Trotse eigenaar van een 850-R

Gestart door vdeweerd, 10-10-2013 09:38:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Boeijke

Mooie auto hoor, en gefeliciteerd!

cornelis-b

427 is echt een prachtige kleur :eusa_dance:
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

vdeweerd

Eerste vraag hierbij dan maar...de stuurkogel aan de rechterkant vervangen is dat te doen? Vond de stuurkogels voor 17,50 per stuk op internet, bij de garage vroegen ze 110 per kant, wel incl montage, maar goed

ThuurC

Citaat van: vdeweerd op 11-10-2013 11:57:27
Eerste vraag hierbij dan maar...de stuurkogel aan de rechterkant vervangen is dat te doen? Vond de stuurkogels voor 17,50 per stuk op internet, bij de garage vroegen ze 110 per kant, wel incl montage, maar goed

Of het zelf te doen is weet ik niet (Ongetwijfeld wel als je handig bent en materialen bezit/aan kan komen). Echter een eerste tip van mijn kant: weeg goed af welke onderdelen je OEM (origineel) en welke je 'aftermarket' gebruikt. In het geval van een stuurkogel durf ik geen uitspraken te doen over de beste keuze.
Sommige zaken gaan origineel Volvo echter zó veel langer mee dat je beter even kan investeren cq niet bezuinigen. Ik weet dat dit soms lastig is, voor mijzelf is die keuze soms ook weer even slikken, maar je roffel blijft er zoveel langer 'houdbaar' door. Niet voor niets zijn het zulke goede auto's, af fabriek zit er alleen maar origineel spul is (Of Bosch, maar je snapt me ;) ). Dat wordt nog wel eens vergeten.

Anyway: mooie wagen en heel veel plezier ermee! Dat gaat zeker lukken denk ik.

UserID6342

Citaat van: vdeweerd op 11-10-2013 11:57:27
Eerste vraag hierbij dan maar...de stuurkogel aan de rechterkant vervangen is dat te doen? Vond de stuurkogels voor 17,50 per stuk op internet, bij de garage vroegen ze 110 per kant, wel incl montage, maar goed

Waarom niet ?  Heb net vandaag bij iemand van een T-5 het spoorstangeind / binnenste stuurkogel en buitenste stuurkogel vervangen links en beide zijn van Delphi.  Qua onderdelen voor 5 tientjes klaar.  Heb alleen de binnenste moeten vervangen omdat de buitenste compleet erop vastgerot zat en niet los te krijgen was.

vdeweerd

Citaat van: Dirk342 op 11-10-2013 15:01:44
Citaat van: vdeweerd op 11-10-2013 11:57:27
Eerste vraag hierbij dan maar...de stuurkogel aan de rechterkant vervangen is dat te doen? Vond de stuurkogels voor 17,50 per stuk op internet, bij de garage vroegen ze 110 per kant, wel incl montage, maar goed

Waarom niet ?  Heb net vandaag bij iemand van een T-5 het spoorstangeind / binnenste stuurkogel en buitenste stuurkogel vervangen links en beide zijn van Delphi.  Qua onderdelen voor 5 tientjes klaar.  Heb alleen de binnenste moeten vervangen omdat de buitenste compleet erop vastgerot zat en niet los te krijgen was.
Ik heb tot nu toe niet echt heel veel meer gedaan als een band verwisselen;) opzich is mijn inzicht nog wel goed in dit soort dingen, misschien dat het mijzelf lukt met een soort handleiding of filmpje op YT

petrolhead

#36
Gefeliciteerd met je prachtige R en met je verjaardag!

benjy

Let bij het vervangen op de aantal slagen van het schroefdraad (tellen) of precies opmeten want anders moet je opnieuw uitlijnen.

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

vdeweerd

Mijn auto begint vaker en meer rare en aparte geluiden te maken, nu ben ik zelf niet zo handig, kan uiteraard wel genoeg zelf doen als er iemand een paar aanwijzingen heeft, is er heel misschien iemand in de omgeving van Nunspeet, die het leuk vind om eventueel een stukje met mijn auto te rijden en zijn bevindingen te kunnen geven, wat er aan gedaan moet worden etc die ook handig is en de kennis heeft om wat uit te kunnen leggen van het een en ander?

arjen850

Citaat van: vdeweerd op 18-01-2014 15:41:17
Mijn auto begint vaker en meer rare en aparte geluiden te maken, nu ben ik zelf niet zo handig, kan uiteraard wel genoeg zelf doen als er iemand een paar aanwijzingen heeft, is er heel misschien iemand in de omgeving van Nunspeet, die het leuk vind om eventueel een stukje met mijn auto te rijden en zijn bevindingen te kunnen geven, wat er aan gedaan moet worden etc die ook handig is en de kennis heeft om wat uit te kunnen leggen van het een en ander?

Nunspeet- Apeldoorn is te overzien. Je mag volgende week rustig even langs komen.

vdeweerd

Dat is inderdaad te overzien, als ik je in Eem Prive berichtje anders even kan laten weten wanneer het je het beste zou uitkomen e.d zou het al fijn vinden als er iemand met een beetje kennis er naar kan kijken etc. :)