Vroeger Wannabee R en de rode N, nu GGZ

Gestart door blauweroffel, 31-10-2013 18:21:34

Vorige topic - Volgende topic

blauweroffel

Vandaag even langs geweest bj de garage.

Zit iid geen nieuwe drukgroep in. Was echt niet nodig volgens hen.
Volgens hen komt het geluid uit de tussenbak, maar ik heb mijn twijfels. Dit geluid is nl nieuw en hoorbaar sinds de reparatie..
IK denk dat ik er gewoon ook een nieuwe drukgroep in wil. maar eens overleggen hoe we dat financieel op gaan lossen....

Een wiellager is het niet, onder de dertig is het geluid weg, een kapot wiellager moet dan toch ook nog herrie maken?

Donderdag zetten ze m op de brug. Dan meteen even motorbeschermplaat weer terugmonteren

BR

henry classic v70

Citaat van: blauweroffel op 23-07-2018 18:23:24

Volgens hen komt het geluid uit de tussenbak, maar ik heb mijn twijfels. Dit geluid is nl nieuw en hoorbaar sinds de reparatie..
IK denk dat ik er gewoon ook een nieuwe drukgroep in wil. maar eens overleggen hoe we dat financieel op gaan lossen....

Een wiellager is het niet, onder de dertig is het geluid weg, een kapot wiellager moet dan toch ook nog herrie maken?

Donderdag zetten ze m op de brug. Dan meteen even motorbeschermplaat weer terugmonteren

BR

Ik ken de garage niet natuurlijk maar dit gaat echt nergens over...
Alles vervangen wat betreft koppeling maar niet de drukgroep terwijl de gehele bak van het blok af is :eusa_think:
Geluid van de tussenbak kun je pas beoordelen als ook de drukgroep er nieuw in zit zou je denken..
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

blauweroffel

Citaat van: henry classic v70 op 23-07-2018 18:29:56
Citaat van: blauweroffel op 23-07-2018 18:23:24

BR

Ik ken de garage niet natuurlijk maar dit gaat echt nergens over...
Alles vervangen wat betreft koppeling maar niet de drukgroep terwijl de gehele bak van het blok af is :eusa_think:
Geluid van de tussenbak kun je pas beoordelen als ook de drukgroep er nieuw in zit zou je denken..

Dat denk ik dus ook

BR

blauweroffel

Even een kleine optische upgrade

wie t weet mag t zeggen :)
BR

Sbv

blauweroffel

blauweroffel

Overigens geldt hier dat het gras bij de buurman groener is.... ;D

BR

blauweroffel

Vandaag de auto weer terug naar de garage.
Het blijkt dat ook drukgroep is vervangen, ik was abuis.

Het geluid blijft aanwezig: alsof je de airco aanzet zonder koelmiddel, een licht schrapend metaal achtig geluid. Ook als je de koppeling intrapt blijft het onverminderd aanwezig. Pas onder de dertig is het bijna weg.
Ze gaan op zoek en bellen als ze het gevonden hebben.

BR

blauweroffel

Ze kunnen niks vinden..... ???

En toch ben ik niet gek. Het heft te maken met de nieuwe koppelingsplaten en drukgroep.
Wie wil eens luisteren?

BR

blauweroffel

Het zit gewoon niet mee >:( >:( >:(

Gisteren rondje schiphol. niets aan de hand
Vandaag Wageningen, hoor ik de stuurpomp in een keer herrie maken.
Olievat van stuurpomp compleet leeg. Krijg het rim ram. Bij een plaatselijke garage bij laten vullen en een halve liter extra meegekregen.
Terug naar huis. Thuis gekomen halve vaatje alweer leeg. Ben bang dat stuurhuis ergens kaduuk is. Wel zat ook alles bij het vaatje onder de olie, maar ik kan daar nergen een lek vinden, behalve dan dat afdichtringetje van dop kennelijk erg lek is.

Wil woensdag op vakantie, morgenvroeg kan ik bij garage terecht. Vanavond alles maar eens schoonmaken.......

