van T-5R naar 10v en nu naar V70R

Gestart door V70geRwin, 12-11-2013 13:39:21

Vorige topic - Volgende topic

V70geRwin

Citaat van: GroKo op 13-11-2013 22:10:32
Citaat van: spekkie99 op 12-11-2013 13:39:21- Klepveren overzetten van de rode.

Mooie wagen. Ik heb hem ook bekeken. Nu misschien we spijt. Veel plezier ermee!
Ik hoop dat je met de klepveren die van de kofferklep bedoeld ;)

Idd de veren vd achter klep.

Bedankt dat je hem niet gekocht hebt, waarom eigenlijk niet?

Silverarrow

Strakke auto, ziet er zeer goed uit! Mooi dat je de originele velgen weer terug zet, ben zelf nooit zo kapot van die aftermarket alternatieven.

fbm

Weer een turbo onder de kont!  ;D

V70geRwin

Citaat van: Silverarrow op 16-11-2013 16:56:56
Strakke auto, ziet er zeer goed uit! Mooi dat je de originele velgen weer terug zet, ben zelf nooit zo kapot van die aftermarket alternatieven.

Er komen pegasus R velgen onder, wel niet helemaal origineel maar wel erg gaaf  ;D

Citaat van: fbm op 18-11-2013 14:47:48
Weer een turbo onder de kont!  ;D

If aint blowen it sucks  :eusa_clap:

Marty__Mouse

Mooi auto hoor!! En goede voornemens ook!

Ik zit alleen naar de foto's te kijken, is het een R of een T5? Ik mis namelijk de R bumper, of zie ik dat nu verkeerd?
Maargoed, maakt de auto niet minder mooi natuurlijk!  :)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Martijn84

Mooie auto!
Veel plezier ermee!

V70geRwin

Citaat van: Marty__Mouse op 18-11-2013 15:48:35
Mooi auto hoor!! En goede voornemens ook!

Ik zit alleen naar de foto's te kijken, is het een R of een T5? Ik mis namelijk de R bumper, of zie ik dat nu verkeerd?
Maargoed, maakt de auto niet minder mooi natuurlijk!  :)

Hey bedankt!
Het is een echte R, alleen geen schuifdak.

tomleusink850

V70geRwin

Verkoper moet de ramen goed gepoetst hebben want de zoete lucht in de auto dichtte ik tijdens de proefrit nog toe aan zo'n WC ding voor het roostertje, die hij ook met liefde mocht houden, maar dat blijkt nu de zoete koelvloeistof te zijn geweest.

Man wat krijg je daar vette ramen van zeg.

Bij Marc een Hella/Behr bestelt voor een zeer nette prijs (dat mag ook wel eens gezegd worden) en samen met de O ringen en een setje vacuüm slangen ploft dat morgen op de mat als het goed is. Bij IPD een keurige video instructie gezien. Ga de slangen afklemmen met lijmtangen en dan aan de gang.

Tot die tijd redden we ons met Muscle en luierdoekjes  ;D

Nog even gebeld met de Toyota dealer die in 2012 de grote beurt had gedaan en dat was met recht een grote beurt naast de gebruikelijke slijtagedelen:

-Riem met alles, helaas zonder waterpomp weliswaar (geen merkdealer hè).
-Multiriem etc.
-LMM
-Lambda
-Rubbers achteras

En er ligt ook nog een 4300K xenon setje om in te bouwen.

V70geRwin

Citaat van: tomleusink850 op 19-11-2013 21:37:57
welkom

mooie wagen

Bedankt, hij lijkt op dit moment op jouw avatar, ook een mooie!

Ludo

Mooie R Gerwin.  :D
Grijs is ook wel een dankbare kleur, je ziet er niet veel vuil op.
Wanneer komt de gas er in?.

V70geRwin

Kachel aangepakt, leuk en dankbaar klusje.
Was niets te vroeg  :eusa_whistle:

Oud en nieuw:

Het is ff freubelen daaronder maar IPD heeft een super video op youtube staan.
Bij de R nog ff extra knutselen voor een dolby en/of versterkerdoos die op de tunnel zit:

In het verleden is het onderste gedeelte onder het dashboardkaste vermoedelijk door de parrat inbouwer verpoert. De parrot zit er nl ook onmogelijk in. Alle drie de bevestigingsgaten kapot getrokken. Dus die kant nog ff open gelaten, ook handig voor de GROM die ik er nog in wil hebben. FF op zoek naar een nieuw deel voor onder het kastje.

De motor lijkt wel rustiger te gaan lopen met de nieuwe koelvloeistof maar het kan ook mijn eigen tevredenheid zijn.

Er kwam wel een beetje roestwater uit dus binnenkort nog maar een keer spoelen, wellicht met hulpmiddeltjes van Wyne oid. Kan ik er ook gelijk een nieuw schoon vaatje op zetten, nu moest het ff snel ivm de vette ramen, je zag in het donker met de schittering werkelijk niets meer en na 10 minuten rijden kon je weer aan de muscle maar het is weer gefixed.

V70geRwin

Citaat van: Ludo op 23-11-2013 20:47:23
Mooie R Gerwin.  :D
Grijs is ook wel een dankbare kleur, je ziet er niet veel vuil op.
Wanneer komt de gas er in?.

Hi Ludo,

wil er altijd eerst even een poosje mee rijden voordat ik er gas in leg (auto leren kennen en in orde maken).
De LPG kost namelijk bijna net zoveel als de auto dus moet die eerst naar tevredenheid zijn en dat merk je toch pas over langere tijd.

Denk ergens rond de zomer.
Interesse?

Ludo

Ik zou eerst optimaal chippen op benzine, om daarna in 1 keer de afstelling te doen of te controleren bij inbouw.

Sbv

de plaat onder dashbord kastje gaat vaker daar kapot. Ik heb zelf een schoefje net onder afgebroken deel gedaan