blower werkt niet naar behoren??

Gestart door ruspek, 06-12-2013 09:30:27

Vorige topic - Volgende topic

Wimpelman

Klopt, weet ik. Wel jammer.

Op mijn factuur staat het volgende bij "model: 000012*12*1*51,20812 99,- inclusief de BTW

groet,
Wim

KIM

Volgens mij verkoopt VOMD gewoon de Hella/Behr ventilator en dat is inderdaad het merk dat ook origineel gemonteerd wordt.
Scantech heb ik ook uit andere hoeken dan alleen Dirk negatieve verhalen over gehoord. Voor mij een reden om niet voor Scanpech te gaan.

Ries van de Zilverschuit

Volgens mij is die Hella Behr wel een heel stukje duurder, heb er ooit wel een navraag naar gedaan.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

cornelis-b

Vandaag Martijn ( Martijnh ) even geholpen. Hij had een foutmelding op de ECC unit, het welbekende knipperen en zijn kachelventilator draaide maar op een kwart van het vermogen. De slider op de ECC stuurde de kachelventilator de ene keer wel aan en de andere keer niet. De slider is eigenlijk niet meer dan een schuifweerstand en deze even een klein spuitje contactspray gegeven, een die vervliegt en niet vet blijft. Slider een paar keer heen en weer en de kachelventilator werd aangestuurd en de knippercode was weg. Kachelventilator liep nog te traag / zwaar dus gedemonteerd en schoongemaakt en de as gesmeerd met PTFE spray ( teflon spray ) daarna de kachelventilator weer ingebouwd en hij draait weer als een nieuwe.

Met andere woorden soms is de kachelventilator motor zo vervuild dat hij na een schoonmaak en smeerbeurt weer normaal functioneert.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

thuur

Citaat van: cornelis-b op 06-12-2013 17:59:30
Vandaag Martijn ( Martijnh ) even geholpen. Hij had een foutmelding op de ECC unit, het welbekende knipperen en zijn kachelventilator draaide maar op een kwart van het vermogen. De slider op de ECC stuurde de kachelventilator de ene keer wel aan en de andere keer niet. De slider is eigenlijk niet meer dan een schuifweerstand en deze even een klein spuitje contactspray gegeven, een die vervliegt en niet vet blijft. Slider een paar keer heen en weer en de kachelventilator werd aangestuurd en de knippercode was weg. Kachelventilator liep nog te traag / zwaar dus gedemonteerd en schoongemaakt en de as gesmeerd met PTFE spray ( teflon spray ) daarna de kachelventilator weer ingebouwd en hij draait weer als een nieuwe.

Met andere woorden soms is de kachelventilator motor zo vervuild dat hij na een schoonmaak en smeerbeurt weer normaal functioneert.

Voor een paar maanden ja.

Gr :D

ruspek

Zou het ook nog wat anders kunnen zijn?
Om er zomaar vanuit tevgasn dat het de motor isven 300 euro neer te tellen.....
Heb trouwens geen ecc oid. Gewoon ouderwets dus.
Groet Ruben

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

cornelis-b

Citaat van: thuur op 06-12-2013 18:00:40
Citaat van: cornelis-b op 06-12-2013 17:59:30

Voor een paar maanden ja.

Gr :D

Twee jaar geleden ook zo'n schoonmaakbeurt gedaan bij de auto van een vriend en die werkt nog steeds als een nieuwe. De opmerking voor een paar maanden vind ik dan ook niet helemaal juist.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

UserID6342

Citaat van: Marc O. op 06-12-2013 10:27:03
Tja, die 'goed gebruikte' van mij begon na een klein jaartje alweer kuren te vertonen. Mits je nog effe met je auto wilt blijven rijden zou ik er dus gewoon een nieuwe in zetten. Ik weet dat je voor de nieuwprijs van zo'n ding misschien wel 10 gebruikte exemplaren kunt kopen, maar je bent dan wel van het geklooi af. Dat was voor mij de reden om een nieuwe te kopen.
En was dat ook geen Scanpech geval die er binnen 1,5 jaar mee uitschee ??? ???

Marc O.

