Bovenste Motorsteun

Gestart door zoefzoefdehaas, 11-11-2004 10:07:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Grijze Baksteen

Stof stof...  :eusa_whistle:

Ik heb gisteren ook de paarse powerflex gemonteerd. Man wat een werk! Het oude rubber was zo hard geworden dat er geen beweging meer in te krijgen was  :eusa_wall: Ik heb het uiteindelijk met een scherp steakmes doormidden moeten zagen en het met een beitel eruit gemept.

Die paarse ging er ook niet 123 in zoals in de handleiding stond  :o Vooral de rechterkant is erg lastig. Ik heb het uiteindelijk met heel veel glijmiddel, 3 lijmklemmen, een waterpomptang en heel veel vloeken en oerkracht erin gewurmd. Misschien door de kou zo moeilijk?

Enfin, hij zit nu. Het ziet er nu exact zo uit als in de foto's van dhr. Hoeksema en een geluid!!! Het lijkt wel een V8  :evil: 8)

Trillingen heb ik trouwens amper last van ;)
HeeRRRRRRlijk die 5 cilinder!!!

reneetje

De oude moet je er gewoon uitzagen met een ijzerzaag.

IJzerzaag loshalen uit de beugel , door het verrotte rubber steken en het zaagje weer in de beugel vastzetten en zagen tot het ijzer.
Dit een paar keer doen op verschillende plekken en je duwt hem er zo uit. :eusa_angel:

Voor wat betrefdt een nieuwe heb ik er nu eentje inzitten van IPD, makkelijk te monteren en een gouden tussenweg tussen een powerflex en een orginele. :eusa_dance:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

RATFINK

Citaat van: Grijze Baksteen op 16-12-2007 21:07:34
Die paarse ging er ook niet 123 in zoals in de handleiding stond  :o Vooral de rechterkant is erg lastig. Ik heb het uiteindelijk met heel veel glijmiddel, 3 lijmklemmen, een waterpomptang en heel veel vloeken en oerkracht erin gewurmd. Misschien door de kou zo moeilijk?

Was bij mij net zo, heb op de zaak even dit hulpmiddel gemaakt.

Werkte perfect  :D




ovlov 058

Beetje(veel) WD40 gebruiken en hij glipt erdoor :eusa_shifty:

Grijze Baksteen

Citaat van: reneetje op 16-12-2007 21:16:08
De oude moet je er gewoon uitzagen met een ijzerzaag.

IJzerzaag loshalen uit de beugel , door het verrotte rubber steken en het zaagje weer in de beugel vastzetten en zagen tot het ijzer.
Dit een paar keer doen op verschillende plekken en je duwt hem er zo uit. :eusa_angel:

Voor wat betrefdt een nieuwe heb ik er nu eentje inzitten van IPD, makkelijk te monteren en een gouden tussenweg tussen een powerflex en een orginele. :eusa_dance:

Hij's er al uit hoor, maar toch bedankt voor het advies. Ik heb het rubber er ook uitgezaagd met een steakmes, maar dat ging bij mij niet zo makkelijk.. Op zich niet vreemd, want het bijna 14 jaar oude rubbertje was een blokje beton geworden en zat aan alle kanten vastgeplakt aan het metaal..

Ik vind de paarse powerflex zo in de praktijk trouwens alles behalve storend. De motor brult bij mij alleen wat meer als je vol gas geeft in z'n 1, 2 en 3... in hogere versnellingen hoor je hem niet meer. Verder voel je heel goed dat de motor minder kantelt. Dit is voornamelijk merkbaar bij een snel gas/gas los.

Als je hem een beetje op toeren houdt, 3300 tot 6000 rpm, dan klinkt hij echt als een rauwe V8! Ik vind het een behoorlijk verslavend geluidje :evil: Het is alleen niet erg bevorderlijk voor de toch al niet te malse draaikolk in mijn benzinetank ;)
HeeRRRRRRlijk die 5 cilinder!!!

tackle

effe gechecked, de motorsteun van mijn s70 is dus aan het scheuren.
Nou heb ik geen R maar heeft het meerwaarde om een powerflex steun in een tienklepper te plaatsen? Of is dat alleen praktisch voor R's of t-5's?

Jeroentjuh

Citaat van: tackle op 20-03-2008 21:21:50
effe gechecked, de motorsteun van mijn s70 is dus aan het scheuren.
Nou heb ik geen R maar heeft het meerwaarde om een powerflex steun in een tienklepper te plaatsen? Of is dat alleen praktisch voor R's of t-5's?

Tis wat je zelf wil, klinkt wat meer racy en ze gaan niet meer kapot....

tackle

moet je ze allemaal vervangen? Of kan ik volstaan met de bovenste.

Jeroentjuh

Citaat van: tackle op 20-03-2008 21:38:23
moet je ze allemaal vervangen? Of kan ik volstaan met de bovenste.

