Silentblock achteras.

Gestart door Dennis1974, 10-12-2013 12:34:38

Vorige topic - Volgende topic

marrrcel

Fijn dat het opgelost is. Ik ben benieuwd of het tijdens het rijden merkbaar is voor jou. Uiteindelijk zijn we allemaal een keer aan de beurt met die achterasrubbers, dus ik ben benieuwd naar jouw ervaringen.

johan1989

En, was after market een miskoop?

Dennis1974

Nee aftermarket was geen miskoop. Moet zeggen dat ik toen echt niet zoveel verschil merkte met de oude. Daarentegen reed de auto met de "oude" asrubbers ook prima. Had igg nooit gemerkt dat ze op waren zeg maar.

Ik vond het dus absoluut zijn geld waard om aftermarket te kopen. Helemaal omdat aftermarktet de auto zal overleven gok ik zo en het scheelde gewoon een bak geld.

We hebben het dus over de asrubbers he? Ik heb de silentblock nooit vervangen. Bleek niet nodig.

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

johan1989

Thx.
Ondertussen moet men van die Scandpech voorraad af denk ik. Want ze kosten nu 29 euro per stuk.
Nu nog op zoek naar die tool. Bij de 'gevraagd' afdeling krijg ik nog niet echt respons :)

Miyel

Puur interesse; hoe ziet deze tool er uit??
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

UserID6342

Tool heb je geen ruk en trek je zo in stukken... Is echt pisbakken staal en daarom heb ik diezelfde tool van gehard staal laten namaken, zodat het wel werkt en nee leen ik niet uit !  Maar er is ook een andere snellere optie als je de tool niet hebt en dat is met een nieuwe, scherpe 8mm boor de rubbers compleet uitboren van de ophangrubbers aan het einde van de as.  Dan met een moker het oog een paar keer heen en weer slaan, dan trek je het restant er zo uit.  Geen speciaal gereedschap voor nodig dus....

classicT5

Of als je de as eronder uit hebt, gasbrander erop en verwarmen totdat het rubber smelt, dan trek je ze er ook zo uit.

johan1989