Pakkie met zijn eerste Volvo --> eindelijk foto's

Gestart door Pakkie, 14-08-2013 12:30:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pakkie

Pakkie is 39 jaar, momenteel nog woonachtig bij vriendinlief in Oosterhout, maar dat wordt binnen nu en een maand in mijn eigen huis in Helmond. Net zoals vele anderen hier ben ik "een beetje gek" van auto's. In de afgelopen jaren heb ik aardig wat variatie gehad in mijn wagenpark zoals daar waren een Opel Speedster en een Porsche 911 Turbo. Daarnaast rij ik graag op de Nürburgring in Duitsland en heb daarover ook een site met allerlei informatie over de Ring, maar ook verslagen van mijn bezoeken en mijn auto-historie kun je daar vinden: ring-world.nl. De afgelopen 2,5 jr heb ik met zeer veel plezier en probleemloos in onderstaande BMW X5 uit 2004 gereden.



De auto beviel me zeer goed en ik had er nog wel wat jaren in willen rijden. Ca 1,5 mnd terug had ik op Corsica de pech dat een tegenligger de bocht afsneed. Die dwaas kwam met 4 wielen op mijn weghelft in rechter bocht de hoek omzeilen. Ik reed volledig rechts en heb hem nooit kunnen zien dus zonder te remmen met 50 km/u op elkaar. Met zijn linker voorkant zat hij bij mij exact in het midden. Front volledig in elkaar, airbags eruit maar op dat moment ben je toch wel blij met je stevige X5 waardoor we zonder letsel uitstapten.





Ik krijg een onverwacht hoge dagwaarde terug voor de X5 dus heb besloten om afstand van hem te nemen. Opvolger moet eigenlijk een nieuwer model X5 worden, maar daarvan vind ik de afschrijving nog te fors dus daar wacht ik nog een jaartje of 1,5 mee. Tot die tijd wil ik een degelijke ruime daily rijden en dus is mijn oog (mede omdat de oude 850 en de huidig V70N van mijn vader prima rijden) gevallen op een V70. Hieronder een foto van vorig weekend toen ik met pa's V70 2.4 170 pk een defecte auto van een vriend ging ophalen in Duitsland.



Inmiddels ben ik geslaagd voor een goedkope en (hopelijk) goede V70 classic die ik vrijdag op ga halen. Vrijdag volgen dus wat foto's en meer informatie, een kleine preview vind je alvast in de avatar ;)

Naast de daily heb ik nog wat hobby-voertuigen:

Mazda MX-5:


BMW 535 voor op het circuit:


Peugeot 205 GTi 16V voor op het circuit:

hertogjan6

Citaat van: Pakkie op 14-08-2013 12:30:28
Pakkie is 39 jaar, momenteel nog woonachtig in Oosterhout
1,5 week geleden daar op vakantie geweest maar het is daar wel heel rustig ;)


bij deze welkom op forum Pakkie!

leuke reportage en jammer van die dikke X5

ben benieuwd naar fotos va de V70 (T-5?)

Mvg
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

The Volvoboy

Welkom hier! Leuk wagenpark heb je :D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Pakkie

Dank voor het welkom :)
De V70 is zoals het er nu naar uit ziet een tijdelijk auto waar ik stiekem toch wel wat km (30k/jr) mee ga rijden. Omdat ik het relatief low budget wil houden heb ik T5-jes, R-uitvoeringen en automaten links laten liggen. Ik heb er dus voor gekozen om voor een relatief saaie, langzame, maar hopelijk wel degelijke 2.4 140pk te gaan.

Maar of dat low budget echt gaat lukken ::) Na wat struinen op het forum kom je toch wel leuke potentiële aanpassingen tegen zoals achterspoiler, set mistlampen, andere velgen etc......

Miel850

Welkom!

Leuke verzameling heilige koeien.
Zo'n "oud" model X5 vind ik veel mooier dan de tegenwoordige.

En die saaie 10-kleppers zijn wel de fijnste.  ;)
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

Volvo850Luxury

Welkom, je foto's doen het alleen niet.

volvobug

Welkom. Je foto's doen  het prima. Vooral die 205 GTI, mijn oude liefde  :-*, ziet er goed oud.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Pakkie

Dank, voor wat betreft de foto's: dat lijkt me sterk aangezien ze op mijn eigen site staan.....

