van T-5R naar 10v en nu naar V70R

Gestart door V70geRwin, 12-11-2013 13:39:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70geRwin

#150
Citaat van: cornelis-b op 11-04-2015 17:37:37
Je had die Pegasus velgen wel even schoon mogen maken Gerwin ;D ;D

;D

Citaat van: koen.s op 11-04-2015 18:39:23
Mooi Gerwin  :eusa_clap:
Past echt maar net met 17 inch wielen.

Ken net  ;)
Heb bij mij echt de 8mm die Eric als veiligheidsmarge had toegevoegd van het bracket af laten draaien, anders had het ook niet gepast. Jij hebt met 18 inch net wat meer speling. De zo goed als maximale vulling vindt ik bij 17 inch wel cool. Vooraf getest maar leuk als het ook echt precies past ;)

Citaat van: razorx op 11-04-2015 18:52:54
Mooi geworden hoor!  :eusa_clap:

Bedankt Yits.

V70geRwin

Gisteren nog in de regen te passen maar vandaag heerlijk schilderweer   :eusa_clap:





Uitharden en de kindervingers die net wakker zijn maar even meenemen voor een ijsje  ;D

koen.s

Netjes  :eusa_clap:
Staat straks erg mooi bij zilvere auto  8)

V70geRwin

#153
Citaat van: koen.s op 12-04-2015 17:53:19
Netjes  :eusa_clap:
Staat straks erg mooi bij zilvere auto  8)

Thanks, ja dat denk ik ook. Heb van Ben ook blauwe elandjes liggen en wellicht nog blauwe spiegelkappen met knippers op termijn als vervanging van de zijknippers. Kunnen de elandjes mooi op de plek van de knippers.

Laatste parts voor de remmen zijn binnen:


V70geRwin

#154
Zomer sloffen maar even schoongemaakt en weggebracht om de loodjes achter de spaken en uit de draai van de remklauw te halen te laten plakken. Zijn woensdag klaar. Bij het schoonmaken zie je alle beschadigingen weer zo lekker, volgende winter maar eens alle vier aanpakken.

Daarna auto weer even gewassen en de winter setup en oude remmen vastgelegd:





Volgende week bij Nordicar even shoppen voor een rechter fuseestuk dan kan de nieuwe as en lager er makkelijk in een keer onder zonder te veel gehannes. Zoek daar ook nog het linkerdeel van de achteras (afgebroken bout bij de schokdemper) en een 850 subframe.

Er zat een heel klein spinnetje op het schone spatbord, die moest natuurlijk even bekeken worden  ;D

V70geRwin

Nog een ander projectje, telefoonhouder. Binnenkort hebben we allebei dezelfde telefoon, een Sony Z2.
Daarvoor een magnetic dock gekocht en die klemt/plakt best strak. Idee is om die op het rooster van de centerspeaker te maken. Omvormblokje gekocht van 12v naar  5v met micro usb stekker dus houder en lader ineen. Samen met een grom BT3 module voor de ipod wordt dat een lekkere combi voor onderweg met het originele audio systeem.






V70geRwin

#156
Knutsel dag al was het helaas mooi weer. Rechtsvoor had de homokineet teveel gedraaid met te weinig vet, wat al lekker rond slingerde dus tijd voor nieuwe as en lager. Ook de subframe inserts moesten er maar eens in, de recent gemonteerde originele kat moest duidelijk nog even nagetrokken worden en tot slot maar eens de nieuwe remmen erop. Druk dagje maar het liep best voorspoedig allemaal.

Enige jammere was dat ik per ongeluk de asbout die bij het lager zat had gepakt in plaats die van bij de nieuwe as. Deze zat aardig vast maar nog niet vast genoeg wat een raar effect bij het rijden gaf. Gauw terug en de juiste moer er goed ver opgejoekelt.

Het was inmiddels al ver in de overtijd dus nog niet veel mee kunnen rijden en in remmen maar het staat al wel prachtig  ;D











ps, bij het schoonmaken geschrokken van de randschade van de pegs, komende winter maar even aanpakken.

razorx

Staat wel erg mooi die remmen!

V70geRwin

Citaat van: razorx op 03-05-2015 11:23:26
Staat wel erg mooi die remmen!

Dank je.

Volgende goodies zijn vandaag ook aangekomen, auto staat voor mij voor iets te hoog en achter iets te laag, dat kunnen we straks naar smaak afstellen  ;D


Jurijn R

Mooie setup die je al gebouwd hebt.
Heb zo een schroefset van dit merk onder de s60 gehad.
Je zal het niet lang volhouden met alle geluiden die uit de veerpoten komen, geloof me ;D
Achteraan kan je bijna niet zakken, beste is nog een andere veer, korter dus ofwel ringeltjes gaan afdoen ;-)

V70geRwin

Citaat van: Jurijn R op 01-06-2015 16:26:09
Mooie setup die je al gebouwd hebt.
Heb zo een schroefset van dit merk onder de s60 gehad.
Je zal het niet lang volhouden met alle geluiden die uit de veerpoten komen, geloof me ;D
Achteraan kan je bijna niet zakken, beste is nog een andere veer, korter dus ofwel ringeltjes gaan afdoen ;-)

G&M setje volgens de verkoper.
Achter hoeft niet lager, mag zelfs hoger.
Voorkant mag wel lager juist.
We gaan het zien met de rammels  ;)

)()()sT


V70geRwin

Citaat van: )()()sT op 01-06-2015 20:20:34
Lekker kneiterhard setje... 8)

Heb nog de oude KW set ook gehad, tegenwoordig schijnen ze zachter te zijn, en dat is te doen met dank aan de goede stoelen. Kan je lekker de bochten door trekken met zo'n vierkant hok  ;D Hard rechtdoor rijden kan elke ...

V70geRwin

7 juli weer de APK dus maar even haast maken met een paar dingen  ;D
Stuurhuis klappert als een gek en veel speling dus even een ander eronder en de achteras natuurlijk.
Vandaag het voorwerk, uurtje kwaad maken met schroevendraaier en hamer en:



De Febi ging er soepel in:



Hoefde alleen het linkerdeel te doen, rechterdeel nog goed van de vorige as revisie, van het linkerdeel was de bout afgebroken.

Voor de rubbers in de as voor origineel gekozen, er liggen ook nieuwe remslangen klaar voor de achteras dus dan is dat ook weer allemaal fris en na een uitlijn beurt hopelijk eindelijk strak sturen. Met de achteras schroef ik ook gelijk voor de achterkant de schroefset eronder met nieuwe toplagers voor de schokdempers. Weer even 2 zaterdagen kwaad maken en dan is het hopelijk in orde.

V70geRwin

En eerder al de oplaadhouder met magneetje voor de Z2 op de centerspeaker geknutselt. Nog even een BT3 bestellen van Grom en dan is dat ook weer netjes.