850-R 380.000 VERKOCHT!

Gestart door vdeweerd, 15-10-2013 14:06:55

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

motorsteun kan je zo bij dealer halen. max 20 euro uit mijn hoofd. Montage is wel te doen met een draadeind en 2 platen hout of metaal(of persen)

vdeweerd

Motorsteun en stuurkogel vandaag besteld bij Nordicar, 2 dagen rustig rijden moet goed gaan kan vrijdag de nieuwe motorsteun erin, vh weekend kijken voor de stuurkogel, als deze is vervangen kan de auto weer worden uitgelijnd, hopen dat de band dan langer meegaat en de auto niet meer naar rechts trekt.
Vanavond bezig met de grill, logo en het r logo blijven chrome, rest van de grill zwart

hertogjan6

Citaat van: vdeweerd op 13-11-2013 14:45:58
Motorsteun en stuurkogel vandaag besteld bij Nordicar, 2 dagen rustig rijden moet goed gaan kan vrijdag de nieuwe motorsteun erin, vh weekend kijken voor de stuurkogel, als deze is vervangen kan de auto weer worden uitgelijnd, hopen dat de band dan langer meegaat en de auto niet meer naar rechts trekt.
Vanavond bezig met de grill, logo en het r logo blijven chrome, rest van de grill zwart
laat de rand ook chroom! ;) helemaal is niet  8)  ;)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

vdeweerd

vind een rand van chroom nou niet echt mooi om eerlijk te zijn, wilde mn ramen ook tinten maar als ik dat zo lees sla ik dat stukje even over denk ik, geduld heb ik al niet haha

hertogjan6

Citaat van: vdeweerd op 14-11-2013 11:29:53
vind een rand van chroom nou niet echt mooi om eerlijk te zijn, wilde mn ramen ook tinten maar als ik dat zo lees sla ik dat stukje even over denk ik, geduld heb ik al niet haha
dan kan je zo naast mijn pa gaan zitten haha ;D.. als je een garage tot beschikking hebt (kan krijgen) ga je er veel meer plezier in krijgen ;D het meeste geduld verlies je aan dat bijvoorbeeld de zon in je bakkes schijnt/stof aan blijft trekken/en dat er te veel wind staat ;D
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

vdeweerd

Grill is zwart, moet nog een extra laag overheen en een blanke beschermlaag, daarna logo terug maar even voor het idee..

vdeweerd

Rubber bovenste motorsteun binnen samen met de rechter stuurkogel, mochten jullie tips en trucs hebben of bijzonderheden waar ik op moet letten, dan hoor ik dit graag:)

Piet

Citaat van: vdeweerd op 18-11-2013 08:26:16
Rubber bovenste motorsteun binnen samen met de rechter stuurkogel, mochten jullie tips en trucs hebben of bijzonderheden waar ik op moet letten, dan hoor ik dit graag:)
http://i1288.photobucket.com/albums/b488/vdeweerd/null_zpsbcd6a158.jpg

Motorsteun rubber een nachtje in de vriezer maakt montage wel makkelijker.Een beetje zuurvrije vaseline ook.
Even opletten hoe je hem momteer, er staat een pijltje op het rubber wat naar voren moet wijzen.
Handig is om het hele ding waar ie in moet er even af te halen, dan kun je het rubber in de bankschroef met een plaat aan weerszijden van het rubber er in persen.

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: Piet op 18-11-2013 10:03:55
Even opletten hoe je hem momteer, er staat een pijltje op het rubber wat naar voren moet wijzen.

Of naar boven? Op de steun zit toch een 'richtpuntje'?
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

vdeweerd

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 18-11-2013 11:29:21

Ik heb inderdaad een pijl op de steun en een op het rubber, op het rubber staat hij links naar voren en rechts naar achter of vise versa

vdeweerd

Tussendoor even de schijven heel licht geschuurd en de blokken ook, de remmen piepen nu niet meer:) kopervet werd afgeraden omdat het een auto met Abs betrof, de beste man vertelde mij dat schuren kon helpen en dan ook licht de schijven zelf, anders krijg jet het effect van glas op glas qua structuur, anyway het heeft geholpen!

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: vdeweerd op 18-11-2013 13:27:10
Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 18-11-2013 11:29:21

Ik heb inderdaad een pijl op de steun en een op het rubber, op het rubber staat hij links naar voren en rechts naar achter of vise versa

Hmmm, toch eens kijken of ik hem er indertijd dan wel goed ingezet heb.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

vdeweerd

Hier het versleten rubber:

En hier het nieuwe rubber:

vdeweerd

Iemand nog tips voor het remmen? Ze beginnen nu weer te piepen na 10km rijden, ik dacht het is eindelijk over, maar helaas, ze piepen weer

Jan_D.

Als het de achterremmen zijn: zijn de anti-piepplaatjes gemonteerd??