850R 2.0 K24 (Schutten Tuning / Öhlins / Brembo)

Gestart door EricL, 14-12-2013 00:20:44

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Citaat van: t5joost op 28-03-2016 09:51:53
Aanvoerleiding olie naar turbo
Hoe kan dat dan zo ineens ???  Is een metalen leiding met 2 pakringen normaliter aan iedere kant ??

vincen tdi

Citaat van: Dirk342 op 28-03-2016 16:17:53
Citaat van: t5joost op 28-03-2016 09:51:53
Aanvoerleiding olie naar turbo
Hoe kan dat dan zo ineens ???  Is een metalen leiding met 2 pakringen normaliter aan iedere kant ??
Die leiding is bij mij ook eens spontaan lek gegaan, dat was op de lasnaad van de aansluiting van het oog waar de banjobout doorheen gaat. (snap je het nog  ;D )
Leverde ineens zwarte vlekken op straat op en een zeer vet blok aan de achterkant, gelukkig was het in mijn geval een klein lek maar ik kan me voorstellen dat een iets groter scheurtje inderdaad een flink probleem op kan leveren, staat namelijk wel leuk druk op het leidingkje.

Balen Eric, het is te hopen dat het inderdaad met hooguit wat lagerschade afloopt en dat de auto volgende week weer lekker rond toert
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

EricL

Dit is inderdaad flink balen!

Slopen was een alternatief, alleen daar krijg ik spijt van. De auto zal hersteld worden en het uiteindelijke doel is om de originele motor er weer in te krijgen, mits realiseerbaar natuurlijk. Voor de komende tijd zal er een ander 2.0 blok in komen, daarna de schade opnemen van het originele blok.

Ik denk dat ik in iedergeval kan stellen dat de oliepomp sowieso al vervangen kan worden, al dan niet preventief... :eusa_eh:

Verder, er is een duidelijke tik waarneembaar die van onder het blok vandaan komt.  Ik hoop dan ook dat de krukas gespaard is gebleven in dit hele fiasco.
Zoals Piet en V70R^2 al hadden aangegeven een keer de carterpan eronder vandaan en kijken wat de zichtbare schade is. Ik neem aan dat een krukas nagemeten dient te worden om te checken of deze nog binnen alle opgegeven toleranties valt; er gaat zeker flink wat tijd in zitten.

@ Piet, neem aan dat je jouw krukas hebt kunnen vervangen na die vastloper?

@ Dirk, die inderdaad. Daarvoor geen lekkage gehad (op twee oliesproeiers na), dus vind het vreemd dat die aansluiting nu vrij abrupt heeft kunnen gaan lekken.

@ jas, ik houd het op 2.0 + een x aantal extra cc's.

@ Lunadust, er stond al op de planning om de k24 te versterken om van de kwalen af te komen. Nu dus noodzaak.

@ Martijn_B,  haha de boodschap is duidelijk! ;)

@ maruska, thanks voor het aanbod!

Alle anderen, dank voor de reactie and keep you updated.

Hans Duiven

Sh*t man.

Sterkte en succes met de juiste keuze

Piet

Ja, bij mij moest er wel een nieuwe krukas in, schade was overduidelijk.
Gelijk ook een lichtere krukas in gezet.

Je ziet direct of de krukas beschadigd is na demontage bigend kappen, die hoef je niet na te meten daarvoor.

cornelis-b

Eric je weet wat ik gezegd heb, als er iets is dan roep je maar. Komt weer helemaal goed met je DOP.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Piet

Zijn helaas geen superscherpe foto's, maar zo zag het er uit wat de schade aan mijn krukas betreft:

Op 1 en 3 totaal geen schade.... 2,4 en 5 totaal naar zijn grootje.

V70R^2

Die zijn goed heet geworden, maar niks onoverkomelijks.. Is dit nu al de diagnose in het blok van EricL of kijk ik naar jouw eigen geval olietekort?

Piet

Dat hoop ik niet voor hem... deze waren van mij.

V70R^2

Ik lees het al, op de telefoon een beetje te snel overheen gelezen.

Tijd voor een diagnose dus, ben benieuwd..

t5joost

Zo hier de aasgier :P

Ik had al even contact gehad met eric dat het demonteren dood zonde zou zijn.
Dus is Eric opzoek gegaan naar een vervangende 2.0 t5.
En ja hoor deze gevonden en bij mij op de zaak aflaten leveren. Blok in de steun gehangen zodat Eric wat kan gaan poetsen en demonteren. Blok krijgt stage 0 en gaat de auto in zodat hij weer rijdend is.
Eind deze maand begin volgende maand komt de auto er ook aan.

Spin!

Waarom die slang op het gasklephuis afgesneden?

www.vm-parts.nl

V70R^2

breekijzer en stanley mes is het favoriete gereedschap van de sloop ;D ?

Goed nieuws, snel weer rijdend :)

t5joost

Spin!

www.vm-parts.nl