van T-5R naar 10v en nu naar V70R

Gestart door V70geRwin, 12-11-2013 13:39:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

razorx

Lekker bezig hoor Gerwin.
Ik ben heel benieuwd naar de uiteindelijke rem ervaring.

V70geRwin

Bedankt Yits, als het erop zit mag je zeker proefrijden!
Je zult merken dat als je snel en soepel kan accelereren dat je ook wat meer remkracht erg gaat waarderen.
Maar ik kan het je het beste laten ervaren  ;)

En het past ook nog, dit is met de trexen, de pegs geven nog iets meer ruimte.
Buitenste plakloodjes moeten dichter tegen de spaken aan daar waar de velg weer ruimer is:





Tekening even uitwerken voor de maten van het bracket, daar heb ik wel vertrouwen in.
Wordt links en rechts iets steviger aangezet en de uitsparing voor het remblok erin verwerkt.
Klauw 5 mm verder naar buiten.

Wat ik lastiger vind is om zo vanaf het bracket van Zuid de exacte positie te bepalen voor de boorgaten voor de M12 en M14. Het is fijne draad 1,5 en dan gevonden dat je 10,5 en 12,5 gaat boren. Maar om dan met de schuifmaat te meten voelt nog niet helemaal lekker.

Heb zuid al gemaild, die moet de originele maatvoering zo hebben, maar die reageert helaas niet meer.
Iemand nog een goede tip voor het zo goed mogelijk meten/bepalen van de plek voor de draad?

Ps, vroeg me heel kort even af of je zou wegkomen als je het zo met de vulringen zou monteren  ;D

t5remi

Superdikke roffel, ik heb sinds kort een 2.5T, als je nog een adres nodig hebt om je oude nivomats heen te sturen dan wil ik hierbij graag het mijne nomineren :eusa_whistle:
Have fun!
T5Remi

V70geRwin

Citaat van: t5remi op 26-08-2014 23:03:24
Superdikke roffel, ik heb sinds kort een 2.5T, als je nog een adres nodig hebt om je oude nivomats heen te sturen dan wil ik hierbij graag het mijne nomineren :eusa_whistle:
Have fun!
T5Remi

Welkom en Bedankt!
De nivomats rijden al weer onder een andere roffel rond in nederland, helaas dus  ;)
Heb je je al voorgesteld met plaatjes erbij?

V70geRwin

Citaat van: V70geRwin op 03-07-2014 21:36:03
Vandaag de rest van de voortrein aangepakt:

-nieuwe draagarmen
-nieuwe binnenste en buitenste stuurkogels incl. hoesjes.
-nieuwere assen incl. fusee/lagers met nieuwe hoezen er onder gezet incl. nieuwe keerringen voor de assen.
-motorsteun onder de distributie en de baksteun voor een blauwe IPD.

Zaterdag vierkant uitlijnen want het loopt nu allemaal veel te snel aan  ;D

De lange as was dus niet goed of ik heb hem zelf verstiert met het wisselen van de hoezen maar het getril en gedreun was tijdens de vakantie niet van de lucht.

Vandaag de oude as er weer onder gezet (incl. fusee en lager) en het rolt weer soepel zonder gedreun en tril.

Korte termijn to do lijstje:

1. nog het lastige vacuumslangetje naar de turbo.
2. de carterventilatie moet nodig gezien de geurtjes om de auto.
3. de kat rammelt van binnen, dus dat geeft mogelijkheden  ;D
4. bezoekje brengen aan Yits voor een tune als 1 en 2 gedaan zijn. Mogelijk na 3 als daar een dp uit rolt  :eusa_whistle:

En EricL is super bezig met de brackets  :eusa_clap:

Als die terug zijn en het past allemaal zoals bedacht dan nog even klauwen stralen en in de blauwe lak zetten incl. de achterremklauwen en dan kan dat spul ook allemaal erop.

V70geRwin

Vandaag op de poldermeeting nog even vastgelegd naast zijn Alter 1 voorvaderen:


Copyright Died850

Waarvoor mijn dank :eusa_clap:

Thijs850

Gereden 440 '91, 440 '95, 460 '96, 850 GLE ,93, V40 2013 T3 Summum 103K.
Huidig '93, 850 GLT met 203.502km gekocht huidige stand 312.500

V70geRwin

Citaat van: Thijs850 op 14-09-2014 10:23:45
Heuy das de mijne!

Erg leuk dat er nog 3 alter1 waren op de meeting.
Hij is mooi!

V70geRwin

Over 2 dagen (ziek jongetje en BBQ van de volleybal club) de rest van alle vacuüm slangen gedaan icm de carterventilatie. Dus ook die van het klepperapparaatje boven de koplamp. Wat is die onderste bout van het spruitstuk een geeikel om er weer goed in te krijgen. Wat me uiteindelijk hielp was met een spiegel de uitlijning van de steun goed krijgen maar dan nog is het een onmogelijk bocht voor je hand en door de steun ook erg weinig ruimte. Ook het vacuüm slangetje onder de turbo is er zo eentje. Vanonder nog wel te doen maar mijn armen zijn eigenlijk te lang voor de krappe ruimtes. Maar het is weer gebeurd.

Alleen nog even het originele bochtje bestellen voor het stukje tussen spruitstuk en injectierail want dat gaat met de dikke silicone slang net niet lekker, vouwt me net teveel dubbel.

En even een nieuw inschroefstukje met tuitje regelen voor op de phuzzy TCV, die brak af toen ik de oude slang eraf haalde. Had gelukkig nog de oude originele TCV  liggen dus die zit er voor nu weer even in.

Het was weer heerlijk klusweer en wat smaakt dat bier toch lekker na zo'n klus  ;D

V70geRwin

#129
Winterbanden maar alvast eronder gezet, je weet het nooit namelijk  ;)
Had zelfs 1 wielband die helemaal geen plaklood nodig had  :o





De plakloodjes zitten al zo geplakt dat de aanstaande remupgrade ze niet weg zal vreten  ;D

Wil ook de achterkant nog iets omhoog hebben, hij is achter toch iets teveel gezakt.
Dus 1 of 2 cm omhoog....

blastaway

Ziet netjes uit.
Ik zou niks doen met verhogen. Naar mijn idee is hij prima zo.
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

V70geRwin

Citaat van: blastaway op 17-11-2014 14:13:42
Ziet netjes uit.
Ik zou niks doen met verhogen. Naar mijn idee is hij prima zo.

Ja inderdaad zoals hij nu staat moet het worden. Deze kant staat recht op een stoepje voor de containers maar de andere kant staat het achterwiel op een vluchtheuvel en het rechtervoorwiel veel lager, daarom komt linksachter omhoog.

Gemeten hoogte van as naar spatbord is nu voor 330mm en achter 305mm.

)()()sT


blastaway

hahaha, Nivofluts
Die zijn echt wel op Jonguh!
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

V70geRwin

dat kan lager  ;D

Op vakantie zaten wij daar ook niet ver vanaf, weliswaar zonder dakkoffer maar met vouwwagen aan de haak.