Brandschade en dan total loss

Gestart door RJvT1961, 15-08-2013 17:56:08

Vorige topic - Volgende topic

de geneRaal

misschien Dirk of Arjen850 nog wat deeltjes hebben liggen  ;)
Blackstone under construction

henry classic v70

Bedenk wel dat verz.mij altijd erg moeilijk doen als het op uitkeren aankomt, ze proberen echt om daar onderuit te komen.
Je zou je kunnen afvragen hoe de wagen van de tegenpartij dan spontaan in de fik kan vliegen, dus een deskundig onderzoek lijkt me hier zeker op z'n plaats. Laat je niet afschepen met de redenering van de tegenpartij!

Immers als er geen techn. mankement zou zijn en geen brandstichting hoe kan zo'n voertuig dan spontaan gaan branden? Lijkt mij kompleet onlogisch...

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

RBR

Eigenlijk wel vreemd dat een wagen spontaan in brand kan vliegen zonder een technisch mankement  :eusa_eh:
Of heeft Toyota een grote ontwerpfout gemaakt?

edit: Henry was me net voor  :eusa_doh:
S60 T5M 350pk "RS350"

cornelis-b

Ten alle tijden de tegenpartij aansprakelijk stellen voor de schade en desnoods de rechtsbijstand inschakelen. Als deze Toyota niet naast jou wagen had gestaan was er niets gebeurt. Door de brand aan / in de Toyota heb jij schade opgelopen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

hertogjan6

het MOET wel een kortsluiting zijn geweest zijn!

want een brandstichting zal vaker voor komen of voor gaan komen in wijk/omstreken

weet je toevallig ook wie de eigenaar Was van die Toyota?
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

The Volvoboy

Inderdaad, zeker kortsluiting in de batterijen van een Prius ::)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

hertogjan6

Citaat van: The Volvoboy op 16-08-2013 00:36:49
Inderdaad, zeker kortsluiting in de batterijen van een Prius ::)
die ontploffen die moet je anders wel geoord hebben

waren er ook geen getuigen bij die iets gezien of te melden had? toch iemand had de politie gebeld?

als je in het centrum woont hangen daar dan geen camera's?

RJvT1961

Het was een tamelijk gedateerde Toyota Selica. Ik heb contact met de eigenaar en samen de schadeformulieren ingevuld. Er was politie en brandweer bij en de politie heeft de auto onderzocht op technische mankementen en brandstichting. Van beide zijn geen sporen te vinden.  Er waren geen getuigen bij het ontstaan van de brand (3 uur 's nachts)
De verzekering van de tegenpartij zegt alleen uit te keren als er door mij of een door mij ingeschakelde expert een verwijtbaar handelen aangetoond kan worden. Dat wordt erg moeilijk bij een totaal afgefikte auto. Stel, er zou kortsluiting zijn door een schroeiende draad, hoe kan ik dit nu nog aantonen.
De eigenaar van de Toyota krijgt wel uitgekeerd, want die had WA met beperkt casco. Dat maakt het allemaal zo extra wrang.

hertogjan6

Citaat van: RJvT1961 op 16-08-2013 00:49:37
Het was een tamelijk gedateerde Toyota Selica. Ik heb contact met de eigenaar en samen de schadeformulieren ingevuld. Er was politie en brandweer bij en de politie heeft de auto onderzocht op technische mankementen en brandstichting. Van beide zijn geen sporen te vinden.  Er waren geen getuigen bij het ontstaan van de brand (3 uur 's nachts)
De verzekering van de tegenpartij zegt alleen uit te keren als er door mij of een door mij ingeschakelde expert een verwijtbaar handelen aangetoond kan worden. Dat wordt erg moeilijk bij een totaal afgefikte auto. Stel, er zou kortsluiting zijn door een schroeiende draad, hoe kan ik dit nu nog aantonen.
De eigenaar van de Toyota krijgt wel uitgekeerd, want die had WA met beperkt casco. Dat maakt het allemaal zo extra wrang.

