Wie is er bekend met bedrijf: Carcenter Haarlem

Gestart door Spin!, 13-11-2013 11:42:20

Vorige topic - Volgende topic

Spin!

Iemand ervaringen met dit bedrijf? Vrouwlief heeft daar een V40 zien staan en die willen we graag bekijken en evt. direct meenemen ivm de afstand.

www.vm-parts.nl

The Demon

Ik heb er geen ervaring mee, behalve dat ik er eens zou gaan kijken voor een autootje voor Thea.
Toen ik voor de deur stond en de (louche) medelanders daar zag ben ik door gereden, ik kreeg niet echt een positief gevoel daar.
Maar ik wil wel even voor je gaan kijken naar die V40 ik woon immers in Haarlem.

Groet,
The Demon.

Laguna-S60R

S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

pwberg

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

RoelNL

is het een phase 1 of een phase 2 x40?

phase 1 laten staan ivm voorwielophanging bonken en veel problemen
phase 2 heeft compleet vernieuwde voorwielophanging en is voor de kosten veel vriendelijker.

let ook op of het een Volvo blok is en geen Mitsbishi, dit is te herkennen aan de"i" die achterop staat maar ook aan het motorblok zelf, de GDI heeft meer ontstekingsproblemen alleen bij de 1.8 benzine motoren zit er een serie van bij.

let ook op of de voorruit ontwaseming werkt, dit is een zwak punt bij alle x40ers.

voor gewoon even de onderhoudslijst nakijken uiteraard
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

ZC3rr0r

Citaat van: RoelNL op 14-11-2013 17:54:36
is het een phase 1 of een phase 2 x40?

phase 1 laten staan ivm voorwielophanging bonken en veel problemen
phase 2 heeft compleet vernieuwde voorwielophanging en is voor de kosten veel vriendelijker.

let ook op of het een Volvo blok is en geen Mitsbishi, dit is te herkennen aan de"i" die achterop staat maar ook aan het motorblok zelf, de GDI heeft meer ontstekingsproblemen alleen bij de 1.8 benzine motoren zit er een serie van bij.

let ook op of de voorruit ontwaseming werkt, dit is een zwak punt bij alle x40ers.

voor gewoon even de onderhoudslijst nakijken uiteraard

Het is duidelijk een Phase II met het nieuwe interieur en dergelijke.

RoelNL

kan goed, niet naar gekeken.

Dan is het alleen nog belangrijk of het een GDI of een gewone volvo 1.8 is.

voorruitenontwaseming is dan een goed punt om te onderhandelen, reparatie was best duur dacht ik zo bij de dealer.
volgen mij tussen de 400 en 500 euro.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Lunadust

2 massa vliegwiel is een zwak punt, te testen door in zijn vrij, koppeling los te starten, maakt dat herrie, vliegwiel stuk. erg duur om te laten repareren.

veren voor en achter breken regelmatig op de bovenste en onderste windingen.

motor en baksteunen komen ook regelmatig voor.

succes.
Techneut, geen dichter.

Spin!

Het zijn punten om in de gaten te houden. Ik zal erop letten. Verder heb ik telefonisch contact gehad en had een goede eerste indruk. Gaan er zaterdag heen.

www.vm-parts.nl

Emiel

Citaat van: RoelNL op 14-11-2013 17:54:36

Jammer dat de veren er bij de Phase 2 wel breken en bij een 1 niet.
Zelfde geldt voor de stabirubbers, reactiearmpjes achter en de achterveren, remleidingen, remslangen.

Spin!

Oef...klinkt als: koop geen V40! Elke auto heeft wel zijn vaste gebreken toch? Ik wilde daarom sowieso een Phase II ipv I. Ook voor het uiterlijke aspect en de zetels en dash.

Maar goed, vrouwlief wil wat nieuwers (2001 of jonger). Ze wil geen 850 of V70 classic (te oud en te duur in maandelijkse kosten).

Gelukkig heb ik nog een 850 in de garage staan, blijft toch een verschrikkelijk mooie verschijning.

V40 schuiven we nog een weekje op, ik voorspel morgen een kater (stapavond met vrienden) en Sint-verplichtiging (ga mijn dochter van 2 leren dat zwarte piet zwart is, te herkennen is aan dikke rode lippen en gouden oorbellen). Die staat er volgende week ook nog wel.

www.vm-parts.nl

ZC3rr0r

Citaat van: Spin! op 15-11-2013 09:48:06
Oef...klinkt als: koop geen V40! Elke auto heeft wel zijn vaste gebreken toch? Ik wilde daarom sowieso een Phase II ipv I. Ook voor het uiterlijke aspect en de zetels en dash.

Maar goed, vrouwlief wil wat nieuwers (2001 of jonger). Ze wil geen 850 of V70 classic (te oud en te duur in maandelijkse kosten).

Gelukkig heb ik nog een 850 in de garage staan, blijft toch een verschrikkelijk mooie verschijning.

V40 schuiven we nog een weekje op, ik voorspel morgen een kater (stapavond met vrienden) en Sint-verplichtiging (ga mijn dochter van 2 leren dat zwarte piet zwart is, te herkennen is aan dikke rode lippen en gouden oorbellen). Die staat er volgende week ook nog wel.

Mwoah, als ik een lijstje ga maken van alles dat er tot op heden aan mijn S60 stuk is gegaan, of wat ik allemaal aan de 850 heb mogen vervangen dan krijg ik ook een waslijst. ;)

Wij hebben een V40 phase 1,5 gekocht vanwege de betrouwbaardere motor (95 pk 1.9td heeft geen koelproblemen zoals de 90pk voorganger) en wat de rest betreft zijn het voornamelijk onderhoudszaken. Zo was bij onze V40 ook een spiraalveer voor afgebroken, maar goed, die zijn uiteindelijk ook niet duur om te vervangen en ruimschoots voorradig op de sloop.

Verder viel mij op dat de onderdelenprijzen voor de V40 sowieso veel schappelijker zijn dan vor de 850. Setje remschijven en blokken kost bijvoorbeeld zowat de helft van die voor de 850 destijds.

Ohja, nog zoiets: Bonken uit de voortrein? Heb er nog niks van gemerkt, klinkt ook eerder alsof je ophanging versleten is als je gebonk hoort.

Spin!

Hoe doen de automaatbakken het van die dingen eigenlijk?

www.vm-parts.nl