ik vrees dat het de koppaking is.
Even zien wat de test gaat uitwijzen  :eusa_pray:  ( olie in de koelvloeistof )

thuur

Laat de auto idd maar eens goed testen. Druk op je koelsysteem is normaal, dit is om het kookpunt te verhogen. Na het uitzetten van de motor is er nog altijd een verhoogde druk. Maar dat wist je vast ook wel ;D

Gr ;)

Schnappi

echt alle koelslangen gecontroleerd?

Death Dealer

even een korte update.
De voorbije weken even weinig tijd gehad om met de roffel bezig te zijn.
Vandaag wat koelvloeistof afgetapt.  M'n buurvrouw gaat die morgen laten testen  :eusa_pray:
Ondertussen blaast m'n roffel weer vrolijk koelvloeistof uit het reservoir  :'(

Ik heb een foto getrokken van de koelvloeistof.  Die zag er verbazingwekkend helder uit  ???

Ik wacht nu af op de uislag van de test.

binsbergen

Jaaaa....

Nog een slachtoffer van de koelproblemen >:(

Afgelopen week even het luchtfilterhuis losgehaald om de bedrading voor de mistlampen te trekken en jahoor  :( :(  Sludge bovenop het luchtfilter

De sludge wordt keurig door de carterontluchting in het luchtfilter gepompt (dikke klodders) en tegelijkertijd begint het niveau in het reservoir te dalen.  :eusa_doh:
1 liter bijgevuld op 150km en dat lijkt me ernstig teveel.

Ga morgen het koelsysteem maar eens onder druk zetten om te kijken of het lekt. Uitwendig is in ieder geval niets te zien.
Ook sluit de dop goed.
Overigens lees ik nergens dat de sludge zich al naar het luchtfilter geperst heeft. Ter info: mijn peilstok is keurig schoon
Maar volgens mij begint de koelvloeistof zwart te zien en ben dus bang dat ook hier de koppakking de boosdoener is. En dat met 250000 km !!?? ??? (ok op lpg)

Nu vraag ik me af:
Ik rij een 2.5 10 klepper uit 93, past daar ook een 20 klepper kop op???
Ik begrijp dat het overbouwen naar een complete 20 klepper veel werk is (computer, kabelboom etc) maar alleen de kop is misschien te doen???
Iemand ervaring mee????:-\ ??? ??? ???

Ga toch ook direct de distributieriem, spanrollen en waterpomp vervangen, maar een 20 klepper-kopje lijkt me wel een leuk project.

Wilde maandag maar mee beginnen, want ik ga me niet versuft zoeken naar van alles (al genoeg gedaan met trillen, wat nog steeds niet over is  :eusa_wall: :eusa_wall:)

Dus de vraag is
Kan het zonder grote problemen???
n wie weet er nog een kop (10 of 20 klepper?)

Death Dealer

Hier ben ik weer. 
Vandaag de uitslag gehad van de test. 
M'n buurvrouw zei het is duidelijk dat je met een benzinemotor rijdt  :-X  want er zit tamelijk veel
benzine in de koelvloeistof.  En er zat ook een kleine hoeveelheid olie in de koelvloeistof.
Dus de pakking is duidelijk overleden.
Kan iemand me kort schetsen wat er allemaal moet gebeuren voor het vervangen van de koppakking.
Ik ga dit samen met m'n buurman doen. Hij heeft 10 jaar aan in een volvo garage gewerkt.
Hij kent de 850 perfect.

daytonawim

Mischien wil Dennis850estate wat kwijt, mijne is net gedaan.