BR

henry classic v70

Je kunt een busje Leak Lock proberen... ik heb dat er zo'n 3-4 jaar geleden ingekieperd nadat ik hetzelfde probleem had.
Bij mij was er een kering lek, olie zeek er uit.... na dat busje geen lekkage meer en er toch nog 3-4 jaar mee doorgereden
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

arjen850

Citaat van: blauweroffel op 30-07-2018 18:35:54

Olievat van stuurpomp compleet leeg. Krijg het rim ram. Bij een plaatselijke garage bij laten vullen en een halve liter extra meegekregen.
Terug naar huis. Thuis gekomen halve vaatje alweer leeg. Ben bang dat stuurhuis ergens kaduuk is. Wel zat ook alles bij het vaatje onder de olie, maar ik kan daar nergen een lek vinden, behalve dan dat afdichtringetje van dop kennelijk erg lek is.

Wil woensdag op vakantie, morgenvroeg kan ik bij garage terecht. Vanavond alles maar eens schoonmaken.......

BR

Het vaatje zelf wil ook nog wel eens lekken, idd op de aansluiting bij de dop. Al paar keer vaatje vervangen daarvoor. Ook wil die dikke olieleiding naar de pomp ook nog wel eens lekken.

BBS

Citaat van: arjen850 op 30-07-2018 19:37:46
Citaat van: blauweroffel op 30-07-2018 18:35:54

BR

Het vaatje zelf wil ook nog wel eens lekken, idd op de aansluiting bij de dop. Al paar keer vaatje vervangen daarvoor. Ook wil die dikke olieleiding naar de pomp ook nog wel eens lekken.
En vergeet de o-ring niet tussen het vaatje en de leiding.....
Volvoloos....

blauweroffel

Gisteravond de hele boel schoongemaakt. Motorbeschermplaat er onderuit, die zat er ook onder.
Omdat er ook olie bovenin zat, eens heel goed gekeken. Motor aangezet en sturen maar.

Zie ik mooie rode olie uit de pomp sijpelen, precies daar waar de grote koperkleurige bout vastzit in het huis van de pomp.
Ik kreeg een aha erlebnis.........dit dus ook precies een jaar geleden in Italie meegemaakt. Ik kon de bout bijna twee slagen aandraaien. De lekkage hield op. Bij de garage geven ze aan dat er geen pakking tussen moet, maar met een beetje loc tite de wartel vastzetten.
Toch voor de zekerheid stuurhuis bekeken: alles mooi droog.

Toen nog even rondgereden, want het ietwat hoge schrapende, metaalachtige geluid blijft onverminderd aanwezig. Rijdend, met en zonder koppeling ingetrapt, maakt niet uit. 1500 of 4500 toeren, het blijft aanwezig. Dus niet afhankelijk van toerental en/of wel of niet ingetrapte koppeling.
De garage vermoed het probleem in aandrijfas(sen) of tussenbak.

BR

volvobug

Citaat van: blauweroffel op 31-07-2018 11:30:41
Gisteravond de hele boel schoongemaakt. Motorbeschermplaat er onderuit, die zat er ook onder.
Omdat er ook olie bovenin zat, eens heel goed gekeken. Motor aangezet en sturen maar.

Zie ik mooie rode olie uit de pomp sijpelen, precies daar waar de grote koperkleurige bout vastzit in het huis van de pomp.
Ik kreeg een aha erlebnis.........dit dus ook precies een jaar geleden in Italie meegemaakt. Ik kon de bout bijna twee slagen aandraaien. De lekkage hield op. Bij de garage geven ze aan dat er geen pakking tussen moet, maar met een beetje loc tite de wartel vastzetten.
Toch voor de zekerheid stuurhuis bekeken: alles mooi droog.

Toen nog even rondgereden, want het ietwat hoge schrapende, metaalachtige geluid blijft onverminderd aanwezig. Rijdend, met en zonder koppeling ingetrapt, maakt niet uit. 1500 of 4500 toeren, het blijft aanwezig. Dus niet afhankelijk van toerental en/of wel of niet ingetrapte koppeling.
De garage vermoed het probleem in aandrijfas(sen) of tussenbak.

BR

Loopt er geen stofplaat tegen een remschijf aan? Wielen omhoog op de krik en even ronddraaien om te controleren.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.