1 ruitenwisser inplaats van 2

Gestart door ljvanderm, 29-10-2013 23:15:46

Vorige topic - Volgende topic

ljvanderm

Hallo kan iemand mij vertellen hoe je 1 ruitenwisser (die rechtop staat) kan maken in plaats van de standaard 2 ruitenwissers.
Wat je ook bij rally auto's wel eens ziet?

??? 8)

UserID6342

Euhm... Ben je niet per ongeluk op het verkeerde forum beland dan ? ;D.  Denk niet dat iemand dat hier weet, althans ik in ieder geval niet, want ken ook geen enkele 850 /x70 met slechts 1 ruitenwissert

ljvanderm

Lijkt me wel een normale vraag! Ken je iedereen dan op dit forum?

GroKo

Niet moeilijk hoor. De linker wisserarm er af halen. En de rechter wisserarm los maken en in het midden zetten. Dan start deze wisser met het wissen van de bestuurderszijde. Veel plezier ermee.

twotone

Ik denk dat je dit bedoelt?

Verder kan ik je ook niet helpen.
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

ljvanderm

Oke bedankt , wist de ruitenwisser dan alleen de bestuurders kant?

GroKo

Jep. Wil je dit niet dan moet je je rw-motor aanpassen.  Kijk eens op een GTI-forum. Daar zijn ze hier vast in thuis.    ;D

Ben

Ik vermoed dat je met 1 wisser ook maar de helft van de buitenwereld ziet

Spin!

Je zou moeten gaan knutselen met een wissermotor van de Estate achterzijde. Als je daar handig in bent is het een koud kunstje.

Lijkt me zeker niet onmogelijk.

www.vm-parts.nl

NinaPaul

Je hebt een wissermotor nodig die een grotere slag maakt (~ 140 graden), deze monteer je in het midden.
Of het past in een 850 kan ik je niet vertellen, meestal is er genoeg ruimte.

Veel knutselplezier

(Edit: een citroen BX ruitenwissermotor bijvoorbeeld)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Marty__Mouse

Een ruitenwisser in DTM stijl dus..
Het kan best hoor, maar het zal je best wel wat knutselen gaan kosten..  ;D

De ruitenwissermotor aan de bijrijders kant zit volgens mij al exact in het midden, dus dat scheelt je al zagen in je parafaan  ;).

Ik had ooit bij mijn citroen AX ook een DTM wisser, daar zat maar 1 wisser op dus dat was peanuts natuurlijk.

Je hebt sowieso een rechte ruitenwisserarm nodig met de juiste aansluiting op de motor, dus daar zul je even naar moeten zoeken.
Bij de AX was het zo dat je de wisser motor zelf een fractie kon draaien en daardoor maakte de ruitenwisser een mooie slag: eerst naar rechts en helemaal terug naar links en eindigend in het midden.
Ik kan me herinneren dat ik wel een paar uurtjes zoet was om de ruitenwisser netjes in het midden te laten stoppen, en niet schuin naar links of naar rechts..

EDIT:
Hier een linkje waar je wellicht wat aan hebt..
http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic.php?f=42&t=11155

Overigens had de AX een mooie arm systeem welke als bij een stoom lokomotief z'n rondjes maakte en dit kon je heel makkelijk aanpassen.. Geen flauw idee of dit bij de Volvo ook zo zit.. Afhankelijk hiervan zul je wel of geen andere ruitenwissermotor nodig hebben..

Succes in elk geval en vergeet vooral niet foto's te maken!  ;D

PS het kan maar zo apk afkeur zijn, wegens belemmering van je zicht..
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

twotone

Als hij de hele ruit wist in plaats van alleen het linkerstukje, dan zal het weinig problemen geven voor de APK gok ik.
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

Wout309t

Citaat van: twotone op 30-10-2013 10:10:29
Als hij de hele ruit wist in plaats van alleen het linkerstukje, dan zal het weinig problemen geven voor de APK gok ik.

Als hij in ruststand staat bedoelt Marty...
2011 V70 2.0T R-Design MT

Marty__Mouse

Citaat van: Wout309t op 30-10-2013 10:20:38
Citaat van: twotone op 30-10-2013 10:10:29

Als hij in ruststand staat bedoelt Marty...

Exact...  ;D

Hij wist inderdaad de hele ruit als je het mechaniek verdraait..  ;)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..