van T-5R naar 10v en nu naar V70R

Gestart door V70geRwin, 12-11-2013 13:39:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Sbv

ik was er al bang voor. Wij dacht ook wel dat het zou passen maar helaas toch nog extra stukje schuin maken

V70geRwin

Citaat van: Sbv op 19-06-2014 18:57:15
ik was er al bang voor. Wij dacht ook wel dat het zou passen maar helaas toch nog extra stukje schuin maken

ja, en waarom dat nu niet gewoon lekker haaks is?

Arjanestate

Die van mij rijd én remt weer, stond vanmiddag helaas wel langs de A28 op de berger te wachten op een kruisleutel 19. Ze hadden de voorwielen niet goed vastgezet... ik had er geen een in mn reservewiel bak liggen, stom. Maar ja, een wiel goed vastzetten is kennelijk ook een vak.

maar remmen dat ie perfect, morgen ff goed testen :evil:
854 T-5 ROOD 1994

V70geRwin

Citaat van: Arjanestate op 19-06-2014 19:50:31
Die van mij rijd én remt weer, stond vanmiddag helaas wel langs de A28 op de berger te wachten op een kruisleutel 19. Ze hadden de voorwielen niet goed vastgezet... ik had er geen een in mn reservewiel bak liggen, stom. Maar ja, een wiel goed vastzetten is kennelijk ook een vak.

maar remmen dat ie perfect, morgen ff goed testen :evil:

ik ben het ook een keer vergeten na het sleutelen, toen huurde ik een brug en was het tegen sluitingstijd.
zaten alleen maar handvast  :eusa_whistle:
wat klinkt en stuurt dat raar dacht ik toen ik ong 80 reed, toen ging het lampje aan  ;D
geluk gehad en geen schade gereden  :eusa_clap:

maar de porsche set is niet te versmaden op remmengebied, staan je tanden al in het stuur  ;D

V70geRwin

plaatje bij het verhaal dat de schijf nog niet lekker past:


V70geRwin

De bestuurders koplamp sloot gelijk mooi aan bij het front maar bij de bijrijders koplamp vielen er bij het demonteren al ringetjes tussen uit en de nieuwe lamp sloot niet netjes aan bij de bumper (te ver naar achteren).

Omdat dit niet mooi aansloot de koplamp maar even gemod zodat dit optisch ook netjes is:



Vanavond de hoogte maar even weer corrigeren.

V70geRwin

En weer rondom op de pegs met rondom Conti Sportcontact 5, ws het getrek en getril van de gecupte michelins zat.


Sbv

wat voor maat heb je nu ? 225 ?

V70geRwin

#113
Citaat van: Sbv op 28-06-2014 18:25:34
wat voor maat heb je nu ? 225 ?

Nope, 215/45.
Vallen licht naar binnen maar niet storend.
Achter wil ik nog 10 mm spacers, ook omdat de pegs naar binnen komen vanwege Et waarde.


V70geRwin

#115
Vandaag de rest van de voortrein aangepakt:

-nieuwe draagarmen
-nieuwe binnenste en buitenste stuurkogels incl. hoesjes.
-nieuwere assen incl. fusee/lagers met nieuwe hoezen er onder gezet incl. nieuwe keerringen voor de assen.
-motorsteun onder de distributie en de baksteun voor een blauwe IPD.

Zaterdag vierkant uitlijnen want het loopt nu allemaal veel te snel aan  ;D

V70geRwin

Schijven extra hoekje eruit laten draaien en past nu mooi tegen de flens aan.
Het bracket van zuid is qua maatvoering best ok:





Nieuwe bracket behoeft 3 aanpassingen:

1. Klauw moet verder naar buiten.
2. Er moet een uitsparing in komen voor het blok dat iets onder uit de klauw steekt.
3. Bracket mag wel iets "vetter" uitgevoerd worden in mijn ogen.

Dit maar eens even op papier zetten.

nicojrr32

ziet er goed uit komt er nog een andere tekst op of laat je er alfa romeo op staan..


V70geRwin

Citaat van: nicojrr32 op 19-07-2014 00:10:18
ziet er goed uit komt er nog een andere tekst op of laat je er alfa romeo op staan..



Dank je, ze worden RS blauw zonder tekst.

V70geRwin

Met dat warme weer niet te druk maken  ;D