van T-5R naar 10v en nu naar V70R

Gestart door V70geRwin, 12-11-2013 13:39:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

V70geRwin

Citaat van: henry classic v70 op 19-10-2015 16:36:33
Citaat van: V70geRwin op 19-10-2015 10:15:28
Bedankt  Leon en Gringo, Portlock, geen idee waarom je het plaatje niet ziet...

Overigens denk ik eraan deze velgen te houden, ook voor de zomerbanden en dan de klauwen oranje te maken.
In lijn met het oranje vlakje op de knipper, wat dan nog zou moeten volgen zijn oranje elandjes en oranje spiegelschermen met knippers.

Wie weet volgend voorjaar....

Matcht weer niet met de achterlichten...  :azn:  :D

Hamerite hamerslag aluminium kleur  :eusa_clap:

Voor oranje en achter de klauwen rood  ;D

henry classic v70

.. ja kan ook nog, staat misschien wel héééél euh........ :eusa_think: bijzonder
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

rubenwo


V70geRwin


V70geRwin

#199
De motor loopt stationair voor mij nog steeds een beetje rauw met trillingen. Natuurlijk hangt hij in de PU boven- en bak steun en ook de subframe inserts scheelt allemaal maar toch. Spuiten met remmenreiniger achter/onder het gasklephuis en de motor reageert direct.

De enige vacuümslang die nog niet aan de beurt is geweest is de slang naar de rembekrachtiger.
Part nummer 31257540 kost 2 tientjes bij de dealer. Krijg je een meter en dat is voldoende.

Loopt vanonder je vacuüm toren op het spruitstuk onder de gasklep door en achter de accu langs.
Onder je luchtfilter zit een koppelstuk. Daarna door het frame van je abs blokje door naar de rembekrachtiger.
Met een haaks hoekje gaat hij dan de rembekrachtiger in.

Eerst maar het lastigste deel gedaan, van luchtfilter tot aan rembekrachtiger. Makkelijkst is houder voor luchtfilter en steun voor abs blok los te schroeven. Abs steun zit met 3 bouten 10 vast. 2 eronder en 1 aan de zijkant. De achterste zit er letterlijk onder uit het zicht, even op gevoel doen. Lukt makkelijk omdat je daar nu net wel aardig wat ruimte hebt. Daarna abs blokje met beleid aan de kant duwen zodat je beter bij de nippel kan. Dan is het het makkelijkst om de slang waar hij vast zit in te snijden, dan komt hij er zo af. Nieuwe druk je er zo op. Dan omgekeerde volgorde er weer op.



Volgende keer het makkelijke deel met nog een paar aanpassingen:
-DO88 setje voor de reversed IC.
-Gaskleppositie sensor
-Gasklep reinigen en met nieuwe pakking weer erop.

ruud12

CiteerPart nummer 31257540 kost 2 tientjes bij de dealer. Krijg je een meter en dat is voldoende.

Die zocht ik dus laatst, de dealer bij mij in de buurt begreep niet over welke slang het ging.. Dus binnenkort nog maar eens terug aangezien die slang er bij mij ook heel slecht uitziet, bedankt!

Puur uit interesse: wat doet die slang naar de rembekrachtiger?
V70N T5 (2000, auto, vialle LPi, 450.000
V70 2.5 20V (1997, aut, Vialle LPi, 666.666km)
850 2.0 10V (1993, 325.000km)

UserID6342

Zorgen dat de rembekrachtiger vacuum heeft en zo ook kan werken...

V70geRwin

Do88 setje wilde via ET niet opschieten dus maar rechtstreeks besteld.
Hadden ze ook nog 24% korting actie afgelopen kerstavond, altijd leuk.

Zat van de week terug rijdend vanuit delfzijl ineens de DP behoorlijk los bij de turbo, zat zomaar 2 cm opening  ::)

Ook maar eens begonnen met het 850 subframe voor de alu draagarmen:



klusje van nix met de decoupeerzaag rondje eruitzagen en ff met de schroevendraaier ertussen.
Helemaal makkelijk als je al hebt geoefend met de achteras. Morgen maar even afspuiten.
Bij Estateservices nieuwe PU inserts besteld voor dit subframe. Nieuwe rubbers liggen ook al klaar.

UserID6342

Ben persoonlijk niet zo wild van de kwaliteit van die PU inserts van Estate, gebruik die dan ook eigenlijk alleen voor de bovenste motorsteun van hun.  De rest van het PU werk via Ebay in Engeland bestellen van Powerflex. Veel betere kwaliteit, wel een stukkie stugger en iets duurder. Powerflex heeft ook de draagarm 'rubbers' zitten in PU en via Ebay kun je ze vaak voor een redelijke prijs krijgen.

V70geRwin

Citaat van: Dirk342 op 28-12-2015 06:15:18
Ben persoonlijk niet zo wild van de kwaliteit van die PU inserts van Estate, gebruik die dan ook eigenlijk alleen voor de bovenste motorsteun van hun.  De rest van het PU werk via Ebay in Engeland bestellen van Powerflex. Veel betere kwaliteit, wel een stukkie stugger en iets duurder. Powerflex heeft ook de draagarm 'rubbers' zitten in PU en via Ebay kun je ze vaak voor een redelijke prijs krijgen.

Bedankt Dirk, de inserts voor subframe ga ik proberen maar voor draagarmen dan die van powerflex nemen.

V70geRwin

DO88 spul was binnen en ziet er echt mooi uit.
De kit voor het reversed traject genomen icm originele buizen van een 94-er.
Gelijk mooie verse klemmetjes erbij, dat werkt wel net zo lekker.
Was lekker weer vandaag dus begonnen met de- en monteren.

Gasklep toen het kouder en donker werd mee naar binnen voor de schoonmaak en verwijderen van oude pakking.
Laatste stukje van de vacuüm leiding naar de rembekrachtiger van inlaatspruitstuk naar koppeling onder het luchtfilter gedaan en vast de buis over het blok gemonteerd.

Morgen verder met de rest, oliebollen bakken en vuurwerk halen.
Verheug me nu al op Finkers, fijne jaarwisseling iedereen!

Arjanestate

Ik ben benieuwd of je het verschil merkt na het monteren van een RIPkit, fijne jaarwisseling!
854 T-5 ROOD 1994

)()()sT

Die onderste IC buis is helaas niet meer leverbaar... :(

V70geRwin

Citaat van: )()()sT op 31-12-2015 08:37:34
Die onderste IC buis is helaas niet meer leverbaar... :(

Idd, dacht dat ik er nog eentje op de kop had weten te tikken waar dat was het WTF momentje van vandaag:



Besteld op partnummer bij Avoldem maar het is gewoon dezelfde buis als in de huidige setup (identiek).
Nu heb ik erdaar dus 2 van dus van deze 2 maak ik er maar 1 van die 5 cm langer is  :eusa_wall:

henry classic v70

Wordt het voor jou ook niet een keer tijd voor een blogje...?
Je bent nu al ruim 2 jr bezig met voorstellen  ;D
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4