Bovenste Motorsteun

Gestart door zoefzoefdehaas, 11-11-2004 10:07:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

markvanloo

Citaat van: Reitse op 03-10-2005 00:18:16
probeer es de zoekfunctie, kom je wel wat dingen tegen...

Heb ik idd gedaan, weet nu alles over Powerflex  :), maar nog niet over kosten/gevaren ed. Ik neem aan dat ze het bij de beurt wel checken. Ze willen ook geld verdienen  :P

Er gaat niets boven een rit in de Zoevende Zweed naar Zwolle.

Keesjan

Hoi Mark,

Laten vervangen indien nodig. Het kan scheurtjes in je spruitstuk veroorzaken en dan ben je niet blij.
Kostte bij mij 17 euro incl.
Vervangen duurt plm 10 min. - 30 min.

groeten,
Keesjan

J. Hoeksema

#122
Vandaag besloten om de bovenste motersteun te vervangen voor een exemplaar van Powerflex.
En gelijk maar even een kleine foto impressie gemaakt van de werkzaamheden.
Helaas heb ik alles alleen uitgevoerd dus heb ik tijdens de werkzaamheden geen foto's kunnen maken :-\

Het meeste werk was de oude motorsteun verwijderen!  >:(
Dat ding was knoert hard geworden, uiteindelijk heb ik hem ingezaagd met een beugel ijzerzaag en daarna eruit gebroken met een schroevendraaier.
Uiteindelijk had ik hem eruit!!!! :o  ;D

Het resultaat:


De oude motorsteun: (wat er van over is)


Eerst heb ik aan de linkerkant het nieuwe motorsteunrubber erin gedrukt, dit gaat heel makkelijk aangezien de bus aan die kant taps toe loopt.
Daarna heb het meegeleverde metale busje/buisje er ingedrukt, zodat ik aan de rechterkant het rechterrubber erop kon prikken en die netjes bleef zitten.
Ik heb vervolgens drie lijmklemmen gebruikt om het rechter rubber in houder te persen.
Vervolgens iedere lijmklem steeds een stukje opdraaien zodat het motorrubber geleidelijk naar binnen glijd. Als het motorrubber er aan een kant dreigt uit te glippen, kan je het best een grote platte schroevendraaier gebruiken om voorzichtig het motorrubber aan de zijkant wat naar binnen te drukken (begeleiden) en draai vervolgens de lijmklem aan die kant weer wat strakker.
Uiteindelijk schiet het motorrubber in de motorsteunhouder.

Het resultaat:




Daarna twee MDF plankjes gepakt en met de lijmklemmen het motorrubber stevig in de houder geperst.


Nog even gecontrolleerd of het rubber nu goed in de houder zit.


Na een uurtje werk is dit het resultaat:  ;D ;D ;D


Verder iets meer (mooi) motorgeluid in de auto, maar geen rare trillingen!!!  ;D  8)



Frans Harkema

Perfecte foto's, heel scherp!

Enno

Ik had nu na 9 maand nog steeds van een vibrerend schutbord. Ik heb vorige week de bout van de motorsteun losgemaakt en weer opnieuw vast gezet.

Resultaat, zo goed als trillensvrij zelfs in 1e versnelling boven 4000 toeren.

Voelt verder goed aan.

DopdeDouwer

#125
Wil binnenkort ook de steun vervangen door een orginele volvo steun.
Heb een heleboel prijzen voorbij zien komen van 9euro tot 17,50. De dealer hier vraagt er 21,60 voor maar goed, terwijl ze er bij estateservice 12,50 voor vragen maar misschien zijn die immitatie?

Maar moet de steun nog in een bepaalde positie geplaatst worden. Heb hier al veel gelezen maar dat is me nog even onduidelijk. Maakt het nog uit van welke kant hij er ingeduwd wordt?

Ik heb hier nog een handige manier gevonden wat betreft het persen

Vierkant Rules

thuur

Ik heb 17,50 bij de dealer betaald (weet helaas niet meer of het in of ex BTW was). EstateServices verkoopt veel imitatieonderdelen van Scandcar. Als het een origineel artikel betreft staat het er expliciet bij.

Ja, aan 1 kant is de opening vaak net iets groter dan aan de andere kant ;) Maar dat zie je wel..

Ik kan je trouwens beloven dat het niet perse zo makkelijk hoeft te gaan als die handige manier wat je geeft :-\


Gr 8)

myhobby

Heb in Feb een koprevisie uit moeten (laten) uitvoeren op mijn V70, '99 Diesel Automaat. Sindsdien trilt de auto bij het optrekken/acceleren. Gezien de KM stand van 245K kunnen het mijn inziens 2 oorzaken zijn:

- Motorsteun gemold tijdens revisie kop
- Insteekas(sen) probleem (toevallig rond deze KM-stand opgetreden)

Vraag: Heeft iemand met een Diesel Automaat wel eens last gehad van de bovenste motorsteun of geldt dit onderwerp alleen voor handgeschakelde bakken ?

myhobby

#128
Citaat van: myhobby op 21-06-2006 12:06:03
Heb in Feb een koprevisie uit moeten (laten) uitvoeren op mijn V70, '99 Diesel Automaat. Sindsdien trilt de auto bij het optrekken/acceleren. Gezien de KM stand van 245K kunnen het mijn inziens 2 oorzaken zijn:

- Motorsteun gemold tijdens revisie kop
- Insteekas(sen) probleem (toevallig rond deze KM-stand opgetreden)

Vraag: Heeft iemand met een Diesel Automaat wel eens last gehad van de bovenste motorsteun of geldt dit onderwerp alleen voor handgeschakelde bakken ?

Motorsteun vervangen en probleem is met 90% afgenomen. Trillingen bij bepaalde toerental voel ik echter nog wel (alleen tussen de 2500-3000 toeren), maar zeer beduidend minder. Vandaar nog wat vraagjes:
- Waarom heeft de bevestiging stang een sleuf op de plaats waar de bout door de motorsteun gaat en welke positie moet de bout hebben bij het aandraaien.
- Wat is de kans dat de onderste motorsteun ook vervangen dient te worden n.a.v. een gescheurde boven motorsteun ?

Bvd



Mod edit: quote hersteld

V70R AWD

weet iemand hoelang een rubber gemiddeld meegaat??

Ludo

een originele?, volgens mij ligt dat veelal aan de rijstijl.

een powerflex levenslang.  ;D

thuur

Citaat van: RRemko T5-R op 15-08-2006 11:13:25
weet iemand hoelang een rubber gemiddeld meegaat??

Wat ik hier zo lees, zo'n 70.000km.

Maar dat kan evengoed de helft of het dubbele zijn zoals Ludo beaamt.


Gr ;)

V70R AWD

Maar ik rij heeeeeeel beheerst ;D ;D :-X

VolvoSpecialist

Citaat van: RRemko T5-R op 15-08-2006 18:15:21
Maar ik rij heeeeeeel beheerst ;D ;D :-X

Dan gaat hij (waarschijnlijk) heeeeeeeeeeeel lang mee.   ;D ;D
Meten is weten........ als je weet wat je meet.

V70R AWD

Citaat van: VolvoSpecialist op 15-08-2006 22:19:23
Citaat van: RRemko T5-R op 15-08-2006 18:15:21
Maar ik rij heeeeeeel beheerst ;D ;D :-X

Dan gaat hij (waarschijnlijk) heeeeeeeeeeeel lang mee.   ;D ;D

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Yep :-X :-X