nou dat is fijn misschien heeft hij hem zelf wel in de brand gestoken dat hij zijn Toyota zat is/was

ben jij er mooi de dupe van nu! stel nou dat hij helemaal was afgefikt! wat had je dan gedaan ;) maar dit is ook een zwar kl*te gevoel wat je hebt al kan ik dat best begrijpen (mijne was er ook al bijna niet meer geweest ;) )

Julian

Citaat van: hertogjan6 op 16-08-2013 00:57:31
Citaat van: RJvT1961 op 16-08-2013 00:49:37

nou dat is fijn misschien heeft hij hem zelf wel in de brand gestoken dat hij zijn Toyota zat is/was

ben jij er mooi de dupe van nu! stel nou dat hij helemaal was afgefikt! wat had je dan gedaan ;) maar dit is ook een zwar kl*te gevoel wat je hebt al kan ik dat best begrijpen (mijne was er ook al bijna niet meer geweest ;) )

Aangezien het om een Toyota gaat zou ik dat best nog wel kunnen begrijpen...............  ;D

Wel klote dat hierdoor jouw 850 ook schade heeft opgelopen... Komt nog eens bij dat hij alles netjes uitbetaald krijgt en jij geen cent, terwijl die brand door zijn ouwe barrel is ontstaan.
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

henry classic v70

Waarom zou een expert, die jij moet inschakelen, moeten kunnen aantonen dat de tegenpartij verwijtbaar is?
Zijn wagen is spontaan in de brand gevlogen, dat kan niet zomaar en moet er een mankement zijn geweest op wat voor 'n manier dan ook. Daardoor heeft jou wagen flinke schade opgelopen. Het kan niet zo zijn dat jij opdraait voor je eigen schade ook al ben je zelf alleen WA verzekerd. Het verwijt ligt bij de tegenpartij, laat je niet afschepen door die verz.mij. want zoals ik al berichtte vinden ze het erg lastig uit te keren (en dat lukt ze veel te vaak, in vast bijten en net zolang doorgaan tot ze de schade betalen > heb ik ook gedaan en scheelde mij €1250,= die ze achteraf wél hebben betaald)
En bij een totaal afgebrande wagen kun je inderdaad niet meer achterhalen wat de oorzaak is.... maar dat er iets niet goed was is wel duidelijk.
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

cornelis-b

Citaat van: henry classic v70 op 16-08-2013 01:06:00
Waarom zou een expert, die jij moet inschakelen, moeten kunnen aantonen dat de tegenpartij verwijtbaar is?
Zijn wagen is spontaan in de brand gevlogen, dat kan niet zomaar en moet er een mankement zijn geweest op wat voor 'n manier dan ook. Daardoor heeft jou wagen flinke schade opgelopen. Het kan niet zo zijn dat jij opdraait voor je eigen schade ook al ben je zelf alleen WA verzekerd. Het verwijt ligt bij de tegenpartij, laat je niet afschepen door die verz.mij. want zoals ik al berichtte vinden ze het erg lastig uit te keren (en dat lukt ze veel te vaak, in vast bijten en net zolang doorgaan tot ze de schade betalen > heb ik ook gedaan en scheelde mij €1250,= die ze achteraf wél hebben betaald)
En bij een totaal afgebrande wagen kun je inderdaad niet meer achterhalen wat de oorzaak is.... maar dat er iets niet goed was is wel duidelijk.

Plus één
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

BBS

Hoe kloten het ook is, maar ik liet het er echt niet bij zitten.
Ik zou hoe dan ook de tegenpartij aansprakelijk stellen en jouw maatschappij ervan op de stellen dat je je schade betaald wilt zien worden.
Dit mondeling én schriftelijk melden. En gewoon je poot stijf houden!
Volvoloos....

Ben

En het lijkt me de taak van jouw tussenpersoon om dat voor jou te regelen.

Marc O.

Bij welke maatschappij is tegenpartij verzekerd?
...The Nile isn't just a river in Africa...