Bovenste Motorsteun

Gestart door zoefzoefdehaas, 11-11-2004 10:07:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

konniekip

#90
Citaat van: Ludo op 30-07-2005 22:10:34
Citaat van: konniekip op 30-07-2005 18:06:56
... kan toch niet zo zijn dat zo'n ding na 3 weken al stuk gaat.

normaal kan dat idd niet.
zijn de onderste motorsteunen nog wel intact?.  

Naja, stuk is een groot woord, er zit wel een minimaal scheurtje weer in het dunnere rubber, maar wel weer een begin dus :(

Andere motorsteunrubbers zal ik morgen controleren... Ik neem aan dat als je onderste motorsteun rechtsvoor of welke andere ook stuk was geweest dat het blok niet meer recht had gehangen? Daarnaast lijkt me dat dat nog wel wat gebonk zou opleveren, zou het niet?

konniekip

In dit  http://www.volvo850forum.com/index.php?board=3;action=display;threadid=5377 topic al even omhooggeschopt. Hier maar nog eens aankaarten: Dus het is NIET erg als het 'membraan' stuk is (is inderdaad maar enkele mm's dik), maar wel dus als de kern gescheurd is...
Bij mij gaat het louter om een scheurtje van zeg 3 mm in het membraan aan de achterzijde.

Reitse

Konnie, foto's zeggen meer dan duizend woorden ;)

M a r c

#93
Citaat van: HJ850 op 30-07-2005 22:04:24
Dan maar mindere levensduur, maar ik vind die Powerflex gewoon 1 groot gerammel en getril. Zelfs de hoofdsteunnen, echt niet fijn. Weg er mee dus  :(

Dan denk ik toch eerlijk dat jouw onderste motorsteunen ook gewoon versleten zijn, want anders kan het nooit zó érg zijn. Ik heb nergens last van en rij al jaren met zo'n Powerflex  ???

Zoiets wellicht:

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Amazon

Scheurtjes in het dunne deel zijn m.i. inderdaad niet van belang. Ik betwijfel ook of dit dunne rubber wel een functie heeft en niet gewoon het gevolg is van een niet goed passende gietvorm.

Mijn dunne rubbertje ;D is al gescheurd zolang ik hem heb, maar naar 70.000 km in 1,5 jaar is de steun nog perfect.
Bigger and better!

Adri

Jongens, kom op nou, natuurlijk zijn die flinterdunne delen rechts en links fabricageresten. Die zullen na de eerste rit of misschien al bij montage stuk gaan, dat is totaal onbelangrijk.

Het gaat om de bevestiging boven en onder!

M a r c

Citaat van: Adri op 04-08-2005 22:38:00
Jongens, kom op nou, natuurlijk zijn die flinterdunne delen rechts en links fabricageresten. Die zullen na de eerste rit of misschien al bij montage stuk gaan, dat is totaal onbelangrijk.

Het gaat om de bevestiging boven en onder!

He he, ik dacht al dat niemand dit door had....  ;D  Gewoon gietresten van de mal.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

HJ850

#97
MH, dank voor foto van onderste motor steun, zal dat nu ook gaan controleren.

Dan moet het dus wel zo zijn dat die eventueel versleten onderste motorrubbers na montage van een Powerflex dus veeeel meer opvallen.  


Hierbij ook even een foto van mijn Powerflex montage, die dus niet erg gemakkelijk ging  :-\ (zie elders op dit forum)  want zit er nu a-symetrisch in en licht beschadigd, hoewel dat alleen de randjes zijn.

Zo ziet het er nog redelijk uit:


maar dichterbij...







thuur

Citaat van: HJ850 op 05-08-2005 08:44:42
MH, dank voor foto van onderste motor steun, zal dat nu ook gaan controleren.

Dan moet het dus wel zo zijn dat die eventueel versleten onderste motorrubbers na montage van een Powerflex dus veeeel meer opvallen.  


Hierbij ook even een foto van mijn Powerflex montage, die dus niet erg gemakkelijk ging  :-\ (zie elders op dit forum)  want zit er nu a-symetrisch in en licht beschadigd, hoewel dat alleen de randjes zijn.

.....


Zijn onderste motorsteun ook snel te controleren?
(Dus zonder wiel eraf, modderkuip eruit en dan met nog een krik in de weer)


Gr 8)

Bas850

Zo bij mij zit hij er ook in, vooral de rechter ging wat moeizaam maar uiteindelijk met 2 plankjes, en draadeind erin kunnen trekken.

Ik heb ze 1 voor 1 erin getrokken en moet zeggen dat de linker er heel simpel in ging met de hand.

