Bovenste Motorsteun

Gestart door zoefzoefdehaas, 11-11-2004 10:07:08

Vorige topic - Volgende topic

Jasper M

Grrr ook bezig geweest met het vervangen van het bovenste motorrubber. Eruit ging wel aardig, met een poulietrekker/duwer en een stanley mes ging dat vrij voorspoedig. Rubber bleek geheel volgens verwachting aardig verrot te zijn, dus hiep hoi snel die nieuwe erin!

..

Continu schiet ie er scheef in!!  >:( Maak gebruik van het systeem met 2 plankjes en een draadeind + wat vaseline op zowel het rubber als de steun, maar verloor echt mn geduld met dit klusje :P Morgen nog maar eens proberen, kijken of ik em nu wel recht kan houden...

elmarconi

Citaat van: Jasper M op 06-03-2010 18:37:15
Grrr ook bezig geweest met het vervangen van het bovenste motorrubber. Eruit ging wel aardig, met een poulietrekker/duwer en een stanley mes ging dat vrij voorspoedig. Rubber bleek geheel volgens verwachting aardig verrot te zijn, dus hiep hoi snel die nieuwe erin!

..

Continu schiet ie er scheef in!!  >:( Maak gebruik van het systeem met 2 plankjes en een draadeind + wat vaseline op zowel het rubber als de steun, maar verloor echt mn geduld met dit klusje :P Morgen nog maar eens proberen, kijken of ik em nu wel recht kan houden...

Draadeind van fatsoenlijke dikte gebruiken. Zitten er wel gaten rond 25 in de plankjes? Dan pas steunt 'ie af op de buitenkant van de demper, anders op het uitstekende middendeel...

Teflonspray royaal gebruiken...
--
Autogas Inside . . .

Kali-Integrali

Ik heb hem eergisteren vervangen met twee plankjes en een kleine bankschroef.
Eerste paar keer ging hij ook scheef. Derde keer heel voorzichtig en langzaam gedaan, telkens als hij neigde iets scheef te trekken heb ik hem anders in de bankschroef gezet.

Ik had overigens de beugel van het blok afgehaald, kon ik het lekker in de schuur doen.

Succes, gr-Martijn

Jasper M

Citaat van: elmarconi op 06-03-2010 18:57:28
Citaat van: Jasper M op 06-03-2010 18:37:15

..

Draadeind van fatsoenlijke dikte gebruiken. Zitten er wel gaten rond 25 in de plankjes? Dan pas steunt 'ie af op de buitenkant van de demper, anders op het uitstekende middendeel...

Teflonspray royaal gebruiken...
Klopt. Op een gegeven moment doet ie dat sowieso wel natuurlijk, maar dat zou inderdaad beter moeten gaan!

Ga het proberen, bedankt.

@Kali: heb gekeken hoe die plaat los moet, maar dan moet de rotor en de hele handel er eerst af, dus ga eerst nog even proberen of ik het op deze manier voor elkaar krijg!

Jasper M

Citaat van: thuur op 29-07-2005 22:41:09
Citaat van: konniekip op 29-07-2005 18:18:53
Jongens, geloof het of niet, maar de bovenste motorsteun die ik 3 weken geleden gemonteerd heb, is nu al weer kaduuk :D Ongeloofelijk. Hij is niet helemaal stuk, maar aan de achterkant is het dunnere rubber alweer door. Kan ik Volvo hier op aanspreken? Misschien toch een powerflex?

Had je het pijltje richting de punt wijzen en de bolle kant richting het schutbord?

Gr 8)
Zou je iets specifieker kunnen zijn over de 'richting' van het rubber??

Kali-Integrali

Citaat van: Jasper M op 07-03-2010 14:49:47
Citaat van: thuur op 29-07-2005 22:41:09
Citaat van: konniekip op 29-07-2005 18:18:53
Jongens, geloof het of niet, maar de bovenste motorsteun die ik 3 weken geleden gemonteerd heb, is nu al weer kaduuk :D Ongeloofelijk. Hij is niet helemaal stuk, maar aan de achterkant is het dunnere rubber alweer door. Kan ik Volvo hier op aanspreken? Misschien toch een powerflex?

Had je het pijltje richting de punt wijzen en de bolle kant richting het schutbord?

Gr 8)
Zou je iets specifieker kunnen zijn over de 'richting' van het rubber??

het pijltje moet aan de ene kant omhoog wijzen, aan deze kant zit er een stip (verdikking) op de beugel. Daar moet de pijl naar wijzen. De andere kant wijst de pijl dan naar beneden, daar staat ook een soort stip, maar die aan de bovenkant is beter te zien.

Met de zoekfunctie heb ik al een een afbeelding gevonden, maar dat mag je zelf even zoeken, veel te veel topics ;D

Jasper M

Nou echt, ik weet niet wat er aan mankeert hoor. Heb een nieuwe tool gemaakt met dikker schroefdraad (precies de binnendiameter van de bus in het rubber) en 2 mdf plankjes met een gat 25 erin. Aan weerszijden een goede sluitring met een moer en draaien maar. Ondertussen flink met een smeermiddeltje erop zitten spuiten (soort WD40 is het) maar, hoewel minder snel, die @#$$#%-steun schiet op een gegeven moment gewoon scheef!

Was er aardig klaar mee dus dacht ik sleep em even naar een garage, geef daar beetje geld en RIJ vervolgens naar huis, maar zul je net zien dat er in dit gristendorp inmiddels ook op zaterdagmiddag gerust moet worden.

Iemand met motorsteunperservaring in omgeving Ede vanmiddag/morgen toevallig niets te doen en bereid een helpende hand te bieden?

Jasper M

Hij zit erin! Met een flinke bankschroef en wat hulpstukken was het zo gepiept.

Volvobug; ontzettend bedankt! Was gezellig en interessant om te zien waar je zoal mee bezig bent! :eusa_clap:

850Tim

Is het een dure kwestie om alle steunrubbers te laten vervangen.....?
Simply the best.......

SirRutte

Bijna alles wat je 'laat doen' is duur..

volvobug

Citaat van: Jasper M op 14-03-2010 11:35:28

Volvobug; ontzettend bedankt! Was gezellig en interessant om te zien waar je zoal mee bezig bent! :eusa_clap:

Geen dank! En, altijd leuk als er belangstelling is. Ik neem aan dat de steun inmiddels alweer gemonteerd is.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

850Tim

Citaat van: SirRutte op 14-03-2010 14:06:57
Bijna alles wat je 'laat doen' is duur..

;) ja klopt, laat ik het anders vragen: wat zal het ongeveer kosten om de motorsteunrubbers te laten vervangen.
Simply the best.......

Ludo

Bij de Volvodealer?.
Voor en achterste steun, 250 euro.
Distributiezijde, 90 euro.
Bovenste steun, 70 euro.
Schutbord, 40 euro.
Werkloon, uurtje of 3.

Is een gokje hé...  ;D

850Tim

Simply the best.......

thuur

Citaat van: Ludo op 14-03-2010 21:15:23
Bij de Volvodealer?.
Voor en achterste steun, 250 euro.
Distributiezijde, 90 euro.
Bovenste steun, 70 euro.
Schutbord, 40 euro.
Werkloon, uurtje of 3.

Is een gokje hé...  ;D

Ik heb laatst voor de distri-steun 130 euro afgetikt..

3 uur ga je ook niet redden met die 2 potten op het subframe erbij.

Gr :-\