Alleen de bovenste hoor, de rest is toch niet kapot ;)

volvoc70T5

nu heb ik ook dat als ik gas plots los laat en weer gas geef dat ik een schok voel de door de auto alsof hij hem heel hard aanpakt..

kan dit dus ook die bovenste motorsteun zijn.. heb er wel naar gekeken maar zag er naar mijn mening nog wel goed uit.

thuur

Citaat van: Jeroentjuh op 20-03-2008 21:41:54
Citaat van: tackle op 20-03-2008 21:38:23
moet je ze allemaal vervangen? Of kan ik volstaan met de bovenste.

Alleen de bovenste hoor, de rest is toch niet kapot ;)

Ik heb op de sleuteldag die 2 'potten' vervangen op het subframe. De oude waren zo ver ingezakt dat de stalen kabel vanzelf van de steun viel :o Bovendien enorm veel scheurtjes (nog niet lek) en ik had al eerder de opmerking gekregen dat ze "erg slap" waren.

Behoorlijk verschil, het schokken tijdens het schakelen is zo goed als verdwenen en de motor schudt ook niet meer zo extreem bij het stilleggen. Mag ook wel voor het geld :eusa_shifty:


Gr 8)

Enno

Citaat van: thuur op 23-03-2008 18:57:33
[Ik heb op de sleuteldag die 2 'potten' vervangen op het subframe. De oude waren zo ver ingezakt dat de stalen kabel vanzelf van de steun viel :o Bovendien enorm veel scheurtjes (nog niet lek) en ik had al eerder de opmerking gekregen dat ze "erg slap" waren.

Behoorlijk verschil, het schokken tijdens het schakelen is zo goed als verdwenen en de motor schudt ook niet meer zo extreem bij het stilleggen. Mag ook wel voor het geld :eusa_shifty:

Gr 8)

Ik heb dit klusje bij de 850 recentelijk laten uitvoeren. Wat was je kwijt dan voor deze 2 "potten"?....

Ik heb ze via IPD over laten komen. Prijs viel me eigenlijk wel mee. Resultaat is meer vibraties & een blok dat zogoed als vast geklonken licht aan het subrframe. Ik vermoed dat scantech & APA/URO steunen stugger zijn dan origineel. Last van schokkende automaat heb ik geen last meer van.

tackle

#147

even vraagje nog, is het bij een handgeschakelde bak net zo?

Ludo

Citaat van: volvoc70T5 op 22-03-2008 09:55:02
nu heb ik ook dat als ik gas plots los laat en weer gas geef dat ik een schok voel de door de auto alsof hij hem heel hard aanpakt..

kan dit dus ook die bovenste motorsteun zijn.. heb er wel naar gekeken maar zag er naar mijn mening nog wel goed uit.

boven zitten 2 motorsteunen.
1 boven de motor en 1 tegen het shutbord, op dezelfde steun.
ook die bij de D riem kan dit schokken veroorzaken.

thuur

Citaat van: Enno op 23-03-2008 20:31:28
Ik heb dit klusje bij de 850 recentelijk laten uitvoeren. Wat was je kwijt dan voor deze 2 "potten"?....

Rond de 100 euro per steun, uiteraard met clubkorting.

Ik heb heel bewust voor origineel gekozen, imitatie zag ik ze voor ca. 75 euro, prijsverschil is me te laag om dan het 'risico' van imitatie te nemen. 'Risico' omdat ik al tijden aan het experimenteren ben met diverse steunen en leveranciers. Daarbij wil ik dat het gewoon goed is en niet binnen 2 jaar dezelfde moeren en bouten moeten losdraaien..

De steun bij de distributie is origineel in (uit mijn hoofd) 8 varianten te krijgen. Ik wil er zeker van zijn dat ik de juiste stugheid heb zodat ik de overige steunen niet overmatig belast. Ook hier origineel, zit er ca. een jaar in. Dit loste het schokken bij mijn T5 niet op, terwijl dit wel het geval was bij mijn GLE. Beide handbak.

De bovenste steun zit er nu ca. 2+ jaar in, wederom origineel. De Scantech-variant is maar iets goedkoper, maar is wel makkelijker te monteren zonder pers. De PU bussen zijn al snel te hard voor een daily driver, al hoor ik de laatste tijd goede ervaringen met de IPD variant. Hier kun je het makkelijkst wat proberen, ze scheuren vrij snel (guestimate 70dkm) en zijn niet duur. Het gaat mij dan vooral over het geluidsniveau: ik heb nu een 3" DP en dat vind ik wel hard zat zo, als ik herrie wil maken koop ik wel een Golf zonder knalpot..

De baksteun verminderde het schokken wel, het was minder extreem. Maar helemaal opgelost was het niet. Moet wel zeggen dat het geen nieuwe baksteun was, meer een tijdelijke oplossing omdat de mijne echt aan stukken lag. Ik wacht nog op recensies over de IPD variant, dat lijkt mij wel een heel aantrekkelijke optie nl.


Gr 8)