855 T-5R DOP: frisse turbine

Gestart door LeoZandvliet, 29-10-2013 16:32:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

LeoZandvliet

#45
Hey Bouke,
Bedankt, heb gisteren nieuwe lampjes gehaald, had het hele display gedemonteerd blijkt dat je die lampjes er gewoon uit kan draaien... nou ja weer wat geleerd :)

Dit is het probleem met het dashboard, hier zie je hoe een deel niet meer goed aansluit:



Kun je dit op een goede/permanente manier goed krijgen?

Het leertje bovenop de passagiers airbag krult al wat langer een beetje, maar dat is een ander soort probleem.
Net als de kit in de rechterhoek van het dashboard.... dat moet ik er allemaal even af schrapen.
Vraag me af waarom de vorige eigenaar / garage de hele hoek gekit heeft, zeker tegen het kraken?
Schroefjes waren wel aanwezig op de juiste plaatsen.
Volvo 850 2.3 T-5R DOP - 1996

Died850

Volgens mij is het een klem die los is gegaan. Was dacht ik alleen op te lossen door het dashboard te demonteren en alles weer goed vast te zetten. Maar weet het niet zeker meer. Heb er zelf ook last van maar nog niet gefixed ;)

Vulk

Het probleem is dat je eigenlijk (ik toch) 4 handen nodig hebt om het bovendek te monteren.
In het bovendek zit een pin die in een gleuf van de onderkant van het dashboard schuift. Heel vaak wordt bij het terugplaatsen deze pin naast de gleuf geschoven en dan krijg je dit fenomeen.

Dus even demonteren en er goed op schuiven.

LeoZandvliet

#48
Nou
Citaat van: Vulk op 16-08-2014 08:28:34
Het probleem is dat je eigenlijk (ik toch) 4 handen nodig hebt om het bovendek te monteren.
In het bovendek zit een pin die in een gleuf van de onderkant van het dashboard schuift. Heel vaak wordt bij het terugplaatsen deze pin naast de gleuf geschoven en dan krijg je dit fenomeen.

Dus even demonteren en er goed op schuiven.

Nouuuu het is gelukt hoor! Met twee handen kan het ook, als je maar weet met welke clipjes je rekening moet houden en waar die dan zitten :P
Bedankt voor de tip !

Vandaag op weg naar Autotron werd er weer een lichtje in het instrumentenpaneel getest: lambdasonde !
Potjandorie... en die van de SRS brandde ook al, blijkbaar toch iets niet goed met het stekkertje van de passagiers airbag.
Meteen een opmerking bij binnenkomst over de feestverlichting :)

Maar goed, op de terugweg wel weer hetzelfde als enkele weken geleden:
~uur snelweg, daarna op binnendoorwegen een keertje 'vlot' opgetrokken en het blokje bokkerig lopen bij opschakelen en een 'giga' brandstofverbruik.
Je hoort/voelt ook dat ie anders z'n toertjes draait, alsof ie gebakken lucht produceert.

Wellicht dat het de vorige keer bij het 'excessieve brandstofverbruik' ook al het werk was van de lambdasonde
en dat ie zich nu via het instrumentenpaneel kenbaar heeft gemaakt?
Volvo 850 2.3 T-5R DOP - 1996

LeoZandvliet

De lokale (vak)garage heeft de foutmeldingen even uitgelezen,
231 en 232 (als ik het goed onthouden heb)
twee keer de lambdasonde.
De meldingen gereset, lampje van SRS uitgezet (omdat dashboard en dus passagiers airbag los is geweest),
en weer rijden met dat gekke ding.
Omdat ik nog maar 20km heb gereden kan ik niet kortsluiten dat het probleem verholpen is,
maar wel apart dat het niet blijvend is.
Volvo 850 2.3 T-5R DOP - 1996

LeoZandvliet

Zo,
terwijl jullie in Noord Holland aan de Saté zaten, hield ik mij met andere aangekoekte rommel bezig:





Dat verklaarde waarom het membraam niet bepaald luchtdicht was.

De turbo zelf had veel te veel speling en er zat aangekoekte olie/roet op de asjes.

