850-R 380.000 VERKOCHT!

Gestart door vdeweerd, 15-10-2013 14:06:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

toppertje

#90
Citaat van: V70geRwin op 25-01-2014 23:29:50
Citaat van: toppertje op 25-01-2014 22:40:03
Citaat van: vdeweerd op 25-01-2014 22:30:04
Haha sorry jongens, deze was inderdaad eerder geplaatst! Zal hem eraf halen;)

raar dat je hem dan eerst te koop zet,en dit dan niet meld hier(is niet verplicht,maar toch..)


pf, relax man, jij slaat zeker ook eerst voordat je vraagt of je wel de juiste persoon voor je hebt?

mwoah,ben niet zo vh slaan eigenlijk.
maar vind die aanname van je wel grappig..

vdeweerd

Vandaag wordt er hopelijk een diagnose gesteld, hoe dan ook, iets met de krukas kan niet echt meevallen.
Probeer voor mezelf op een rijtje te zetten wat de opties en kosten zijn.
1. Auto in deze staat verkopen aan een handig persoon die dit zelf in zijn vrije tijd kan oplossen, wat zou de auto dan nog waard zijn?
2. Kijken voor een ruilmotor, maar wat zijn hier de kosten van?
3. Repareren, maar dan gaat het al hard richting de 1500€ aan kosten.
4. Auto in onderdelen verkopen.
Al met al blijft dit balen, bij aanschaf is de auto grondig nagekeken, en bleek dit een goede koop te zijn, mede doordat ik de vorige eigenaar goed ken, en zo ongeveer elk factuurtje vanaf het begin erbij zit.

henry classic v70

Als je een ruilmotor zelf in- en uit kan bouwen zijn de kosten beperkt tot het vinden van een goede motor, immers zoals jezelf aangeeft is elk factuurtje aanwezig dus weet je ook wat er zoal aan de wagen is vervangen.
Koop je iets anders dan zit je eigenlijk met hetzelfde debacle; investeren in aanschaf, achterstallig onderhoud aanpakken èn kun je binnen in de motor kijken. Gewoon een goede motor zoeken en die erin planten, de enige kosten buiten de motor is tijd en kennis...
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

hertogjan6

Citaat van: henry classic v70 op 26-01-2014 13:46:14
Als je een ruilmotor zelf in- en uit kan bouwen zijn de kosten beperkt tot het vinden van een goede motor, immers zoals jezelf aangeeft is elk factuurtje aanwezig dus weet je ook wat er zoal aan de wagen is vervangen.
Koop je iets anders dan zit je eigenlijk met hetzelfde debacle; investeren in aanschaf, achterstallig onderhoud aanpakken èn kun je binnen in de motor kijken. Gewoon een goede motor zoeken en die erin planten, de enige kosten buiten de motor is tijd en kennis...
ben het helemaal met je eens! zonde om zo'n knappe R weg te doen met! die technisch in orde is (op het blok na uiteraard!)

verder worden deze Ren in 427 niet/nooit veel meer aangeboden! en zijn deels al uit elkaar getrokken! :(
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

vdeweerd

Helaas mis ik de kennis, en om de kennis te kopen in de zin van ik laat dit doen ben ik al gauw zo'n 1000-1500 verder. Ik wacht een redelijk bod af, het liefst van iemand van het forum die de auto nog een nieuw leven kan geven, baal er nog steeds van :(

toppertje

vraagprijs van €750 gisteravond is al
opgeschroefd naar €1000 zag ik

hertogjan6

Citaat van: toppertje op 27-01-2014 07:44:54
vraagprijs van €750 gisteravond is al
opgeschroefd naar €1000 zag ik
das geen geld! Geen forumlid in de Buurt die je kan helpen met blok ombouw..kennis genoeg hier op forum!??
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

vdeweerd

#97
De auto staat nu weer bij mij thuis, korte diagnose kon niet direct gesteld worden, krukas zou in orde zijn, of in ieder geval zou deze niet direct vervangen hoeven worden, was iets kleiners met betrekking tot een soort hoes of omhulsel van het lager? Lagerschalen? Ik heb geen idee met mijn kennis van 0,0
Olie is bijgevuld, ligt een wit kleed onder het is nu kijken waar en hoeveel olie er wegloopt.
Klopt ik heb de prijs aangepast aan het hoogste bod, dus dan wordt het weer bieden vanaf het hoogst geboden bod.

BBS

Ik zou eerst kijken wat er nu écht aan de hand is, en als het inderdaad iets "kleins" is en relatief simpel te vervangen is dan liet ik hem maken en er lekker nog een poosje in doorroffelen :D

In de omgeving van Nunspeet zitten enkele forummers die misschien wel een diagnose kunnen stellen :eusa_think:
Volvoloos....

vdeweerd

De olie bijvullen en kijken waar en hoe snel het lekt was het advies om zelf even te doen thuis, ze wilden wel uitgebreider gaan kijken naar de motor maar dan kost het mij alweer 250€
Als iemand nog een ander idee heeft hoor ik dit graag

toppertje

voor €500 heb je weer een andere motor(volgens jou adv.)
zoek een monteur, en het moet voor €1000 ong toch weer gefixt zijn?
sowieso is het wel handig om een paar centen achter de hand te hebben voor dit soort noodgevallen.
het is tenslotte geen toyota starlet kwa kosten/reparaties

hertogjan6

#101
misschien forumlid RICKS die je kan helpen met ombouw + andere motor + de bruikbare delen die van de jouwe komen! 200,- ;)

http://link.marktplaats.nl/753226583

zeer zonde om hem weg te doen voor dat kleine beetje geld   :-[

+ het is dicht bij voor jou!
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Robster480

Van dat andere blok is de koppakking waarschijnlijk lek + wat er nog meer defect is kun je niet zien, wordt je ook niet vrolijk van...

Daarnaast is arbeidsloon de grootste kostenpost bij een motorwissel..
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

Silverarrow

Lastig dat je net op hetzelfde moment zonder baan zit. Afhankelijk van hoe lang je nog kan teren op evt. spaargeld, zou ik de auto niet zomaar voor zo weinig in de verkoop zetten. Ik kan/wil niet in je portemonnee kijken, maar de auto voor (te) weinig verkopen lijkt me zonde. Schorsen is in het begin misschien een betere optie.

Sándor01

Tsja, ik ben nu ook bezig met een motorwissel...word je niet echt vrolijker van, maar goed. Ik was €1400 kwijt voor een ander blok incl. turbo. Daarna wel direct de keerringen (krukas + nokkenas) vervangen evenals alle riemen. Distributieset + waterpomp was iets van €250 of zo, keerringen zijn het geld niet...

Als je het niet zelf kan of geen kennissen/ vrienden hebt in het garage bedrijf... dan wordt het qua arbeid duur, reken dan op zeker op zo'n €1000.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,68087.msg1473849.html#new
The car I've always wanted and now I have it. I rule!