Accu opladen door rijden, hoe lang?

Gestart door Kingfisher, 19-11-2013 14:25:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Spin!

Heb de banaan aan zo'n lader gehad. Na een uurtje of 8 begon de accu een borrelend geluid te maken. Of dat goed is...?

www.vm-parts.nl

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Spin! op 21-11-2013 07:00:12
Heb de banaan aan zo'n lader gehad. Na een uurtje of 8 begon de accu een borrelend geluid te maken. Of dat goed is...?

Dat deden de accu's vroeger altijd. Dan moest je ook de doppen eraf draaien en af en toe wat gedestilleerd water bijvullen. Dat is het knalgas wat gevormd wordt.
De moderne 8-staps laders zijn wat dat betreft het beste.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

V70geRwin

Citaat van: spekkie99 op 20-11-2013 17:09:46
Citaat van: maruska op 20-11-2013 15:15:17
ik rij liever 45 km, dan dat de auto stationair staat. heb je iig nog wat lucht/rijkoeling extra.

En een betere sound/fun factor  ;D

Ik zal morgen laten weten of 40 minuten met licht en radio aan (stoelverwarming en achterraam/spiegels maar uit gelaten  ;) ) genoeg is voor een V70R  ;D

Draaide soepel rond vanochtend en de accu was daarvoor echt plat, lampjes branden flauw (controlepaneel) en bij het omdraaien sleutel gebeurde er gewoon niets.

Kingfisher

Nou de wagen is bij de garage geweest en de accu is op zich prima in orde. Verhaal van garage (in verkorte samenvatting);
De combinatie van weinig rijden, korte ritten en de aanwezigheid op de auto van dermate veel stroomverbruikers, zorgt er voor dat de auto de accu niet voldoende bijgeladen krijgt tijdens het rijden.
Gevolg: na verloop van tijd wordt de accu steeds "leger" tot het moment dat ie tijdens stilstand (door o.a. alarm) het laatste restje er uit slurpt. Heb er nu en 60Ah  accu in gezet ipv 50 voor iets meer capaciteit, maar dat ik ook niet het ei van Columbus natuurlijk......

Vraag: aangezien het geen optie is om vaker langere ritten te gaan maken (daar heb ik de auto vd zaak voor en anders wordt het wel een zeer kostbare grap), wil ik er zo af en toe een druppellader aan hangen als ie lang stilstaat, nu is alleen de vraag: wat is een goede en waar mot ik op letten bij de aanschaf van zo'n ding?

Tips zijn zeer welkom!

Marc O.

Citaat van: Kingfisher op 24-11-2013 15:59:26
wat is een goede en waar mot ik op letten bij de aanschaf van zo'n ding?

Ik heb een tijdje geleden een CTEK gekocht bij Conrad. Prima ding.
...The Nile isn't just a river in Africa...

The Demon

Citaat van: Kingfisher op 24-11-2013 15:59:26
Heb er nu en 60Ah  accu in gezet ipv 50 voor iets meer capaciteit, maar dat ik ook niet het ei van Columbus natuurlijk......


Wacht even en correct me if i'm wrong, maar is de standaard accu niet 75Ah of zelfs 100Ah?

Groet,
The Demon.

Edit: Quote toegevoegd.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: The Demon op 24-11-2013 16:18:23
Citaat van: Kingfisher op 24-11-2013 15:59:26
Heb er nu en 60Ah  accu in gezet ipv 50 voor iets meer capaciteit, maar dat ik ook niet het ei van Columbus natuurlijk......


Wacht even en correct me if i'm wrong, maar is de standaard accu niet 75Ah of zelfs 100Ah?

Groet,
The Demon.

Edit: Quote toegevoegd.


Is het een diesel dan? Ik heb de zwaarste die ik normaal kon krijgen. 76Ah 760A Ruim binnen de specificaties van Volvo voor een diesel.

Ewøut


Ctek is heel goed spul, prima voor onderhoudslading. 8 traps oid.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Jack v

Ik heb gewoon zo'n elektronische druppelader van de Lidl. Voldoet een werkt prima voor 15 euro.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jean-Paul

Citaat van: Jack v op 24-11-2013 18:59:34
Ik heb gewoon zo'n elektronische druppelader van de Lidl. Voldoet een werkt prima voor 15 euro.

Ja die heb ik ook, prima dingetje. Maar om nou elke avond de haspel uit te rollen is ook zo wat he... ;)
Kun je dan niet beter de veroorzakers aanpakken?

Ewout Schalkwijk

#24
Die CTEK's hebben zo'n vast koppelingetje voor aan je accu. Da's makkelijk koppelen als dat er al zit.


http://ecx.images-amazon.com/images/I/81jwgrdFtWL._SL1500_.jpg





Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Kingfisher

Citaat van: The Demon op 24-11-2013 16:18:23
Citaat van: Kingfisher op 24-11-2013 15:59:26
Heb er nu en 60Ah  accu in gezet ipv 50 voor iets meer capaciteit, maar dat ik ook niet het ei van Columbus natuurlijk......


Wacht even en correct me if i'm wrong, maar is de standaard accu niet 75Ah of zelfs 100Ah?

Groet,
The Demon.

Edit: Quote toegevoegd.

Nee is een benzine 2.5T volgens dealer is de 70 of 80Ah idd voor diesel en R.
Die CTEK heb ik idd ook gezien van Conrad, zal daar eens naar kijken. Lidl spul schijnt idd ook wel oke te zijn, maar dan moeten ze hem wel hebben natuurlijk, is niet standaard in assorti en ik heb hem liefst nu al nodig.

Ga ff naar CTEK spul koekeloeren.

tnx!

Kingfisher

is dit iets?
CTEK Acculader XS 0.8 0,8 A 12 V

of deze
CTEK Automatische oplader MXS 3.6 0,8 A resp. 3,6 A 12 V

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Kingfisher op 24-11-2013 20:41:28
is dit iets?
CTEK Acculader XS 0.8 0,8 A 12 V

of deze
CTEK Automatische oplader MXS 3.6 0,8 A resp. 3,6 A 12 V

Ik heb deze twee jaar geleden gekocht. Heeft alles in huis wat je nodig hebt. Was niet duur, maar altijd duurder dan in NL.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,53007.msg1162811.html#msg1162811
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Kingfisher

nice, maar wel weer stukkie duurder. Als het niet echt nodig is, liever een goedkoper type.

tackle

ik heb mijn motorfiets altijd aan een druppellader hangen. Alleen besef wel dat niet iedere acculader geschikt is om bij te laden en onderhoudsladingen te doen.
De meeste stoken je accu zo kapot. Ctek is een goed apparaat. MEestal is een digitale lader voorzien van een stappen programmaatje. Houdt de lading in de gaten, desulfateert en kan een oude accu behoorlijk vers krijgen.