850-R 380.000 VERKOCHT!

Gestart door vdeweerd, 15-10-2013 14:06:55

Vorige topic - Volgende topic

850 R

ik hoor iedereen over motorwissels, maar kan je niet kijken of het huidige blok nog te redden valt? met alleen kapotte krukaslagers heb je best nog kans dat met alleen andere internals en lagers nog verder gereden kan worden.......
3e motor, 3e bak, 2e interieur, 2e set deuren, 2e laklaag, 2e frontje, volans zijn aan restauratie toe, maar originele uitlaat :)

dielie850

Citaat van: 850 R op 30-01-2014 13:57:54
ik hoor iedereen over motorwissels, maar kan je niet kijken of het huidige blok nog te redden valt? met alleen kapotte krukaslagers heb je best nog kans dat met alleen andere internals en lagers nog verder gereden kan worden.......
Mijn idee ;) ;D

Sándor01

Citaat van: 850 R op 30-01-2014 13:57:54
ik hoor iedereen over motorwissels, maar kan je niet kijken of het huidige blok nog te redden valt.......

Een motorwissel is over het algemeen goedkoper dan een volledige motorrevisie, als je alleen de kop hoeft te vlakken valt het nog mee, maar als je onderblok ook gevlakt moet worden... dan moet heel motorblok uit je auto, dan uit elkaar en ga zo maar door.

Dan vlakken, honen en weer in elkaar, plus wat je allemaal niet moet vervangen. Als je dat allemaal zelf kan en genoeg tijd hebt, no problemo! Besteed je het uit... dan loop je leeg op het arbeidsloon.

Dus vandaar dat iedereen roept: MOTORWISSEL! Het is, in geval van problemen aan het onderblok, nu eenmaal goedkoper.

Blijft wel dat een goede diagnose altijd eerst gesteld moet worden voordat je drastische maatregelen neemt!
The car I've always wanted and now I have it. I rule!

vdeweerd

Ook even via deze weg, de auto is verkocht!

Emiel

Dat is snel gegaan. Ruben wilde er net een nachtje over gaan slapen.

arjen850

Citaat van: vdeweerd op 30-01-2014 21:08:13
Ook even via deze weg, de auto is verkocht!

idd vlot, belanrijkste is dat jij tevreden bent :D blijft ie op et forum? Of wordt het een donor?

vdeweerd

Begrijpelijk, werd een mooi bod gedaan en direct opgehaald, dus ja, sorry

vdeweerd

het was voor mij verkopen of slopen, maar nu heb ik hem verkocht aan een sloper;) kan dus heel goed zijn dat er bepaalde onderdelen wel terug komen op het forum, maar als auto in zijn geheel denk ik niet.

hertogjan6

Jammer om in die tijd zo van de 855 of te zijn :(

Inmiddels al weer iets anders op het oog ? Of word het geen volvo meer :(
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

elianmars

Ik ben benieuwd wie 'm nu gekocht heeft. De klusgroep heeft met geld in de zak bij de wagen gestaan, maar het viel toch een beetje tegen allemaal.
Ook klonk de motor alles behalve gezond.

En nu? Wat wil je gaan terug kopen? Weer Volvo, of iets anders?

Edit: Het laatste heeft Leroy ook al gevraagd, zie ik  :eusa_doh:  ;D

Jelmar

Ben ook benieuwd wie, kan nog wel wat spul gebruiken ;D
850R

Emiel

Citaat van: elianmars op 30-01-2014 21:40:31
Ik ben benieuwd wie 'm nu gekocht heeft. De klusgroep heeft met geld in de zak bij de wagen gestaan, maar het viel toch een beetje tegen allemaal.

Ik heb er net bijgestaan en vond het wel meevallen. Ja die motor tikt...hard.
Er was wel wat van te maken. Zaten wel wat interessante onderdelen op.

vdeweerd

ja is idd jammer, maar niks aan te doen, ga in de nabije toekomst voor iets goedkoops, voor de latere termijn toch weer Volvo, is mij ondanks dit goed bevallen, alleen wordt er dan wel eentje met minder km's en waarschijnlijk een V70

dat de motor niet gezond was, was bekend toch? ik heb er gelukkig voor gekregen wat ik wilde, dus ik ben er toch een klein beetje blij mee

elianmars

Citaat van: Emiel op 30-01-2014 21:49:24

Er is altijd wel wat van te maken, natuurlijk. Maar dan moet de prijs daar wel een beetje naar zijn.

Maar goed, TS is tevreden met het geld wat hij nu heeft gekregen. En dat is het belangrijkst  :)

Jans Duiven

Citaat van: elianmars op 30-01-2014 21:54:22
Citaat van: Emiel op 30-01-2014 21:49:24

Er is altijd wel wat van te maken, natuurlijk. Maar dan moet de prijs daar wel een beetje naar zijn.

Maar goed, TS is tevreden met het geld wat hij nu heeft gekregen. En dat is het belangrijkst  :)

Precies,

En als je de lagerschaaltjes hebt vervangen, dan zal je net zien dat er nog meer schade is.
Ik zou er ook gelijk een ander blok in monteren, to be honest