Nieuw leven in de T5

Gestart door Evilknievel, 31-01-2016 16:41:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Piet

Citaat van: Evilknievel op 05-02-2018 09:29:24

Stel ik zou met benzine injectoren gaan rijden van plusminus 600 cc, en daar de 400 pk mee halen (mijn interesse gaat momenteel uit naar een Garrett 3071r).
En stel er zou een mogelijkheid zijn om een soort van schakelaar te hebben, dat zodra je omschakelt naar LPG er ook tegelijk een signaal naar de ECU word gestuurd dat er veel minder vermogen word gevraagd. En je hierdoor toch op LPG kan rijden voor de langere stukken wat ik af en toe rijd. (volgens mijn berekening kan op LPG rijden bij 3.000 km per jaar al uit)

Maar dit gaat helaas al niet lukken, want je LPG injectoren worden voor zover ik weet qua openingstijd overgenomen van je benzine injectoren toch? Of zou het moeten lukken door na het chippen op benzine langs een gas specialist te gaan die de LPG computer zo programmeert dat het wel mogelijk is?

En anders is het einde LPI.

Dit topic al eens gezien?
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,85362.0.html

Evilknievel

Citaat van: Piet op 05-02-2018 10:00:15
Citaat van: Evilknievel op 05-02-2018 09:29:24

Stel ik zou met benzine injectoren gaan rijden van plusminus 600 cc, en daar de 400 pk mee halen (mijn interesse gaat momenteel uit naar een Garrett 3071r).
En stel er zou een mogelijkheid zijn om een soort van schakelaar te hebben, dat zodra je omschakelt naar LPG er ook tegelijk een signaal naar de ECU word gestuurd dat er veel minder vermogen word gevraagd. En je hierdoor toch op LPG kan rijden voor de langere stukken wat ik af en toe rijd. (volgens mijn berekening kan op LPG rijden bij 3.000 km per jaar al uit)

Maar dit gaat helaas al niet lukken, want je LPG injectoren worden voor zover ik weet qua openingstijd overgenomen van je benzine injectoren toch? Of zou het moeten lukken door na het chippen op benzine langs een gas specialist te gaan die de LPG computer zo programmeert dat het wel mogelijk is?

En anders is het einde LPI.

Dit topic al eens gezien?
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,85362.0.html

Ja, en de eerste 20 pagina's gevolgd. Ook het programma beetje leren kennen, uitleg van ArjenT5R erbij gehad, maar ik kan me hier geen wegwijs mee maken. Ik zou het misschien kunnen begrijpen als iemand het me laat zien en dan wat tekst en uitleg erbij geeft.

En ik geef zelf de voorkeur om me ECU en de rest te laten programmeren door iemand zoals jou, die er tenminste verstand van heeft.

henry classic v70

Wanneer je het max. vermogen wil vragen kun je de wagen toch ook op benzine zetten?
...lpi injectoren zitten toch in het inlaatspruitstuk dus kun je met benzine toch groter gaan
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

arjenT5R

#33
Citaat van: henry classic v70 op 05-02-2018 10:39:33
Wanneer je het max. vermogen wil vragen kun je de wagen toch ook op benzine zetten?
...lpi injectoren zitten toch in het inlaatspruitstuk dus kun je met benzine toch groter gaan

Als ie 2 mapsets wil 1 voor benzine en 1 voor lpg dan is dat heel goed te verwezenlijken en die kan je dus afstellen aan de hand van max vermogen van de LPG installatie op de LPG mapset en op de "max" van het benzine systeem op de benzine mapset.

Dat is het mooie van mapswitchting, je schakelt de mapset gewoon mee met de gas installatie. Hoef je niets extra's voor te doen.

Bijpassend formaat LMM is wel een vereiste anders kun je de turbodruk load niet afregelen op beide brandstoffen afzonderlijk.
Conventionele tuning is gewoon gebaseerd op de druk in het turbinehuis die de wastegateklep open drukt tegen de veerdruk van de actuator in en daar wordt dan een hoeveelheid brandstof bij gedrukt zodat de AFR klopt... en dan houdt t wel op.

Alleen met een grotere LMM kan je dit netjes en geregeld laten verlopen.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Evilknievel

Citaat van: arjenT5R op 05-02-2018 10:46:05
Citaat van: henry classic v70 op 05-02-2018 10:39:33
Wanneer je het max. vermogen wil vragen kun je de wagen toch ook op benzine zetten?
...lpi injectoren zitten toch in het inlaatspruitstuk dus kun je met benzine toch groter gaan

Als ie 2 mapsets wil 1 voor benzine en 1 voor lpg dan is dat heel goed te verwezenlijken en die kan je dus afstellen aan de hand van max vermogen van de LPG installatie op de LPG mapset en op de "max" van het benzine systeem op de benzine mapset.

Dat is het mooie van mapswitchting, je schakelt de mapset gewoon mee met de gas installatie. Hoef je niets extra's voor te doen.

Bijpassend formaat LMM is wel een vereiste anders kun je de turbodruk load niet afregelen op beide brandstoffen afzonderlijk.
Conventionele tuning is gewoon gebaseerd op de druk in het turbinehuis die de wastegateklep open drukt tegen de veerdruk van de actuator in en daar wordt dan een hoeveelheid brandstof bij gedrukt zodat de AFR klopt... en dan houdt t wel op.

Alleen met een grotere LMM kan je dit netjes en geregeld laten verlopen.

Dat klinkt goed, ik begin er zelf niet aan. Zal dus tzt één van de betere forumtuners dan vragen om hulp.

Houd dit ook in dat je dan bijvoorbeeld op benzine met 400 pk kan rijden vol gas, en met LPG vol gas bijvoorbeeld 300 pk?

Piet


Piet

#36
Nu je je motor opnieuw gaat opbouwen, doe je er dan ook gelijk sterkere (H-beam) drijfstangen in?

(never mind... stond al in je post vermeld  ;D)

Evilknievel

Citaat van: Piet op 05-02-2018 11:12:38
Nu je je motor opnieuw gaat opbouwen, doe je er dan ook gelijk sterkere (H-beam) drijfstangen in?

(never mind... stond al in je post vermeld  ;D)

Yes, ik kies voor de maxspeedingrods uit de UK