205 GTi is mijn oude en huidige liefde. Heb er al sinds 1996 atlijd eentje in bezit gehad. Mijn eerste 205 GTi heb ik van 105.000 naar 350.000 km gereden. Dat zijn meer Volvo-km.standen :)

volvobug

Heb twee GTI-tjes gehad, allebei 1.9 zonder katalysator. De tweede ruim 250.000 km mee gereden op LPG. Stevig doorblazen en ook toen al lachend bij de pomp  ;D Ik blijf die velgen prachtig vinden.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Volvo850Luxury

Citaat van: Pakkie op 14-08-2013 15:07:38
Dank, voor wat betreft de foto's: dat lijkt me sterk aangezien ze op mijn eigen site staan.....

205 GTi is mijn oude en huidige liefde. Heb er al sinds 1996 atlijd eentje in bezit gehad. Mijn eerste 205 GTi heb ik van 105.000 naar 350.000 km gereden. Dat zijn meer Volvo-km.standen :)
Ze doen het alweer :)

Jans Duiven

Van harte welkom op dit forum.

Gaaf zo'n Geetee-ietje  :eusa_clap:

Pakkie

Mooi om te zien dat de 205 GTi toch nog door zoveel mensen aanbeden wordt dus dan gooi ik er nog maar wat plaatjes tegenaan :) Hieronder de GTi-tjes die ik heb gehad...

1996-2006: omgebouwd van standaard 1.9 GTi naar circuit-tool met 2.0 16V erin


2003: nette daily (let op 850 van pa op de achtergrond ;))


2008-2011: 100% origineel exemplaar, gekocht van 1e eigenaar:


2009-huidig: circuit-exemplaar met 1.9 16V-blok en heel veel andere aanpassingen:

Pakkie

#12
Maar goed, we zitten hier op een Volvo-forum dus ik zal hem toch maar even in het kort voorstellen. Het is een V70 2.4 sportsline uit 1998 met 340k op de teller. Ik word de 4e eigenaar dus dat valt nog best mee. Vorige eigenaar heeft hem ook slechts 3 mnd gehad als tijdelijk verhuisvervoer. Voor het aanschafbedrag koop je nog geen goede fiets, dus ja er zijn wel een paar aandachtspuntjes, maar in de basis rijdt hij prima en bv de cruise-control en airco werken perfect.

Verder voor zover ik weet gewoon volledig standaard uitgevoerd maar dan wel met een trekhaak. Ik vind het vol leer in een 850/V70 wat glad dus ben blij dat ik half leer heb.

Hieronder wat foto's afkomstig van de verkoper; en ja hij mag wel een keer grondig gepoetst worden :)











Aandachtspuntjes:
- gecupte achterband (voorzijde zitten 2 nwe op) --> daar komen twee nieuwe voor
- vulpijp naar tank ietwat poreus dus tot de nok toe voltanken is niet handig --> iemand tips hoe te vervangen?
- beugels einddemper afgebroken dus hangt er nu met een home-made ijzeren beugel onder --> tzt toch maar eens op een wat degelijkere wijze verhelpen
- trekt naar links bij remmen vanaf hogere snelheid --> ik vermoed een draagarmrubber
- inlaatbuis is dicht getaped (zie laatste foto) ---> iemand een idee waar een fatsoenlijk inlaatbuis te halen?
- roostertje re-voor in bumper is weg --> toch maar mistlampset monteren?

Wensenlijstje:
- rolhoes (zit er niet bij), lang leve MP
- setje andere velgen, Perfo's vind ik wel mooi
- achterspoiler
- andere sportiever klinkende uitlaat (als ik toch daarmee aan de slag moet)
- etc.....

The Volvoboy

Nette auto :) Perfo's zijn inderdaad erg mooi, achterspoiler ook. En mistlampen zitten er ook zo in (kwestie van lampjes monteren, 2 relais erin, schakelaar en gaan) ;D

Je hebt btw een 2.5 10V met 144pk. 2.4 140pk is een 20V en pas geleverd vanaf 1999. ;)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

petrolhead2.5

van harte welkom hier weer een lekkere ouderwets degelijke 10v  :eusa_clap: Vorig jaar zijn we ook op corsica geweest, een prachtig eiland maar het is inderdaad niet ondenkbeeldig dat je daar je auto in elkaar rijdt. Eigenlijk was ik best wel blij dat ik daar alles had heel gehouden. Groeten vanuit het oosten  ;D