Citaat van: Dirk342 op 06-12-2013 23:26:27
Citaat van: Marc O. op 06-12-2013 10:27:03
Tja, die 'goed gebruikte' van mij begon na een klein jaartje alweer kuren te vertonen. Mits je nog effe met je auto wilt blijven rijden zou ik er dus gewoon een nieuwe in zetten. Ik weet dat je voor de nieuwprijs van zo'n ding misschien wel 10 gebruikte exemplaren kunt kopen, maar je bent dan wel van het geklooi af. Dat was voor mij de reden om een nieuwe te kopen.
En was dat ook geen Scanpech geval die er binnen 1,5 jaar mee uitschee ??? ???

Als je die 'goed gebruikte' van mij bedoelt: Nee, dat was origineel Volvo. Maar waarschijnlijk dus wel een jaartje of 14 oud.
...The Nile isn't just a river in Africa...

cornelis-b

Ik kom toch nog even terug op het bericht van Thuur:

Als de motor nog in goede staat is en het anker en de koolborstels in goede staat zijn dan zie ik geen probleem in reinigen en de lagers en as te voorzien van een goed smeer middel. Vaak is de boel vervuild en zeker bij auto's waar geen of een erg vuil interieur in zit / zat.
De ventilatormotor van de auto van mijn neef hebben we al meerdere keren zo behandeld, is geen Volvo maar een MB W123 en die doet het ook nog steeds als een nieuwe.

Zeg maar Henk tegen mij

ruspek

dan ga ik eerst kijken of ik het boeltje kan smeren en goed kan schoonmaken.

Een nieuwe kan altijd nog.
Groet Ruben

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

thuur

Citaat van: cornelis-b op 07-12-2013 00:43:31
Ik kom toch nog even terug op het bericht van Thuur:

Als de motor nog in goede staat is en het anker en de koolborstels in goede staat zijn dan zie ik geen probleem in reinigen en de lagers en as te voorzien van een goed smeer middel. Vaak is de boel vervuild en zeker bij auto's waar geen of een erg vuil interieur in zit / zat.
De ventilatormotor van de auto van mijn neef hebben we al meerdere keren zo behandeld, is geen Volvo maar een MB W123 en die doet het ook nog steeds als een nieuwe.

Uiteraard kun je geluk hebben, maar meestal is het zo als zo'n motortje een schoonmaakbeurt nodig heeft is het al ver versleten allemaal. Probeer het gerust, meer als de kachelweerstand kan er niet kapot gaan.

Gr ;)

GeertM2

Toen mijn aanjager er op vakantie mee op hield, heb ik hem ook weer helemaal tot leven kunnen wekken met een WD40 treatment. Ik heb toen een nieuwe imitatie van 95 euro bij VOMD gekocht, maar nooit ingebouwd omdat mijn wd40 fix het nu alweer ruim 1.5 jaar volhoud. Ik zit eigenlijk te wachten tot hij stuk gaat, maar dat is dus nog niet gelukt .

Ik heb even op die vomd blower gekeken die ik nog heb liggen, daar staat op TIY 40174. Die komt dus uit  taiwan van deze firma: http://www.tiy-motor.com/. De indruk die het ding op mij maakt is niet geweldig, komt goedkoop over en er zitten b.v. geen balanceer klipjes op de rotor... zolang mijn oude draait laat ik hem zitten.  :)

MrCain

Heb ook 2 jaar met een gesmeerde ventilator gereden. Maar nu een nieuwe imitatie er in gezet => Hella/Behr

Oud (origineel)

Nieuw ("imitatie")

Zoek de verschillen :P

Moet zeggen dat er meer lucht uit de roosters komen en je de ventilator nagenoeg niet meer hoor!
Ik heb er van geleerd: niet lopen k#tten met lapmiddeltjes en proberen je ventilator te reanimeren met WD40 oid, gewoon lief voor je Volvo zijn en een nieuwe "originele" imitatie kopen voor €138,70 bruto ex
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

rolvio

Destijds, omdat de fan piepte, alleen het motortje vervangen. Is iets meer werk, maar zo hou je alles origineel voor dezelfde centen. Hij is alleen bij mij niet harder gaan blazen... Ook nu vind ik nog steeds dat de fan niet heel hard blaast.