4500 km geleden zei de verkopende garage nog dat de turbo echt 100% goed was...
nu was het het laatste onderdeel wat nog niet vervangen was om allerlei lekkages en rookproblemen op te lossen.

Vorige week een nieuw binnenwerk, gebalanceerd en wel, besteld.
En die is afgelopen zaterdag gemonteerd, gedemonteerd en vandaag ingewisseld voor een passende :P
Zaterdag wel echt nèt te laat om bij EuropeanTuning
een nieuwe "HD tuningset interne recirculatieklep" + Vaccuumslangen set te bestellen, dus dat heb ik zojuist gedaan.

Hopelijk kan deze week weer e.e.a. gemonteerd worden.

Een Japanifold + een 3" downpipe (oorspronkelijk door/voor Vulk gefabriceerd) liggen al tijden te wachten.
Volvo 850 2.3 T-5R DOP - 1996

LeoZandvliet

Há uiteindelijk toch geen frisse turbine !
Twee keer een binnenwerkje ontvangen en twee keer niet passen !
De winkel waar dat gekocht is bood aan om dan het buitenhuis iets uit te slijpen om het passend te maken, maar als ze niet eens standaard werk kunnen leveren dan dat al helemaal niet.

Hopelijk volgende week wel een frisse turbine via EuropeanTuning !

En een waterdicht dak? Is wel bijna af





Volvo 850 2.3 T-5R DOP - 1996

V70geRwin

Balen zeg, welk bedrijf was dat?
Ben zelf aan het orienteren en dacht aan www.turboonderdelen.nl namelijk.

LeoZandvliet

Zo, "ik rol" weer.
Met een nieuwe 16T, Japanifold en 3" downpipe zonder kat.
Dus een kleine upgrade t.o.v. de versleten 15G.

Een stuk meer brom in de uitlaat, kan me wel goed voorstellen als je ook nog een sportievere catback plaatst je een beetje gek wordt in de station.

In de slang van intercooler naar gasklep zit een gaatje, daar ga ik even een nieuwe voor  bestellen.

Auto rijd wel beter dan voorheen, rookt niet meer, maar ik vraag me echt af of dit het nu is,of die nu wel de fabrieksopgave haalt  +/- 240 pk.
Turbodruk is ongeveer 0,5 tot 0,6 bar maar dit is gemeten op een meter die tot de 10 bar gaat dus wellicht niet erg precieze meting.

Wat nog verandert is: Tinus Tussengas is een stuk prominenter aanwezig. De auto blijft nu nóg langer in z'n toeren hangen dan voorheen.
Waardoor  blijft ie nu nog langer in toeren hangen? Auto is ongechipt. Enige modificaties zijn zoals in dit bericht.
Volvo 850 2.3 T-5R DOP - 1996

big ben

Citaat van: LeoZandvliet op 15-10-2014 21:29:58

Wat nog verandert is: Tinus Tussengas is een stuk prominenter aanwezig. De auto blijft nu nóg langer in z'n toeren hangen dan voorheen.
Waardoor  blijft ie nu nog langer in toeren hangen? Auto is ongechipt. Enige modificaties zijn zoals in dit bericht.


:D

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,22041.0.html

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25836.0.html

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,11854.0.html

dielie850

ECU van een AT pakken.
Heb ik ook er in zitten en heb nergens last van ;)

)()()sT

En tóch blijf ik erbij: dat is niet de oplossing.

dielie850

Citaat van: )()()sT op 16-10-2014 09:24:18
En tóch blijf ik erbij: dat is niet de oplossing.
Weet ik.
Maar wat is er nou precies het verschil tussen MT en AT ECU?
Want met de blauwe R heb ik er ook geen last van.

LeoZandvliet

Nou in ieder geval een slangenset besteld bij ET, de kit van DO88, in het zwart, blauw vind ik niet zo staan bij het olijvengroen.
Het 'gaatje' in de slang naar gasklephuis was ff wat groter dan gedacht dus hopelijk lost dit heel wat op.
Voordat de nieuwe slang(en) er op gaan, wordt gasklephuis ook nog gereinigd.
Alle vacuumslangetjes zijn met plaatsen van de nieuwe turbo al vervangen door een nieuw siliconensetje.
Volvo 850 2.3 T-5R DOP - 1996