Bas
"to finish first, you first have to finish"

HJ850

#100
Citaat van: MH op 31-07-2005 13:18:00
Citaat van: HJ850 op 30-07-2005 22:04:24
Dan maar mindere levensduur, maar ik vind die Powerflex gewoon 1 groot gerammel en getril. Zelfs de hoofdsteunnen, echt niet fijn. Weg er mee dus  :(

Dan denk ik toch eerlijk dat jouw onderste motorsteunen ook gewoon versleten zijn, want anders kan het nooit zó érg zijn. Ik heb nergens last van en rij al jaren met zo'n Powerflex  ???


MH, inderdaad, de onderste motorsteunen waarschijnlijk.
Auto was voor wat andere punten bij een Volvo dealer en ik had meteen gevraagd de conditie van de onderste motorsteun na te kijken. Was dus niet zo best en zijn meteen vervangen. Zij noemen ze overigens de voorste motorsteun.

Helaas hebben ze meteen een aantal zaken uitgevoerd war ik helemaal niet om gevraagd had: o.a. remblokken achter vervangen terwijl ik al een 4-set Ferrodo in bestelling heb elders. En ook maar meteen mijn pas gemonteerde Powerflex vervangen door een Volvo motorsteun!!  :o
Die Powerflex vonden de moteurs daar maar niets...

Dat werd dus even een pijnlijk gesprek >:(, want daar wilde ik natuurlijk helemaal niet voor gaan betalen. Uiteindelijk zijn we er fin. uit gekomen en heb ik mijn Powerflex los mee gekregen (en remblokjes achter voor weinig en op de rest kortingen).

De wijze van monteren bleek wel interessant: gewoon de motorsteun samen met de 'momentarm'-beugel losgehaald en vervangen.
Ik heb nu dus een powerflex gemonterd en wel in de beugel los.


De trilingen zijn zijn nu ook helemaal weg  :P  maar dus ook nu geen Powerflex. Ik ga snel weer de powerflex monteren (hou dan dus een Volvo original met beugel onbeschadigd over) en kan dan het netto effect merken van vervangen voorste (onderste) motorsteun i.c.m. Powerflex.

Nu met foto's:

Oude momentarm met de powerflex kant en klaar gemonteerd



Nieuwe momentarm met org. Volvo motorsteun:






konniekip

hahaha, mooie dealer is dat. De monteurs vinden het niks en halen het er maar uit. Overigens vervangt volvo bijna altijd de beugel + motorsteun. Het is goedkoper. Met het persen zijn ze meer manuren kwijt.

Frans Harkema

Heb vandaag m'n auto laten "chiptunen" bij ET. En passant een experimentele silicone motorsteun laten monteren die qua weerstand het midden houdt tussen de OEM motorsteun van Volvo en de Powerflex. Ik had ervaring met de Powerflex in een eerdere 850, maar was niet zo blij met de fors toegenomen resonanties. Marc had een experimentele motorsteun binnen gekregen uit de V.S. en deze bevalt mij zeer goed! Het kantelmoment is aanzienlijk verkleint, de resonanties zijn amper toegenomen, de gewaardeerde "roffel" is iets sterker geworden (logisch) maar is beslist NIET hinderlijk. Een aanrader voor degenen die twijfelen tussen een OEM steun en een Powerflex.

HJ850

Citaat van: Frans Harkema op 07-09-2005 22:21:03
Heb vandaag m'n auto laten "chiptunen" bij ET. En passant een experimentele silicone motorsteun laten monteren [...] Marc had een experimentele motorsteun binnen gekregen uit de V.S. en deze bevalt mij zeer goed! Het kantelmoment is aanzienlijk verkleint, de resonanties zijn amper toegenomen, de gewaardeerde "roffel" is iets sterker geworden (logisch) maar is beslist NIET hinderlijk. Een aanrader voor degenen die twijfelen tussen een OEM steun en een Powerflex.

foto? En is prijs al bekend en of Marc hem gaat voeren?

Frans Harkema

Citaat van: HJ850 op 08-09-2005 08:40:24
Citaat van: Frans Harkema op 07-09-2005 22:21:03
Heb vandaag m'n auto laten "chiptunen" bij ET. En passant een experimentele silicone motorsteun laten monteren [...] Marc had een experimentele motorsteun binnen gekregen uit de V.S. en deze bevalt mij zeer goed! Het kantelmoment is aanzienlijk verkleint, de resonanties zijn amper toegenomen, de gewaardeerde "roffel" is iets sterker geworden (logisch) maar is beslist NIET hinderlijk. Een aanrader voor degenen die twijfelen tussen een OEM steun en een Powerflex.

foto? En is prijs al bekend en of Marc hem gaat voeren?

Een foto heb ik niet maar de vormgeving en de montage is identiek aan de Powerflex.
Prijs heb ik ook niet daar dit een "try-out" is, maar het zal wel in de buurt van de Powerflex zijn. Voor specificaties zul je even met Marc van ET contact moeten opnemen.